? زنده| رای قطعی خلع ید شرکت هفت‌تپه ابلاغ شد

 



رای قطعی خلع ید شرکت هفت‌تپه ابلاغ شد

رأی قطعی خلع ید شرکت هفت‌تپه روز شنبه، ۳۰ مردادماه، به دولت و خریدار آن ابلاغ شد.

ایسنا خبر داد که بر اساس این رای مالکیت شرکت هفت‌تپه از خریدار گرفته شده و به دولت واگذار می‌شود؛ رای خلع ید را شعبه ۵۵ حقوقی تهران صادر کرده است.

اردیبهشت ماه امسال خبرگزاری فارس از ابطال واگذاری شرکت هفت‌تپه به بخش خصوصی از سوی دادگاه خبر داده بود، اما مالک این شرکت در واکنش به این خبر گفته بود که «هنوز این رای ابلاغ نشده است.»

کارگران نیشکر هفت‌تپه در طول سال‌های گذشته بارها با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار لغو مالکیت خصوصی شده بودند، اما دولت حسن روحانی همواره با این خواسته مخالفت کرد.

این شرکت در سال ۹۴ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با پیش‌پرداختی شش میلیارد تومانی به امید اسدبیگی و مهرداد رستمی‌ چگینی واگذار شد.

این شرکت پس از آن با مشکلات زیادی، از جمله تاخیرهای طولانی در پرداخت دستمزدها مواجه شد که اعتراض کارگران آن را به دنبال داشته است.

علاوه بر این، دستگاه قضایی، امید اسدبیگی، مدیرعامل کارخانه نیشکر هفت تپه را به اتهام پرداخت رشوه و تخلفات ارزی متهم کرده و تاکنون چند جلسه دادگاه او برگزار شده است.



مدیرعامل بهشت زهرا: افزایش ۲.۵ برابری مرگ و میر در پیک پنجم

سعید خال٬ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا٬ خبر از آن داد که مرگ و میر کرونا در «پیک پنجم» افزایشی ۲.۵ برابری داشته است.

او همچنین گفت که تاکنون ۴۰ هزار نفر بر اثر این بیماری در تهران جان‌ باخته‌اند.

سعید خال به خبرگزاری ایسنا گفت که از ۱۸ ماه گذشته یعنی از زمان شیوع کرونا در ایران تاکنون، ۴۰ درصد قربانیان کرونا در کشور در این آرامستان به خاک سپرده شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا آمار مرگ‌ و میر به دلیل کرونا در تاریخ این آرامستان را «بی‌سابقه» و حتی بیش از دوران جنگ ایران و عراق خواند و گفت که بیشترین آمار جان‌باختگان کرونا مربوط به اوج‌گیری اخیر موسوم به «موج پنجم» بوده و این آمار به بیش از ۲۰۰ مورد در روز هم رسیده و «روزهای ملتهب» هم‌چنان ادامه دارد.



اعتراض ۲۴ تشکل صنفی سینما به وزیر پیشنهادی ارشاد

۲۴ صنف عضو خانه سینما با صدور بیانیه‌ای اعتراضی به اعلام سیاست‌های وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد واکنش نشان دادند.

در بیانیه اخیر صنوف سینمایی آمده است: «جناب آقای اسماعیلی، هنوز وزیر نشده، با این تحلیل‌های بی‌پایه از جان این سینمای بی‌جان شده چه می‌خواهید؟ بیکاری، اوضاع بد اقتصادی و معیشتی، بیماری و آینده نامعلوم برای‌مان کم نیست؟»

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برنامه‌ ۸۳ صفحه‌ای خود برای دولت سیزدهم، به شدت به وضعیت موجود در عرصه فرهنگ و هنر حمله کرده و نهادهای صنفی مانند خانه سینما را «فاقد وجاهت قانونی» و خانه موسیقی را «مهم‌ترین مرکز تولید بحران» دانسته است.

بیانیه اصناف سینمایی می‌افزاید:‌ «از دست رفتن سرمایه‌های بزرگ انسانی و گران‌بهای سینمای مظلوم ما کافی نیست که شما از راه نرسیده این چنین شلتاق می‌کنید؟»

بیست‌ و چهار صنف سینمایی از جمله کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن صنفی بازیگران سینما، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینما، انجمن فیلم‌ کوتاه ایران و کانون آهنگسازان سینمای ایران از امضاکنندگان این بیانیه هستند.



ستاد کرونای: آمار مرگ‌ و میر در گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال دو برابر شده است

نادر توکلی٬ معاون ستاد کرونای تهران٬ اعلام کرد که آمار مرگ‌ و میر در گروه‌های سنی بالا کاهش،‌ اما در گروه‌های سنی پایین به دلیل تزریق نکردن واکسن، دو برابر افزایش داشته است.

معاون ستاد کرونای تهران در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به این که پیش از این بیشترین آمار مرگ‌ و میر به افراد بالای ۶۰ سال تعلق داشت، گفت در حال حاضر به دلیل واکسیناسیون افراد مسن، این آمار در طیف‌های سنی بالاتر ۵۰ درصد کاهش یافته، اما مرگ‌‌ و میر در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ سال به دو برابر رسیده است.

نادر توکلی افزود: «تهران هم‌چنان در نقطه اوج بیماری است و کماکان آمار روزانه بستری بیش از دو هزار و پذیرش بیماران سرپایی حدود ۲۰ هزار نفر در روز است.»

معاون ستاد کرونای تهران ضمن اشاره به مرگ ۱۳۰ نفر در روز جمعه، ۲۹ مرداد از بستری بیش از ۱۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

بر اساس اظهارات این عضو ستاد کرونای پایتخت مبنی بر مداوای درصد زیادی از بیماران کرونایی در منزل، همچنین دقت ۶۰ درصدی تست پی‌سی‌آر در سویه دلتا می‌توان پیش‌بینی کرد که آمار واقعی مبتلایان بسیار بیش از آمارهای رسمی است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، چندی پیش در یک مصاحبه‌ تلویزیونی با اشاره به ثبت ۲۳۰ هزار تست مثبت کرونا در یک هفته و با در نظر گرفتن افرادی که تست نمی‌دهند، احتمال داده بود که روزانه تا ۲۲۰ هزار نفر از مردم در ایران به کووید ۱۹ مبتلا ‌شوند.



امام جمعه رشت: در آینده جهانیان برای دریافت «واکسن برکت» هجوم خواهند آورد

رسول فلاحتی٬ امام جمعه رشت و نماینده علی خامنه‌ای در استان گیلان٬ مدعی شد که «ویروس کرونا را آزمونی الهی یا نتیجه گناهان آدمیان است» و اضافه کرد: «متاسفانه عده ای قدر حضور در دوران طلایی انقلاب اسلامی را نمی دانند و مدام نق می زنند.»

نماینده خامنه‌ای دراستان گیلان، همچنین منتقدان به روند کند واکسیناسیون در ایران را «مگس روی زخم» نامید.

او در خصوص واکسن برکت گفت: «هنوز نتایج مثبت این واکسن را کسی نمی داند و قطعا در آینده جهانیان برای دریافت این واکسن هجوم خواهند آورد.»


جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابراهیم رئیسی در مجلس آغاز شد

جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابراهیم رئیسی ساعتی پیش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در روز نخست بررسی وزرا قرار است نمایندگان مجلس به بررسی کلیت برنامه‌های دولت سیزدهم و صلاحیت حسین باغ‌گلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بپردازند.

ابرهیم رئیسی در سخنرانی آغازین این جلسه، از جمله چارچوب‌های حاکم در برنامه وزرای پیشنهادی دولت خود را «اقتصاد مقاومتی» عنوان کرد و توسعه روابط بین‌المللی را بر اساس «منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام» دانست.

فهرست وزرای دولت سیزدهم نیز که روز ۱۹ مرداد منتشر شد به دلیل معرفی چهره‌هایی چون حسین امیرعبداللهیان، وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه که از افراد نزدیک به نیروی قدس سپاه پاسداران است و احمد وحیدی، فرمانده اسبق این نیرو برای وزارت کشور توجه رسانه‌های داخلی و خارجی را برانگیخت.

علاوه بر این دو نفر، رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی برای وزارت راه و شهرسازی هم از اعضای ارشد سپاه و معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه است. او در دولت احمدی‌نژاد به عنوان وزیر نفت حضور داشت و متهم به نقش داشتن در پرونده فساد سه میلیارد یورویی بابک زنجانی است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »