? زنده| خامنه‌ای خطاب به ورزشکاران: به خاطر یک مدال با اسرائیل دست ندهید

 



تفتیش خانه سارا صحرانورد فرد، فعال حقوق زنان

صبح روز ۲۴ شهریور، مأموران امنیتی وابسته به قرارگاه ثارالله سپاه انقلاب اسلامی به خانه سارا صحرانورد فرد در کرج وارد شدند.

بیدار زنی خبر از آن داد که ماموران امنیتی ضمن تفتیش و فیلم‌برداری از خانه‌ این فعال حقوق زنان، تلفن همراه او و خواهرش، لپ‌تاپ شخصی و چندین جلد کتاب در حوزه مسائل زنان را توقیف کردند.

در همین روز خانه برخی دیگر از فعالان حقوق زنان از جمله مریم رحمانی نیز توسط مأموران امنیتی تفتیش شده است.

مأموران امنیتی هیچ دلیلی برای انجام این تفتیش عنوان نکرده‌اند.



خامنه‌ای خطاب به ورزشکاران: به خاطر یک مدال با اسرائیل دست ندهید

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ در دیدار با ورزشکاران بار دیگر بر رویارو نشدن ایرانی‌ها با حریفان اسرائیلی تاکید کرد و به ورزشکاران پناهنده تاخت.

او در دیدار با مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو گفت ورزشکار ایرانی نمی‌تواند «به خاطر یک مدال» با نماینده اسرائیل «دست بدهد و عملا او را به رسمیت بشناسد».

رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر تاکید کرد ورزشکاران نباید با حریفان اسرائیلی مسابقه بدهند و «مسئولان محترم ورزشی و ورزشکاران نباید در این حوزه به هیچ وجه منفعل شوند».

او سال ۹۷ نیز رقابت ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی را به معنای «خاضع و خاشع شدن در مقابل هنجارهای استکبار» دانسته بود.

اظهارات خامنه‌ای در حالی بیان می‌شود که نهادهای ورزشی جمهوری اسلامی به صورت رسمی حاضر به تایید عدم مسابقه با حریفان اسرائیلی نیستند و همواره بهانه‌هایی چون مصدوم شدن را مطرح می‌کنند.

رسول خادم در سال ۹۶ در اعتراض به «سیاست پنهان‌کاری» در موضوع مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا کرد و کناره‌گیری او خبرساز شد.




کیهان: طالبان به نظر امام خمینی استناد می‌کند

روزنامه کیهان امروز در یادداشتی برای تطهیر طالبان نوشت: «:در طول دو دهه گذشته، طالبان برای جلب نظر ایران به فراخوان حضرت امام خمینی مبنی بر حرکت مسلمان‌ها به سمت تشکیل حکومت‌های مستقل از قدرت‌های سلطه‌طلب خارجی و نیز مقابله با مفسدین داخلی استناد کرده است.»

این روزنامه مدعی شد: «در بحث طالبان و آمریکا این نکته را نباید از نظر دور داشت که میان طالبان و آمریکا جوی خون جاری شده است. طالبان می‌گوید دست‌کم ۶۰ هزار نفر از نیروهای آنان به دست آمریکا کشته شده و ده‌ها هزار نفر هم مجروح گردیده‌اند. متقابلاً آمریکایی‌ها می‌گویند دست‌کم سه هزار نفر از اعضای پنتاگون در مواجهه با چریک‌های طالبان جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم به ۶۰۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان آسیب جسمی وارد شده و مجروح گردیده‌اند. این موضوع به این سادگی رفع شدنی نیست. نمی‌خواهیم بگوییم این یک حرف قطعی است ولی با توجه به آنچه در روان‌شناسی آمریکایی‌ها و در روان‌شناسی طالب‌ها قابل مشاهده و اطمینان‌آور است، خط خون میان این دو باقی می‌ماند و به احتمال زیاد کار خود را می‌کند.»

کیهان ادامه داد: «از نظر طالبان، ایران یکسری منافع و مصالح ملی مشروع در رابطه با افغانستان دارد؛ مثل امنیت مرزها، مقابله با تبدیل خاک افغانستان به تهدید علیه آن، امنیت و آرامش پیروان همه مذاهب از جمله شیعیان افغانستانی و توسعه روابط اقتصادی و به‌خصوص همکاری افغانستان در زمینه آب هیرمند. حکومت افغانستان اعلام کرده اینها را حق مشروع جمهوری اسلامی می‌داند و مطالبه آنها از حکومت کابل را مشروع می‌داند و ملزم به رعایت آن است.»


وسعت دریاچه ارومیه به کمتر از ۲۰۰۰ کیلومتر مربع رسید


قطع اینترنت مراکز واکسیناسیون باعث اختلال در تزریق واکسن شد

مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت اعلام کرد که شرکت مخابرات استان تهران شبکه این وزارتخانه را قطع کرده و به همین دلیل مراکز واکسیناسیون قادر به ثبت واکسن نیستند و مشکلاتی برای صدها هزار مراجعه‌کننده ایجاد شده است.

این مرکز در اطلاعیه روز شنبه خود از مسئولان وزارت ارتباطات خواسته است «با درک شرایط موجود» این مشکل حل شود.

شرکت مخابرات تهران و وزارت ارتباطات واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده‌اند.

با این حال باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات، گزارش داد که دلیل این قطعی «مشکلات نرم‌افزاری» بوده و فقط ۳۵ دقیقه طول کشیده است.



سازمان بهزیستی: ۵۱ هزار کودک در دوره کرونا یکی از والدین خود را از دست دادند

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی٬ خبر از آن داد که دست‌کم ۵۱ هزار کودک در ایران پدر یا مادر خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، در مصاحبه با روزنامه جام جم افزود که سیستم حمایتی ما به گونه‌ای نیست که هر کودک یتیمی را تحت پوشش قرار دهیم.

حبیب‌الله مسعودی فرید با اعلام اینکه اکنون ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبت برقراری مستمری هستند، گفت استنباط ما این است که تعداد این افراد ابتدا به دلیل فوت‌های ناشی از کرونا و دوم به سبب وضع اقتصادی کشور، افزایش یافته است.

این مقام سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، افزود که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزسیتی و کمیته امداد قرار دارد.

مسعودی فرید گفت که دو میلیون زن سرپرست خانواری که تحت پوشش هیج یک از این نهادهای حمایتی نیستند لزوما نیازمند نبوده و شاید هم نیازمند باشند ولی به بهزیستی یا کمیته امداد مراجعه نکرده‌اند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »