? زنده| واکنش قدیانی نسبت به اعتراضات خوزستان: مقصر تمامی فجایع علی خامنه‌ای است

 



واکنش قدیانی نسبت به اعتراضات خوزستان: مقصر تمامی فجایع علی خامنه‌ای است

ابوالفضل قدیانی٬ زندانی سیاسی سابق در حمایت از اعترضات خوزستان نسبت به بی‌آبی و کم آبی بیانیه‌ای صادر کرد.

او در این بیانیه تاکید کرد: «گرچه دولت بی کفایت و مطیع و منقاد مستبد ایران به سهم خود مقصر است و مسئول و باید پاسخگو باشد اما مقصر و مسئول اصلی این قتل‌ها و تمامی فجایع در عرصه های مختلف خود کامهٔ ایران علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد. تا نظام استبداد دینی و رئیس آن علی خامنه‌ای بر این کشور حکم رانی می کنند اوضاع رو به وخامت بیشتر خواهد رفت و ملت روی سعادت نخواهد دید.»

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

مدتی است که مردم خوزستان به خاطر بی آبی و بی برقی جان به لب شده اند به خیابان آمده اند راهپیمایی‌های اعتراضی مسالمت آمیز و خشونت پرهیز برگزار می کنند و تشنگی خود را فریاد می زنند حق آبهٔ خود را به حق طلب می کنند اما متاسفانه به جای آب سرکوب و گلوله دریافت می کنند.

تا کنون خبر قتل دو نفر و تعدادی مجروح منتشر شده این قتل ها مسلما جنایت علیه ملت است . قطع آب، قطع برق، فساد ساختاری، چپاول و غارت مردم، ویرانگری مداوم ره آورد نا کارآمدی، سوء مدیریت و سلطه همه جانبه مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای بر تمامی شئون کشور می باشد.

کل امکانات، منابع، معادن و ثروت ملی که باید درخدمت رفاه، رشد و تعالی مردم و توسعهٔ کشور باشد در خدمت جاه طلبی‌ها، قدرت طلبی ها، هوس بازی ها، و سلطه جویی های وی قرار گرفته است.

گرچه دولت بی کفایت و مطیع و منقاد مستبد ایران به سهم خود مقصر است و مسئول و باید پاسخگو باشد اما مقصر و مسئول اصلی این قتل‌ها و تمامی فجایع در عرصه های مختلف خود کامهٔ ایران علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد. تا نظام استبداد دینی و رئیس آن علی خامنه‌ای بر این کشور حکم رانی می کنند اوضاع رو به وخامت بیشتر خواهد رفت و ملت روی سعادت نخواهد دید.



سازمان نظام پزشکی: زیر پنج درصد مردم واکسینه شدند

محمدرضا ظفرقندی٬ رئیس سازمان نظام پزشکی٬ اعلام کرد که تنها کمتر از پنج درصد مردم در مقابل کرونا واکسینه شدند.

او در مورد وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور تاکید کرد که در زمینه واکسن و ایجاد ایمنی که فعلا تنها راه سلامت مردم در این معرکه است، عقب هستیم‌.

ظفرقندی ادامه داد: «الان واکسیناسیون جامعه ایران زیر ۵ درصد است و تعداد واکسن با واکسیناسیون فرق دارد، اگر به هر فردی دو دُز واکسن زدیم یعنی واکسیناسیون انجام شده است و این عدد در مقایسه با بسیاری از کشورها عدد پایینی است.»

این در حالی است که علیرضا زالی٬ فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از ثبت رکورد بیشترین میزان بستری و مراجعه سرپایی بیماران کرونایی در این شهر خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از ثبت رکورد بیشترین میزان بستری و مراجعه سرپایی بیماران کرونایی در پایتخت ایران خبر داده است.

او به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که تعداد بیماران بستری شده در تهران از مرز ۸ هزار نفر و تعداد بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها از مرز ۲۰ هزار نفر گذشته است.

براساس همین گزارش این اعداد از ابتدای کرونا تا امروز رکورد مراجعه به بیمارستان و بستری در بیمارستان‌های تهران محسوب می‌شوند.



کرونا باز هم در تهران رکورد شکست: ۲۰ هزار مراجعه، ۸ هزار بستری

علیرضا زالی٬ فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از ثبت رکورد بیشترین میزان بستری و مراجعه سرپایی بیماران کرونایی در این شهر خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از ثبت رکورد بیشترین میزان بستری و مراجعه سرپایی بیماران کرونایی در پایتخت ایران خبر داده است.

او به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که تعداد بیماران بستری شده در تهران از مرز ۸ هزار نفر و تعداد بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها از مرز ۲۰ هزار نفر گذشته است.

براساس همین گزارش این اعداد از ابتدای کرونا تا امروز رکورد مراجعه به بیمارستان و بستری در بیمارستان‌های تهران محسوب می‌شوند.



جمهوری اسلامی پای «حشدالشعبی» را به افغانستان باز کرد

روزنامه جمهوری اسلامی خبر از آن داده است که یک گروه شبه‌نظامی با نام «حشد الشیعی» در شهر کابل اعلام موجودیت کرده و می‌گوید که قصد جنگیدن با طالبان دارد.

این روزنامه از «سید حسن الحیدری» به عنوان فرمانده گروه «حشد الشیعی» نام برده و نوشته است که فرمانده این گروه نیز سابقه حضور در عراق دارد. نیروی قدس سپاه پاسداران طی سال‌های گذشته در عراق با حمایت مالی و نظامی گسترده، گروه‌های شبه‌نظامی با عنوان «حشد الشعبی» سازماندهی و راه‌اندازی کرد.

محمدقاسم وفایی‌زاده،‌ سرپرست وزارت فرهنگ افغانستان، در واکنش به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است که «دولت ایران با این نوع توطئه و شایعه‌سازی ابعاد جنگ را گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌سازد.»



مکارم شیرازی در مورد «سگ گردانی» فتوا داد

پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی چند استفتاء در مورد نگهداری سگهای آپارتمانی و سگ گردانی در اماکن عمومی از مکارم شیرازی منتشر کرده است.

ناصر مکارم شیرازی٬ از مراجع تقلید شعیان٬ بدون اشاره به تشنگی مردم خوزستان و آغاز موج پنجم کرونا در ایران در به سوال این مرکز در رابطه با اینکه آیا شرعا پلیس می‌تواند به خاطر برقراری آسایش مردم، با کسانی که اقدام به این کار می‌کنند برخورد کند٬ پاسخ داد:‌ «آری می‌توانند چنین کاری کنند.»

او همچنین گفته است که «وضع قوانین ممنوعیت نگهداری سگهای آپارتمانی و سگ گردانی که مانع از نفوذ فرهنگ غرب در جامعه اسلامی می‌شود»، بر نمایندگان مجلس واجب است.

این مرجع تقلید در ادامه گفته است که «مصادره‌ی سگ های آپارتمانی، که همسایگان را اذیت می‌کنند توسط مأمورین یا هیئت مدیره‌ی ساختمان جایز است.»



حمایت بیش از ۱۳۰ مستندساز از اعتراضات خوزستان

یک صد و سی و چهار مستندساز سینما ضمن حمایت از اعتراضات خوزستان به کم آبی و بی‌آبی٬ سرکوب آن را که تاکنون دست‌کم دو کشته بر جای گذاشته است به شدت محکوم کردند و تاکید داشتند که طبق سنت مستندسازی، مصائب مردم این استان را در آثارشان بازتاب خواهند داد.

شهرهای مختلف خوزستان طی روزهای اخیر صحنه اعتراضات گسترده‌ای بوده که در واکنش به بحران آب در این منطقه شکل گرفته، اما نیروهای امنیتی با سرکوب این اعتراضات سعی در فرو نشاندن آن دارند.

مستندسازان ایرانی در بیانیه‌ای تحت عنوان «و دوباره بر سر آب، آتش به پا شد!» به این رخدادها واکنش نشان دادند و نوشتند: «این قصه تلخناک پرآب‌ترین استان ایران است که کارون، مارون کرخه و اروندش گواهند که پیوسته از چشمان مردمان، خونابه روان است.»

امضاکنندگان این بیانیه که در میان آنها نام چهره‌هایی چون کامران شیردل، ناصر صفاریان، هادی آفریده و مژگان ایلانلو دیده می‌شود با اشاره به سرکوب معترضان گفته‌اند که «این بار در هورالعظیم همواره مرگ می‌روید و صدای دادخواهان در مرداب خاموش می‌گردد.»



تهران‌ و البرز ۶ روز تعطیل شدند

علی ربیعی سخنگوی دولت ضمن اعلام خبر تعطیلی تهران و البرز از سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده توضیح داد که بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس‌جمهور تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

بنابراین این مصوبه تردد از این استانها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد.

موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و بر اساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. بیانیه ابوالفضل قدیانی از نظر من کاملا درست است و ایشان جزو معدود اشخاصی ست که سر چشمه همه نارسایی‌ها را خوب شناسایی کرده و هیچوقت هم کوتاه نمی آید، مشکلاتی که هر روز و یک به یک از گوشه ای سر بر می اورد بخاطر عدم رسیدگی طولانی مدت و پشت گوش انداختنهای مداوم است ، مخارج مراقبت و نگهداری ، بعنوان مثال کارخانه های برق پرداخت نمیشود ، چرا که هزینه های تولید سلاح یا مخارج لشکرهای مقاومت یا مخارجی از این دست همیشه واجبتر است و کسی که اینرا تشخیص می‌دهد رهبر است ! لاپوشانی این اقدامات و چاره اندیشی برای پرداخت بدون سر وصدای هوسبازی های رهبر، تولید بهانه های رنگارنگ است از قبیل تحریم یا سو مدیریت مدیران در حالیکه مدیر هر چقدر هم که توانمند و کار بلد باشد با دست خالی کاری از او بر نمی آید! روحانی یکی از آخرین گفته هایش اشاره به همین مطلب بود که در رابطه با قطعی برق گفت که بودجه باندازه کافی برای رفع مشکلات تولید برق نداشتیم و کاملا درست می‌گوید.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »