? زنده| رییس‌ قوه قضاییه: در رفتاری که با متهم می‌شود قاضی مسئول است

 

نماینده روسیه در شورای حکام: حکام خواستار از سرگیری مذاکران وین شدند


رییسی در تاجیکستان

افغانستان، موضوع محوری نشست سران سازمان همکاری شانگهای است که فردا جمعه در تاجیکستان برگزار می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی فردا قرار است دو نشست سازمان پیمان همکاری جمعی و سازمان همکاری‌های شانگهای برگزار شود و افغانستان موضوع محوری هر دو نشست است.

احمد سیدمرادزاده، هماهنگ کننده تاجیکستان در سازمان شانگهای به خبرگزاری شینهوا گفته که به نظر این کشور به عنوان رئیس دوره‌ای این سازمان، حضور افغانستان در این جلسه «غیرعملی» است.

ابراهیم رییسی نیز برای شرکت در این نشست در شانگهای به سر می‌برد و در حاشیه این نشست، با رئیس جمهور، پاکستان، تاجیکستان و بلاروس دیدار و گفتگو کرد.


مدارس از اول آبان حضوری می‌شود


 

 روحانی طالب: مجاهدین حق دارن به معترضان شلیک کنند، دمکراسی مرد


ابراهیم رییسی و نسرین ستوده در میان ۱۰۰ نفر تاثیرگذار از نظر مجله تایم

مجله  «تایم» فهرست ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین چهره‌های جهان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. نام ابراهیم رئیسی، رئیس‌ دولت در ایران، نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی ، و ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس دولت موقت طالبان هم در این لیست به چشم می‌خورد.

در بخش معرفی ابراهیم رئیسی آمده است که او نه با «رای قاطع» مردم ایران، بلکه با رای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در «انتخابات مهندسی‌شده خرداد ۱۴۰۰» به سمت رئیس‌جمهوری ایران منصوب شد.

مجله تایم در ادامه از ابراهیم رئیسی به عنوان «یار وفادار» و «جانشین احتمالی» علی خامنه‌ای نام برده که در اعدام هزاران زندانی سیاسی و اقلیت مذهبی در دهه ۱۳۶۰ نقش داشته است./رادیو فردا


تجمع زنان هوادار طالبان


رییس‌ قوه قضاییه: در رفتاری که با متهم می‌شود قاضی مسئول است

رییس قوه قضائیه به دادستان‌های سراسر کشور بخش‌نامه‌های جدیدی ابلاغ کرد. او در این دستورات جدید تاکید کرد که درنمورد قرار‌های بازداشت موقت  باید «مشخص شود در چه زمینه ای باید از متهم تحقیق شود بدانید بازداشتگاهش کجاست و چه شرایطی دارد».

محسنی اژه ای همچنین تاکید کرد که:« در رفتاری که با متهم می‌شود قاضی مسئول است و اگر مدت بازداشت غیرمتعارف شد، قاضی جویای دلیل شود و به متهم سربزند

بر اساس این بخش‌نامه ادعای قاضی مبنی برای اینکه متهم در اختیار ضابط بود و از او رفع مسئولیت می‌شود درست نیست و قاضی باید مستمراً از شرایط متهم اطلاع پیدا کند./شبکه خبر


 


واکنش ایران به ادعای آزار جنسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: این از اقدامات جدید حفاظتی ماست

روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برخوردی را که اخیرا با بازرس‌های زن این آژانس در ایران شده، «غیرقابل قبول» خواند و گفت که به شکل فیزیکی آزار دیدند.

روز سه‌شنبه روزنامه وال‌استریت ژورنال، در گزارشی نوشت که نگهبانان تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز، بازرسان زن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به شکل فیزیکی آزار داده‌اند.

به نوشته این روزنامه، این آزارها چندین بار در ماه ژوئن رخ داده و نگهبانان ایرانی متهم شده‌اند که به شکل نامناسبی بدن بازرسان را لمس کرده‌اند و از آنها خواسته‌اند که لباس‌هایشان را در بیاورند.

در واکنش به اظهارات کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ادعاهای کذب برای شلوغ سازی و پرونده سازی در آستانه نشست شورای حکام است.

وی گفت: متاسفانه چندین مورد عملیات‌های تروریستی و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای تروریستی داشته‌ایم، برای همین سیاست حفاظتی تاسیسات هسته‌ای از چند ماه پیش بهبود یافته و تغییر کرده است؛ این سیاست‌ها و تدابیر و اقدامات جدید حفاظتی شامل چگونگی بازرسی از بازرسان آژانس هم شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً بازرسان وقتی چنین اقدامات را با بازرسی‌های پیشین در تاسیسات اتمی مقایسه می‌کنند، چنین فکر می‌کنند که شاید اقدامات در راستای آزار جسمی آنها است، در حالیکه چنین چیزی نیست و اقدامات برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای ما است و اگر مورد شکایتی باشد ما بررسی خواهیم کرد همانطور که اگر ما شکایتی داشته باشیم به آژانس ابلاغ می‌کنیم.


پیکر پدر رامین حسین‌پناهی توسط مردم به خاک سپرده شد

 



خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان و قوه شهویه» کوشیدم نشان دهم این حجم بالای اسارت رهبر

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو

ادامه »