? زنده| پیشنهاد واکسیناسیون نوجوانان با واکسن نورا

 



پیشنهاد واکسیناسیون نوجوانان با واکسن نورا

حسن ابوالقاسمی٬ مدیر طرح واکسن نورا٬ اعلام کرد که پس از صدور مجوز واکسن نورا از سوی وزارت بهداشت، دانش آموزان سنین بین ١٢ تا ١٨ سال با آن واکسینه خواهند شد.
این در حالی است که به گفته او تا کنون تنها دو فاز مطالعاتی این واکسن انجام شده است.



هر نماینده مجلس ماهانه ۳۱ تا ۳۴ میلیون تومان دریافتی دارد

روزنامه شرق در گزارشی اعلام کرد که هر نماینده مجلس از دو محل حقوق ماهانه و پرداخت هزینه‌ها، ماهانه بین ۳۱ تا ۳۴ میلیون و در مجموع امسال بین ۳۷۲ تا ۴۰۸ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت.

بر اساس گزارش این روزنامه در مجموع هرکدام از نمایندگان مجلس به‌ جز حقوق ماهانه، بین ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان برای پرداخت هزینه‌های جاری و موارد مختلف، دریافت می‌کنند. به تعبیر دیگر هر نماینده مجلس از دو محل حقوق ماهانه و پرداخت هزینه‌ها، ماهانه بین ۳۱ تا ۳۴ میلیون و در مجموع امسال بین ۳۷۲ تا ۴۰۸ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت.

هرچند تسنیم هم در گزارشی سال گذشته درباره میزان حقوق و مزایای نمایندگان این‌گونه نوشت: رقم‌ها متفاوت است. یکی فیش حقوقی نشان می‌دهد که دریافتی نماینده بیش از ۳۰ میلیون تومان است تا برخی نمایندگان که در پاسخ می‌گویند: «نمی‌دانم رقم دقیق دریافتی‌ام چقدر است.»



آرایش بحرانی در قبرستان‌های تهران، مشهد و اصفهان

حمد علوی، رییس مرکز بهداشت استان خوزستان، شامگاه جمعه از افزایش ۷۷ درصدی شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در این استان خبر داد اما از اعلام آمار دقیق جان‌باختگان خودداری کرد.

همزمان سازمان بهشت زهرا در تهران گزارش داد که بیش از ۱۸ ماه است که به خاطر کرونا، آرایش بحرانی به خود گرفته است و در هفته‌های اخیر «در مسیر مدیریت اجساد کرونایی و انجام امور متوفیان» تمهیدات ویژه اتخاذ کرده است.

روزنامه ایران، نزدیک به دولت، در شماره شنبه خود در این باره نوشت: «سیل عظیم مرگ بر اثر ابتلا به ویروس دلتا در کشور در راه است و جنازه‌ها پشت سر هم راهی بهشت زهرا و آرامستان‌ها می‌شوند.»

این روزنامه به دولت با اشاره به اینکه «روز جمعه نیز با فوت ۴۵۹ بیمار کرونا آمار رسمی مجموع جانباختگان از ۹۳ هزار نفر در کشور گذشت»، نوشت: این رقم مرگ‌و‌میر تنها مربوط به بیماران کرونایی است که تست پی‌سی‌آرشان مثبت است و اسامی بیمارانی که با علائم حاد و با نتیجه سی‌تی ریه در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند یا در منزل خوددرمانی می‌کنند و در نهایت قربانی می‌شوند در این فهرست ثبت نشده‌ است.

از سوی دیگر احمدرضا مرادی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، نیز از آماده‌باش همه کارکنان آرامستان‌های اصفهان خبر داد و گفت که آنچه در روزهای اخیر شاهد آن هستیم «افزایش بی‌سابقه تعداد متوفیان ناشی از کرونا» است که غم و مصیبت جانکاهی را برای خانواده‌های اصفهانی به دنبال داشته است.

مرادی تاکید کرد که شرایط بحرانی اخیر نشان‌دهنده روزهایی غم‌بار و دردناکی است که شاید هیچ‌گاه تصور آن را نمی‌کردیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان همچنین گفت که افزایش تعداد جان‌باختگان روزانه کرونا باعث شده خادمان آرامستان در شرایطی بسیار سخت و دلهره آور در شیفت‌های اضافی و اضطراری نسبت به تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان اقدام کنند و با این شرایط قطعا در آینده‌ای نزدیک با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

حسین مهدوی دامغانی، مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، نیز روز گذشته وضع آرامستان بهشت رضوان مشهد را «حاد و بحرانی» توصیف کرد و گفت که تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در مشهد در مرز سه رقمی شدن است.

مهدوی دامغانی افزود که به زودی شاهد زمینگیر شدن نیرو‌های آرامستان‌های مشهد خواهیم بود و در صورتی که اقداماتی برای کنترل وضع موجود صورت نگیرد شاهد افزایش بیشتر تعداد اموات و فاجعه‌ای بزرگ خواهیم بود.



علی لاریجانی به شورای نگهبان: مهر محرمانه را بردارید تا نامه رد صلاحیتم را منتشر کنم

 


حناچی: برای عزاداری تمام شهر در اختیار هیئت‌ها است

 


اژه‌ای به اوین رفت

رییس سازمان زندان‌ها اعلام کرد که محسنی اژه‌ای عصر جمعه (۱۵ مرداد) سرزده از بندهای امنیتی ۲الف، ۲۰۹ و ۲۴۱ ‎زندان اوین بازدید کرد.

 محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در توئیتر خود نوشت:

‏”عالی ترین مقام قضائی” در نظام اسلامی، در اقدامی بی سابقه، سرزده از بندهای امنیتی ۲الف، ۲۰۹ و ۲۴۱ ‎زندان اوین بازدید کردند و وضعیت متهمین را بررسی کردند. پیامِ بازدید از سومین زندان در سی و پنجمین روزِ خدمت و تاکید بر حقوق بازداشت شدگان وتسریع بر تعیین تکلیف متهمین بسیار روشن است.


خطیب‌زاده: اشتباهی پرچم اقلبم کردستان را گذاشتیم


تخت روانچی: ما مجکوم می‌کنیم

تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل در توییتی نوشت: امروز اسرائیل و حامیانش اطلاعات جعلی در مورد حوادث اخیر در آب‌های منطقه ارائه کرده تا شورای امنیت را متقاعد کنند ایران را محکوم کند و شکست خوردند. ما این ادعاها را به شدت رد می‌کنیم.

 


چمران: حناچی تا انتصاب شهردار جدید، مدیر شهر است

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران اعلام کرد : کار دوره ششم شورای شهر آغاز شده است. رئیس و نایب‌رئیس شورا را پیش‌تر تعیین کردیم و در ادامه، اعضای هیأت رئیسه شورا و شهردار را انتخاب می‌کنیم

به گفته او تا زمان انتخاب شهردار جدید یا سرپرست، شهردار مستقر و منتخب شورای پیشین می‌تواند به ‌کار خود ادامه دهد.

چمران تاکید کرد حناچی تا انتصاب شهردار جدید، مدیر شهر است./همشهری


حمیده عباسعلی به دور دوم مسابقات کاراته المپیک رفت


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »