? زنده| قیمت نان افزایش یافت



قیمت نان افزایش یافت

اتحادیه نانوایان سنتی تهران در ابلاغیه‌ای نرخ مصوب انواع نان را اعلام کرد که بر اساس آن، قیمت نان افزایش یافته است.

در این ابلاغیه قیمت انواع نان اعلام شده که بر اساس آن قیمت بربری یارانه‌ای نوع ۲ (گندم ۹۰۰ تومانی) ۲,۵۰۰ تومان اعلام شده است.

اتحادیه نانوایان سنتی تهران همچنین قیمت نان سنگک را سه هزار تومان و تافتون سنتی را ۱۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

استانداری تهران به خبرگزاری مهر گفت که قیمت نان دو سال است، که ثابت بوده و «همین امر باعث شده تا برخی نانوایان به طور یکجانبه اقدام به افزایش قیمت کنند و سردرگمی پیش آید.»


گزارش عالیه مطلب‌زاده از شیوع ویروس کرونا در بند نسوان زندان اوین


تعداد بستری روزانه مبتلایان کرونا از هزار و ۷۰۰ نفر گذر کرد

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا٬ گفت که میزان بستری روزانه در کشور از مرز هزار ۷۰۰ تا هزار و ۸۰۰ بیمار در حال گذر است، عمیقا نگرانیم و این یک زنگ خطر است.

سخنگوی ستاد کرونا با تاکید براینکه گسترس ویروس کرونا در سطح کشور بسیار زیاد است و میزان ابتلا هم در حال افزایش است، افزود که میزان بستری روزانه در کشور از مرز هزار ۷۰۰ تا هزار و ۸۰۰ بیمار در حال گذر است، و این یک زنگ خطر است.

رییسی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ شهر قرمز داریم و ۱۶۶ شهر نارنجی، گفت که یعنی از بیش از ۵۰۰ شهر ما ۱۱۳ شهرمان زرد است که این نشان می‌دهد گسترس ویروس در سطح کشور بسیار زیاد است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنیناضافه کرد که گونه دلتای ویروس کرونا از جنوب و شرق کشور سرایت کرد و اکنون می‌توان گفت در تمام کشور این ویروس در حال گردش است.

رییسی خطرنشان کرد که هیچ استانی هنوز به قله موج پنجم نرسیده و هنوز در شاخه صعودی این خیز جدید هستیم. البته ما در موج چهارم به طور کامل از موج چهار نگذشتیم و در بازوی پایین رونده موج چهارم بودیم که ویروس دلتا وارد شد.



 پیام تسلیت جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری به مناسبت درگذشت خسرو سیف

جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری به مناسبت وداع با زنده یاد خسرو سیف٬ دبیرکل حزب ملت ایران٬ پیام تسلیتی منتشر کردند.

خسرو سیف از سال ۱۳۳۰ وارد حزب ملت ایران به رهبری داریوش فروهر شد و پس از قتل داریوش فروهر رهبر حزب ملت شده بود.

او ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۸۵ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

متن کامل این بیانیه به همراه نام امضا کنندگان آن را اینجا بخوانید.



تایید خروج ۱.۲ میلیون دوز واکسن برکت از چرخه تولید

اصغر عبدلی، کارشناس شرکت دارویی برکت، با تایید خارج شدن ۱.۲ میلیون دوز واکسن برکت از چرخه تولید، به خبرگزاری تسنیم گفته است واکسن‌هایی که «استاندارد لازم» نداشته‌اند، «حذف و کنار گذاشته» شده‌اند.

خبر مشکل در خط تولید واکسن برکت را روز ۱۳ تیرماه حجت نیکی‌ملکی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام، اعلام کرد و گفت یک میلیون و دویست هزار دُز واکسن در مرحله پر کردن ویال‌ها دچار مشکل شده ولی چند روز بعد مینو محرز، سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن برکت، این خبر را تکذیب کرد و گفت: «به هیچ وجه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت در خط تولید از بین نرفته است».

محرز روز ۲۴ تیرماه همچنین تاخیر در تولید واکسن برکت را به مشکل تامین مواد اولیه از کشورهای اروپایی مرتبط دانست و گفت این مواد به «علت تحریم‌های آمریکا» وارد نشده‌اند.

اصغر عبدلی، کارشناس شرکت دارویی برکت اما امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته اخبار درباره کمبود مواد اولیه «کاملا شایعه‌سازی» است.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، نیز دیروز گفته بود «هیچ گونه مشکلی در خط تولید واکسن کوو برکت نداشته‌ایم» و «تمامی اخبار درباره کمبود مواد اولیه نیز کذب است».

به گفته آقای عبدالی، شرکت داروسازی برکت در حال حاضر «مواد اولیه موردنیاز برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا» دارد.



تزریق واکسن کرونا به شرط ازدواج

محمدرضا شریفی٬ معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد٬ اعلام کرد که زوج های جوان یزدی که از اول ذی الحجه به مراکز مشاوره مراجعه می کنند، واکسن کرونا دریافت می کنند.

محمدرضا شریفی در این باره گفت: «به منظور تشویق سنت حسنه ازدواج جوانان و با موافقت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، برای زوجین جوانی که از تاریخ ۲۱ تیرماه ( اول ذی الحجه) ازدواج کرده‌اند، واکسن کرونا تزریق خواهد شد.»

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد این افراد جهت انجام ازمایش ها و کلاس های قبل از ازدواج با در دست داشتن معرفی نامه محضر باید به مراکز مشاوره تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد مراجعه کنند و در صورت تمایل جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کرونا معرفی خواهند شد.

او افزود که زوج های جوان بالای ۱۸ سال می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »