اقدام «مجلس انقلابی» خشم عمومی را برانگیخت

زیتون– نمایندگان مجلس امروز (چهارشنبه) به اعمال اصل ۸۵ در خصوص طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» رای مثبت دادند.

هدف از این طرح آزمایشی، محدود کردن پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه اینستاگرام در ایران است که بدلیل فیلتر نبودن، از سوی کاربران ایرانی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با رای مثبت نمایندگان، این طرح محدودکننده اینترنت، برای تصویب به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع داده شد و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

امروز ۱۲۱ نماینده با اصل ۸۵ شدن طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی» موافقت و ۷۴ نفر مخالفت کردند و ۹ نفر نیز به آن رای ممتنع دادند.

بنا بر اصل ۸۵ قانون اساسی اگرچه مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را واگذار کند اما در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را تفویض کرده و قانون برای مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: فرآهم آوردن زین و برگ برای سرکوب‌های آینده

طرح محدودکننده اینترنت که با عنوان طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» شناخته می‌شود، با مخالفت‌ها و انتقادهای جدی مواجه شده و پیشتر گفته شده بود که در دستورکار مجلس قرار ندارد.

پیشتر دست‌کم نیم میلیون کاربر با طرح محدودکننده اینترنت در ایران مخالفت کرده بودند و تصویب این طرح موجب خشم عمومی شد.

جال تصویب این طرح باعث بروز خشم عمومی کاربران فضای مجازی شد.

https://twitter.com/sahamedin/status/1420321734062972930

 

https://twitter.com/keyvanmohammadi/status/1420318231932321792

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. مجلس چکاره است؟ به اینها دستور دادند و اینها هم چنین کاری کردند.
    خامنه ای و سپاه و مانده ی باند حزب الله میخواهند بهر قیمت قدرت را در دست داشته باشند. به هیچ چیز ایمان و اعتقاد ندارند جز به «اوجب واجبات » ! اگر کسی تاکنون این واقعیت را نفهمید هرگز نخواهد فهمید.
    نمیدانم چرا پیامها را نشان نمیدهید. آنهم در موقعیت ! گرچه شما هم مشکلهای خود را دارید.

  2. دارند ایرانت را قطع یا محدود میکنند تا مردم نتوانند اصلاع بیابند برای اعتراض هماهنگ شوند، جلوی انتشار رخدادها را میخواهند بگیرند تا مانند دهه ۶۰ جنایت ها، خیانته، غارتها و فسادهایشان پنهان بماند.
    نوشته ها را نشان نمی دهید ! ایا نیرو یا وقت ندارید؟

  3. رهبر باند حزب الله و شریکانش میخواهند بهر قیمت شده قدرت و ثروت ایرانیان را در چنگ داشته باشند، از این رو با مردم می جنگند و آنها را سرکوب می کنند، چنان که در این بیش از چهار دهه چنین کردند.
    بدبخت آنهایی که در این راه یاور آنها و سرکوبگر مردم هستند. در برابر چه چیزی به دست می آورند؟ آنهایی که در دهه ۶۰ و ۷۰ چنین کردند چه چیزی به دست آوردند که ارزش داشته باشد؟! گرچه برخی از آنها به خارج کشور رفتند و اکنون برای ما تحلیلگر شدند ! اگر راست بگویند بحث دیگری است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »