? زنده| انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل

 



انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل

خبرنگار فاکس نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی از مجروح‌شدن حداقل سه نظامی آمریکایی در انفجار کابل خبر داد.



۶۹۴نفر دیگر در ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند

بر اساس اعلام وزارت‌ بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹۴نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

در مجموع تعداد جان‌باختگان این بیماری بر اساس آمارهای دولتی، به ۱۰۴هزار و ۷۱۶نفر رسیده.

همچنین آزمایش کرونا ۳۶هزار و ۷۵۸نفر دیگر مثبت شده و ۴۹۴۰نفر بستری شده‌اند و آمار کسانی‌که آزمایش‌ کرونای‌شان مثبت شده به چهارمیلیون و ۸۳۳هزار و ۱۳۵نفر رسیده و ۷۷۸۸نفر در آی‌سی‌یوها بستری‌اند.

روزنامه جوان، نزدیک‌به سپاه، روز گذشته به‌نقل یک متخصص اپیدمولوژی گزارش داده آمار جان‌باختگان کرونا در ایران «هفت برابر آمار رسمی صدهزارنفری اعلام‌شده»، یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر است.



عمادالدین باقی: هشتگ‌سازی و پست‌های تند امید برای نجات جان نوید افکاری را بر باد داد

عمادالدین باقی٬ فعال حقوق بشر در گفت‌وگو با انصاف نیوز٬ مدعی شد که «هشتگ‌سازی و پست‌های تند امید برای نجات جان نوید افکاری را بر باد داد.»

او ادامه داد: «به طور خیلی قاطع و صریح می‌توانم بگویم که تجربه‌ی ما در بیست- سی سال گذشته نشان می‌دهد که اگر نگویم در همه موارد، در عمده مواردی که کمپین راه افتاده، نتیجه کاملا معکوس داده و افرادی که در معرض خطر بودند، اعدام شدند. ممکن بود در غیاب این کمپین‌ها هم همین اتفاق بیافتد، اما می‌توان گفت که این کمپین‌ها این اتفاق را قطعی‌تر کرده است.»

باقی افزود: «در ماجرای دلارا دارابی، بهنود شجاعی، ریحانه جباری، غلامرضا خسروی، محسن امیر اصلانی و چندین نفر دیگر که برای همه‌شان کارزار وسیعی در خارج همراه افتاد، همگی اعدام شدند.»



ثبت‌نام دختران در رشته تائتر هنرستان سوره «ممنوع شد»

ثبت نام در رشته تئائر برای دختران هنرجو در هنرستان سوره ممنوع شد.

هنرستان سوره زیر نظر حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و تنها هنرستانی است که در ایران رشته نمایش برای دختران داشت.

حسام‌الدین حسینی٬ مسئول روابط عمومی حوزه هنری در رابطه با چرایی این موضوع مدعی شد که به دلیل شیوع کرونا از ثبت نام دختران در این رشته ممانعت به عمل آمده است.

پس از انتشار خبر ممنوعیت ثبت نام دختران در رشته تئاتر برخی از کاربران شبکه‌های مجازی این اقدام را با اقدامات طالبان مقایسه کرده بودند.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری در واکنش به این موضوع در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت: «ما طالبان نیستیم.»



تایید بروز قارچ سیاه در چهار استان کشور

مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های تهران، اردبیل، مازندران و شهر مشهد وجود موارد متعدد ابتلای بیماران کرونا به بیماری عفونی قارچ سیاه را تایید کردند.

در تازه‌ترین مورد شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از مشاهده بیماری قارچ سیاه در بین بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مشهد خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت که تاکنون ۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌های امام رضا و قائم مشهد مشاهده شده است.

بدیعی با تاکید براینکه ویروس دلتا زمینه‌ ضعف سیستم ایمنی را فراهم می کند و بیماری قارچ سیاه نیز در پی ضعف سیستم ایمنی ایجاد می شود، گفت که هم اکنون بیماران مبتلا به قارچ سیاه در دو بیمارستان مشهد تحت درمان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «فقط یک دهم درصد از بیماران کرونا به قارچ سیاه مبتلا می‌شوند»ف گفت ولی «تمام بیماران مبتلا به قارچ سیاه در مشهد از بیماران کرونا بوده‌اند.»

این درحالی است که حسن اصغری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، نیز از شناسایی دست‌کم یک بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان علوی اردبیل خبر داد و گفت: «بلافاصله اقدامات آزمایشی صورت گرفته و در صورت تایید نهایی ابتلا به این بیماری، اقدامات درمانی لازم در نظر گرفته شده است.»

پیشتر در روز سه‌شنبه نیز قاسم اویس، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از شناسایی ۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در این استان خبر داده بود. اویس گفت که نمی‌توانیم به طور مشخص شیوع قارچ سیاه را به کرونا ربط دهیم ولی برای درمان کرونا از کورتون استفاده می‌کنیم که سبب افت ایمنی بدن و ابتلای افراد به قارچ سیاه می‌شود.



آغاز واکسیناسیون طلاب بالای ۱۸ سال

خبرگزاری حوزه طی خبر اعلام کرد که واکسیناسیون برای کلیه طلاب بالای ۱۸ سال قم آغاز شده است.

این در حالی است مدتهاست کارشناسان حوزه بهداشت از کمبود واکسن خبر می‌دهند و بسیاری از گروه‌های سنی و مشاغل همچنان موفق به دریافت واکسن نشده‌اند.

با این حال خبرگزاری حوزه خبر از آن داده است که کلیه طلاب بالای ۱۸ سال با در دست داشتن کارت ملی و کارت طلبگی به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »