? زنده| فساد در سامانه معرفی مدیران به دولت ابراهیم رئیسی

 



فساد در سامانه معرفی مدیران به دولت ابراهیم رئیسی

ابوالفضل فخرالاسلام٬ سخنگوی شورای وحدت استان مرکزی٬ از حاشیه ساز شدن سامانه معرفی مدیران ابراهیم رئیسی خبر داده و مدعی شد که عده‌ای با دادن پول شماره ملی افراد را می خرند تا آنها را در سامانه تهیه شده به عنوان مدیر لایق معرفی کنند و پست دریافت کنند.

او در گفت‌وگو با خبر گزاری به فارس با بیان اینکه «با این تمهیدات موجود در سامانه اکثر مدیران ناکارآمد و فشل و مغضوب مردم، دوباره برای گرفتن پست‌ها به صف شده‌اند» مدعی شد: «حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از آنها با صرف و پرداخت پول‌هایی به افراد و گرفتن شماره تلفن و کارت ملی نسبت به معرفی خودشان برای کسب منصب اقدام می‌کنند.»

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سامانه‌ای با عنوان «یاران رییسی» راه اندازی شد. در این سامانه از همه گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم دعوت شده تا چنانچه فردی را در تراز دولت مردمی می‌شناسند، نسبت به معرفی وی اقدام کنند. اما در واقعیت امر این موضوع به رویکردهای جناحی و لشکر کشی طایفه ای و حتی پخش پول منتهی شده است



معاون قضائی دادستان کل کشور: آمریکا با FATF می خواهد پشت ناموس ما را ببیند

سعید عمرانی٬ معاون دادستان کل کشور٬ مدعی شد که «آمریکا با FATF می خواهد پشت ناموس ما را ببیند.»

او در نشست بررسی و افشای حقوق بشر آمریکایی را با عنوان «کارنامه ننگین شیطان» که به همت مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه و سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد٬ گفت: «بسیاری از مسائل و مشکلات امروز ما به خاطر تحریم‌های آمریکاست. ذات آمریکا خرابی است و هرجایی حضور پیدا کند، خرابی به بار می‌آورد. شیوه‌های کاری آمریکا علیه ایران امروز تغییر کرده است و از مسائلی مانند اف‌ای‌تی‌اف استفاده می‌کنند و بعضاً عده‌ای نیز با آنان همراه می‌شوند.»

او ادامه داد: «ما گرفتار بی بصیرت های داخلی هستیم که آمریکا را با حلوا حلوا تأئید می کنند. طرف جوری از “اف ای تی اف” حرف می زند که انگار اگر نباشد از گرسنگی میمیریم. در حالی که آمریکا با “اف ای تی اف” می خواهد پشت ناموس ما را ببیند. با این خائن های داخلی که لباس نظام بر تن کرده اند و چندین تابعیت دارند، چه باید بکنیم.»



آماده باش بهشت‌ زهرا در مقابل موج پنجم کرونا

در شبانه‌روز گذشته ۱۷ هزار و ۲۱۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند و در این بازه زمانی ۱۶۶ بیمار نیز جان باخته‌اند.

با این حساب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده و در حال حاضر ۱۲۰ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۴۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در همین حال، سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا، بزرگ‌ترین گورستان تهران، می‌گوید افزایش شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در تهران در روزهای اخیر چشمگیر بوده است.

خال افزوده است که تهران برای پنجمین بار در ۱۷ ماه گذشته آرایش بحرانی به خود گرفته و در آماده‌باش کامل است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا می‌گوید کارکنان این نهاد به صورت دو و سه شیفت کاری فعالیت خود را ادامه می‌دهند.



هشدار آمریکا و سه کشور اروپایی درباره پیامدهای تولید اورانیوم فلزی در ایران

آمریکا و سه کشور اروپایی تیرماه هشدار دادند که اقدام ایران برای تولید اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد، مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین پایتخت اتریش را به مخاطره می‌اندازد.

رادیو فردا خبر داد وزیران خارجه سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات وین در بیانیه مشترکی «نگرانی عمیق» خود را از قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد برای سوخت راکتور تحقیقاتی ابراز کرده اند.

وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه تاکید کرده‌اند، این اقدام ایران نقض جدی از تعهدات این کشور در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام است.

سه کشور اروپایی در این بیانیه‌ گفته‌اند: ایران با تازه‌ترین اقدامات خود نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات وین را با وجود پیشرفتی که در شش دور مذاکرات تا کنون بدست آمده است، تهدید می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در همین روز پیشتر اعلام کرد ایران به این نهاد اطلاع داده است که قصد دارد اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد برای سوخت راکتور تحقیقاتی تولید کند.



۲۴ ساعت بدون آب شرب در کرج و فردیس

قطع برنامه‌ریزی شده و خارج از برنامه برق در استان البرز به قطع گسترده آب هم دامن زده و بسیاری از شهروندان از قطع آب حتی تا ۲۴ ساعت خبر داده‌اند.

شهروندانی که طی این مدت با قطع آب مواجه بوده‌اند در شبکه‌های اجتماعی از این مسأله گلایه کرده‌اند و خواستار چاره‌اندیشی برای معضل قطع آب در ایام گرما و شیوع کرونا شده‌اند.

ذوالفقار مهدی‌زاده٬ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز٬ در این رابطه توضیح داد که حدود ۹۰ درصد از قطعی آب مناطق مختلف استان به دلیل اثرات ناشی از قطعی برق بر روی چاه‌ها و مخازن آب استان است.

ذوالفقار مهدی‌زاده به ایسنا گفت: «با توجه به کاهش بارندگی و افزایش زودهنگام دمای هوا، از اوایل خرداد ماه شاهد افزایش میزان مصرف آب در استان هستیم.»

او افزود که «افزایش بهره برداری از مخازن و چاه‌ها باعث شده وضعیت آب در برخی مناطق استان از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شود.»

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز وعده داد که برای کاهش مشکلات مردم در مناطق قرمز استان سعی شده از طریق تانکرهای آب وضعیت پیش آمده را مدیریت کنیم.



۲ هزار و ۵۱۴ ایرانی در ارمنستان علیه کرونا واکسینه شدند

روح‌الله لطیفی٬ سخنگوی گمرک ایران٬ به روزنامه همشهری گفت که تنها طی یک روز۳۹۰ شهروند ایرانی از مرز نوردوز وارد خاک ارمنستان شده‌اند و ۳۶۰ ایرانی نیز از همین مرز وارد کشور شدند.
این آمار تنها مربوط به یک‌روز ورود و خروج از مرز ارمنستان از ۳ هفته پیش است که ایرانی‌ها برای دریافت واکسن رایگان و البته انگلیسی آسترازنکا به آن کشور سفر می‌کنند.

به گفته سخنگوی گمرک از ابتدای تیرماه تاکنون که بحث واکسن کرونا مطرح شد، تعداد ۲ هزار و ۳۲۶ ایرانی تنها از مرز نوردوز به ارمنستان سفر کرده‌اند.

دولت ارمنستان البته هیچ آماری از تعداد ایرانی‌هایی که برای دریافت واکسن به آن کشور سفر کرده‌اند در اختیار ندارد. حتی آنطور که سفارت ارمنستان در تهران به همشهری خبر داده است، پیگیری آرتاشف تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران برای گرفتن آمار ایرانی‌های واکسینه شده در آن کشور برای آگاهی مخاطبان همشهری از وزارت بهداشت ارمنستان بی‌نتیجه بود.



هیئت بلند پایه طالبان به ایران آمد

نعیم وردک٬ سخنگوی دفتر طالبان در قطر٬ از سفر مقامات بلند پایه طالبان با دعوت ایران خبر داد. سخنگوی طالبان همچنین اعلام کرد که این هیئت به رهبری شیر محمد عباس استانکزی به تهران سفر کرده است.

نعیم وردک در توییتی نوشت:« هیات طالبان به دعوت ایران به این کشور رفته رفته است تا در مورد مسائل ذی ربط و دوجانبه با مقامات ایرانی گفتگو کنند.»

وردک افزوده است که هیات طالبان امروز جلسه‌ای با برخی از چهره‌هاسیاسی افغانی برگزار خواهد کرد. به گفته او، در این نشست پیرامون وضعیت فعلی کشور و حل مشکلات از طریق گفتگوها تبادل نظر و بحث صورت خواهد گرفت.

این گفت‌وگوها در حالی برگزار می‌شود که گروه طالبان روز چهارشنبه اولین حمله خود به یک مرکز استان در افغانستان را از زمان شروع خروج نیروهای آمریکایی از این کشور آغاز کرد.

خبرگزاری‌ها از درگیری‌ شدیدی در شهر قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس، در شمال این کشور، خبر می‌دهند و بنا بر آخرین خبرها، طالبان موفق شده‌اند کلانتری‌های اصلی پلیس شهر و دفاتر وزارت امنیت افغانستان در بادغیس را تصرف کنند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »