جولان طوفان شاهین؛ از سیستان و بلوچستان تا هرمزگان

زیتون– طوفان «شاهین» پس از درنوردیدن سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان، وارد آب‌های استان هرمزگان شد.

به گفته مقام‌های ستاد بحران سیستان و بلوچستان،  آبگرفتگی، بادهای شدید و غرق شدن دست‌کم دو لنج از جمله خسارت‌های طوفان شاهین در این استان بوده است.

محمد شهلی‌بر، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان، در خصوص خسارت‌های طوفان شاهین به ایلنا گفت که دو لنج صیادی، هر کدام به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در بندر روستای پسابندر شهرستان دشتیاری، در ۱۰۰ کیلومتری چابهار، شکسته و غرق شدند.

ایرنا همچنین به نقل از اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان خبر داد که پنج صیاد ۲ لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر پسابندر مفقود شدند.

بنابر این گزارش ۱۶ سرنشین ۲ لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می‌زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند و پنج صیاد باقی‌مانده همچنان بعد از گذشت بیش از ۱۰ ساعت خبری از آنان نیست.

دوست‌محمد کلیم، معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان، نیز در همین رابطه در گفت‌وگویی با صدا و سیما اعلام کرد که طوفان حاره‌ای شاهین با فاصله حدود ۸۰ کیلومتر و بدون برخورد به خشکی از بنادر گواتر، پسابندر و بریس در جنوب شرق ایران عبور کرد.

با این حال به گفته او، آثار و پیامدهای این طوفان همچنان پا برجاست و در نوار ساحلی جنوب استان، به ویژه بندر چابهار، بارش شدید باران رخ داده و دریا به شدت مواج شده است.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت که این طوفان باعث وزش بادهایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساحل خواهد شد.

به گفته حیدری بارش شدید، رعد و برق و صاعقه، تندبادهای شدید و گردوخاک، سیلاب، بالا آمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی از جمله تاثیرات این طوفان است.

صادق ضیاییان، مدیر کل ‌پیش‌بینی سازمان هواشناسی، نیز گفت که آب‌های دریای عمان و شرق خلیج فارس تا روز یکشنبه مواج خواهد بود.

تصاویری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که به تعدادی از قایق‌های ماهیگیری در سواحل جنوب شرقی ایران خسارت وارد شده است؛ اگرچه از صبح امروز (شنبه) به ماهیگیران هشدار داده شده بود و مدارس و ادارات استان تعطیل شده بودند.

خبرگزاری‌ تسنیم نیز تصاویری از آبگرفتگی ریمدان در مرز ایران و پاکستان و همچنین برخی دیگر از شهرهای سیستان و بلوچستان منتشر کرده است.

وزش باد و گرد و غبار شدید نیز از عصر جمعه در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری ادامه دارد و به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس، وزش باد و گرد و خاک در زابل ۵۲ نفر را روانه مراکز درمانی کرد که سه نفر از آنان بستری شدند.

ایسنا نیز به نقل از معاون عمرانی فرماندار چابهار نوشت که وزش شدید باد موجب قطع درختان، سیم پارگی شبکه برق و قطعی برق ۸ نقطه از محلات مختلف شهر چابهار شده است.

سازمان هواشناسی ایران پیش‌بینی کرده است که تا روز یکشنبه وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج تا شش متر در مناطق دور از ساحل و بین دو تا سه متر در مناطق ساحلی، بارش شدید باران و رعد و برق در جنوب و جنوب شرق ایران رخ دهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »