? زنده| خبرگزاری تسنیم٬‌ وابسته به سپاه پاسداران٬ ابراهیم رئیسی را «جلاد ۶۷» خواند

 

 


خبرگزاری تسنیم٬‌ وابسته به سپاه پاسداران٬ ابراهیم رئیسی را «جلاد ۶۷» خواند



زیان انباشته بانک ملی معادل ۷۳ درصد سرمایه آن

بانک ملی ایران پس از چند سال وقفه، صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد و بر اساس صورت مالی این بانک، پارسال زیان انباشته آن به ۶۷ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان رسید که معادل ۷۳درصد سرمایه این بانک است.

سرمایه بانک ملی ایران در سال ۹۹، با تجدید ارزیابی دارایی‌ها به ۹۲ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان رسیده است اما در کنار این افزایش سرمایه، ۶۷ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان زیان انباشته نیز در ترازنامه بانک ملی ایران به ثبت رسیده است.

بر اساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت، اگر زیان یک شرکت از ۵۰ درصد سرمایه آن بیشتر شود باید بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تشکیل شده و در آن مجمع شرکت مذکور منحل اعلام شود یا اینکه ارزش سرمایه آن متناسب با صورت سود و زیان تغییر یابد.

صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده سال ۱۳۹۹ بانک ملی نشان می‌دهد، این بانک در پایان سال گذشته، ۳۲۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار و ۱۵۸ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان سپرده جاری و پس‌انداز قرض‌الحسنه داشته است.

مجموع مانده تسهیلات اعطایی این بانک هم به رقم ۲۷۳هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان رسیده است. همچنین ۶۵ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان نیز در سرفصل مطالبات از دولت این بانک به ثبت رسیده است.



جمهوری اسلامی مدعی شد مقدمات دادگاه قتل قاسم سلیمانی فراهم شده است

سعید خطیب‌زاده٬ سخنگوی وزارت امور خارجه خبر از فراهم آمدن «مقدمات برگزاری دادگاه قتل قاسم سلیمانی» داد.

او در این رابطه گفت که با نزدیک شدن به دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، دادگاه مربوط به پرونده قتل او «احتمالا» برگزار خواهد شد.

به گفته سعید خطیب‌زاده مقدمات این دادگاه در قوه قضائیه و با تعیین قاضی ویژه آغاز شده است.

قاسم سلیمانی در ۱۳ دی سال ۹۸ هنگامی که با گروهی از شبه‌نظامیان شیعه عراقی از فرودگاه بغداد خارج می‌شد، هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفت و کشته شد.

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود گفت که در مورد این دادگاه، وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی «در همان روزهای اول کاری، جلسه‌ای با حضور همکاران وزارت خارجه برگزار کرد و بلافاصله جلسه‌ای نیز با تمام سازمان‌های ذی‌ربط از جمله قوه قضائیه، دادستانی، نیروی قدس سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و همچنین همکاران من در وزارت خارجه تشکیل شد.»

خطیب‌زاده گفت که در مورد این پرونده نکاتی را «در چند صد صفحه آماده کردیم»، «در داخل کشور دادخواست‌های لازم تهیه شده و مقرر شد که علیه متهمین این پرونده نیز کیفرخواست تنظیم شود.»



طرح مجلس برای لغو جابه‌جایی ساعت رسمی

ابوالفضل ابوترابی٬ نماینده نجف‌آباد در مجلس٬ خبر از ارائه طرحی برای لغو جابه‌جایی ساعت رسمی کشور داد.

او با بیان اینکه اساساً تغییر ساعت‌ها هیچ تأثیری در صرفه‌جویی اقتصادی ندارد،‌ گفت:‌ «نهایت تلاش ما این است تا مراحل تصویب طرح لغو تغییر ساعت‌ تا پیش از پایان سال طی شود و از فروردین سال آینده شاهد اجرایی‌شدن این طرح باشیم.»

ماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح لغو تغییر ساعت‌ها نیمه اول سال مدعی شد: «۶۷ درصد از کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کشورهای اروپایی ـ که اخیراً ابلاغ شده است ـ می‌توانند ساعت‌های خود را ثابت نگه‌‌دارند،‌ ساعت‌های خود را تغییر نمی‌دهند.»

او افزود: «اساس تغییر ساعت‌ها به یک قرن پیش بازمی‌گردد که برخی کشورها با هدف کاهش مصرف شمع، ساعت‌ها را یک ساعتی به جلو می‌کشیدند تا از میزان ساعات روشنایی در ۲۴ ساعت استفاده بیشتری ببرند، با این حال مطالعات مراکز علمی معتبر بیانگر این است که تغییر ساعت نه‌تنها تأثیر چندانی در مصرف انرژی ندارد بلکه در هر تغییر به‌ویژه در روزهای ابتدایی میزان اختلالات رفتاری که در قالب تصادفات و درگیری‌های فیزیکی خود را نشان می‌دهد، بسیار بالا می‌رود.»



حدادعادل: چون مسلمانان چینی از لغت «آب دست» استفاده می‌کنند٬ پکن حوزه نفوذ فرهنگی ایران است



وکیل امیرحسین مرادی: سلامتی او در «خطر» است

بابک پاک‌نیا وکیل سه نفر از شهروندان ایرانی که در ارتباط با اعتراضات ضددولتی آبان ۱۳۹۸ بازداشت شده بودند، می گوید حال یکی از موکلان او به دلیل بیماری لاعلاج پوستی و تاثیر داروهای آن بر سایر ارگان ها “خطرناک” است.

این وکیل دادگستری روز شنبه در یک توییت، نامه‌ای را که درباره موکل خود امیرحسین مرادی، به غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نوشته منتشر کرد.

امیرحسین مرادی در کنار سعید تمجیدی و محمد رجبی از دستگیرشدگان اعتراض‌های آبان ماه ۱۳۹۸ بودند که در تیر ماه سال ۱۳۹۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم شدند.

با این حال دیوان عالی ایران در آذر ماه ۱۳۹۹ – دسامبر ۲۰۲۰ – اعلام کرد که درخواست اعاده دادرسی این سه جوان محکوم به اعدام در پرونده اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ را پذیرفته است.



سه کولبر در هفته گذشته در مرز سردشت با شلیک ماموران کشته شدند

وبسایت هه‌نگاو خبر داد که با کشته شدن یک کولبر دیگر در مرز سردشت، تعداد کولبرانی که هفته گذشته در این مرز با شلیک ماموران کشته شدند به سه نفر رسید.

بر اساس این گزارش، ماموران هنگ مرزی سردشت شامگاه شنبه ۲۷ تیر، به شماری از کولبران شلیک کردند که امید محمدزاده، متاهل و پدر سه فرزند، ۱۲، هفت و پنج ساله کشته شد.

روز ۲۵ شهریور نیز محمد امین قادری، کولبر ۳۶ ساله و پدر یک فرزند در مرز بانه با شلیک ماموران کشته شد و روز ۲۰ شهریور نیز یک کولبر دیگر به نام رسول کریمی در این مرز با شلیک ماموران کشته شده بود.

بر اساس آمار شبکه حقوق بشر کردستان در سال گذشته ۴۲ کولبر با شلیک مستقیم ماموران ایران و شش کولبر ایرانی توسط نیروهای مرزی ترکیه کشته شدند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »