? زنده| طالبان رسید به مرزهای ایران

 



طالبان رسید به مرزهای ایران

نیروهای طالبان گمرک اسلام قلعه در هرات را به تصرف خود درآورده‌اند. گمرک اسلام قلعه در مرز ایران است.

ویدیو‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، اعضای گروه طالبان را پس از تصرف گمرک اسلام قلعه در مرز با ایران نشان می‌دهد. یکی از ویدیو‌ها حاکی است که برخی از نیروهای ارتش افغانستان به ایران پناه برده‌اند.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده گمرک فرح نیز در مرز ایران به دست طالبان فتح شده است.



محمد نوری‌زاد به مرخصی آمد

محمد نوری‌زاد، فعال سیاسی از زندان به مرخصی آمد. گفته شده است که او برای درمان از زندان مرخصی گرفته است.

محمدحسین آقاسی وکیل محمد نوری‌زاد با اعلام این خبر نوشت: محمد نوری زاد با ۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال وجه الکفاله امروز به مرخصی آمد، جالب اینجاست که کفالت یک نفر را کافی ندانستند بنابراین اینجانب و برادر موکل کفالت او را برعهده گرفتیم.



پنجمین محموله واکسن کرونا وارد ایران شد

سخنگوی جمعیت هلال احمر ایران روز پنج‌شنبه از ورود پنجمین محموله واکسن کرونا به کشور خبر داد.

به گفته محمدحسن قوسیان مقدم، در این مرحله «یک میلیون دُز واکسن کرونا از طریق فرودگاه امام وارد شد».

او با بیان این که این محموله با «تلاش» این سازمان وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شده، درباره نام این واکسن و کشور صادرکننده توضیحاتی ارائه نداد.

آخرین آمار وزارت بهداشت ایران از روند واکسیناسیون در برابر کرونا نشان می‌دهد که تاکنون کمتر از چهار و نیم میلیون نفر از مردم کشور دست‌کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.



پلمب و بازداشت و عزل به دلیل برگزاری جشن تیرگان

آب بازی چند مسافر زن و مزد در یک کاروانسرا در استان مرکزی، منجر به پلمب کاروانسرا و بازداشت مدیر آن، عزل مدیر گردشگری شهرستان، تعلیق مجوز کاروانسرا شد.

اواسط هفته جاری، تصاویری از یک آب بازی چند مسافر زن و مرد در فضای مجازی دست به دست شد و طبق صحبت هایی که روی فیلم صورت گرفته و به گواهی تصاویر منتشر شده، محل این آب بازی کاروانسرای دو دهک در شهرستان دلیجان استان مرکزی بود بود. مسافران این کارونسرا به مناسبت بزرگذاشت روز تیرگان٬ جشن باستانی ایرانی اقدام به آب بازی کرده بودند.

حسن حسینی٬ معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره توضیح داد: «پس از انتشار این فیلم، دادستان دلیجان دستور پلمب کاروانسرا را صادر کرد و فعلا مجموعه پلمب است.»

به گفته او مجوز بهره برداری و فعالیت آژانس مسافرتی نیز لغو شد و با توجه به اینکه در بازرسی ها، رییس میراث فرهنگی دلیجان در امر نظارت مقصر شناخته شد، از این سمت عزل شد.

عبدالمهدی موسوی٬ رییس کل دادگستری استان مرکزی٬ نیز در این باره گفت: «دادگستری کل استان مرکزی رعایت هنجارها و ارزش‌های اسلامی انسانی در استان را با حساسیت و دقت رصد می کند و در هر نقطه ای که هنجارشکنی و اعمال ضد اخلاقی ببیند با قاطعیت تمام ورود کرده و از حیثیت و اخلاق و عفت عمومی با قدرت دفاع می کند.»

او افزود: «اجازه نخواهیم داد عده ای در شهرستانی با سابقه دیرینه تدین و دینداری و اخلاق مداری، به هنجارهای اجتماعی دهن کجی کنند.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »