? زنده| قطعی آب هم در راه است

 



قطعی آب هم در راه است

محمدرضا بختیاری٬ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران٬ خبر از آن داد که قطعی آب هم در راه است.

او گفت: «اگر مشترکان پُر مصرف تهرانی الگوی مصرف را اصلاح نکنند، از مرداد ماه روزی ۴ تا ۵ ساعت با قطعی آب مواجه می شوند.»

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه ۱۷۰ هزار مشترک تهرانی که بیش از دو برابر حد مجاز آب مصرف می‌کنند اخطار دریافت کرده‌اند گفت: «برای ۱۷۰ هزار مشترک پُر مصرف و بَد مصرف تهرانی که تا ۳۰ متر مکعب آب در ماه مصرف کرده‌اند (دو برابر الگوی مصرف) هشدار قطع آب صادر شده است که اگر روند مصرف خود را اصلاح نکنند در مرداد ماه روزانه ۴ تا ۵ ساعت آب این مشترکان قطع خواهد شد.»

بختیاری افزود: «در شرایطی که وضعیت منابع آبی بسیار بغرنج است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران با به‌کارگیری کلیه امکانات خود آب شرب باکیفیت و پایداری را برای مشترکان تأمین می‌کند و در این زمینه از شهروندان تقاضا داریم با رعایت الگوی مصرف با ما همکاری کنند.»

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: «۱۵ درصد از مشترکان آب تهران پرمصرف و ۵ درصد از این تعداد بد مصرف هستند که این ۵ درصد ۱۰ تا ۱۵ درصد آب تولیدی در تهران را مصرف می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مشترکان خانگی در شمال غرب تهران و برخی در جنوب و حتی شهرستان‌های استان تهران هستند که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند.»

به‌گفته بختیاری، استان تهران ۲۵ درصد و شهر تهران ۱۷ تا ۱۸ درصد از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند



خروج از تهران ممنوع شد

تیمور حسینی، جانشین رییس پلیس راهور ناجا خبر از داد که خروج از تهران ممنوع شده است.

به گفته او این تضمیم گیری در پی این اتخاذ شده که سفر از شهر‌های نارنجی و قرمز کرونایی و بالعکس دارای ممنوعیت و محدودیت است.

تیمور حسینی افزود: «برخورد با تردد‌های غیرمجاز در شهر‌های قرمز و نارنجی کشور تشدید می‌شود.»

جانشین رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: «با ورود به موج پنجم کرونا و اینکه حدود ۱۹۰ شهر کشور وارد وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی شدند، پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی را به مورد اجرا گذاشته است.»

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خروج از تهران به هر سمتی ممنوع و دارای محدودیت بوده و مشمول جریمه یک میلیون تومانی است.



کاهش ظرفیت تولید اکسیژن با قطعی های مکرر برق در ایران

پیکان کلانتری٬ رییس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی٬ خبر از کاهش ظرفیت تولید اکسیژن داد. به گفته کلانتری قطعی برق شش ساعته در روزهای گذشته باعث شده تولید اکسیژن حداقل ۱۰ ساعت عقب بیفتد و تولید اکسیژن تقریبا نصف شد.

او هشدار داد که با توجه به موج پنجم کرونا و تداوم این وضعیت ممکن است ایران وادار به واردات اکسیژن شود.

پیکان کلانتری افزود که قطعی برق بر میزان ظرفیت تولید اکسیژن تاثیر گذاشته و کاهش تولید در روزهای اخیر را در پی داشته.

عمده مصرف تولید اکسیژن با برق است و زمانی که برق قطع می شود، زمان بیشتری لازم است تا موتور دستگاه‌های اکسیژن‌ساز فعال شود و به گفته آقای کلانتری به همین دلیل زمان کمتری برای تولید است.

رییس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی ایران همچنین گفته در حال حاضر با شروع موج پنجم شیوع کرونا و افزایش دو برابری تقاضا برای اکسیژن، به علت قطع برق میزان تولید کاهش یافته است و ادامه این روند مراکز درمانی را با مشکل کمبود اکسیژن روبه رو خواهد کرد.

قطعی برق و عدم اعلام قبلی در مورد قطعی برق مشکلات متعددی را برای بخشهای مختلف در پی داشته و باعث برپایی تجمعات و اعتراضهایی در نقاط مختلف ایران شده است.



رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح: عملکرد ما در رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی بی‌نظیر بود

شکرالله بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، مدعی شد که عملکرد جمهوری اسلامی در رسیدگی به پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی در جهان «بی‌نظیر» بوده است؛ چرا که به گفته رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در موارد مشابه زیادی در دنیا، کشورها «غرامت» را پرداخته، اما «مسئولیت را نپذیرفته‌اند.»

شکرالله بهرامی به عنوان مثال گفت: «در حوادث مشابه مانند سقوط هواپیما مالزیایی بر فراز آسمان اوکراین بعد از شش سال هنوز پرونده رسیدگی نشده و موارد زیادی از این سوانح داریم که غرامت را بعد از چندین سال پرداخته‌اند، ولی مسئولیت را نپذیرفته‌اند.»

بامداد روز ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ با شلیک مستقیم دو موشک پافند سپاه پاسداران یک هواپیمای مسافربری اوکراینی سرنگون شد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: «در این پرونده برای ۱۰ متهم کیفرخواستی مستدل و مستند در ۲۰۰ صفحه صادر شده که تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است که مقدمات برگزاری آن فراهم شده و پرونده جهت مطالعه در اختیار وکلا قرار گرفته است.»

این درحالی است که خانواده‌های جان‌باختگان پرواز مسافربری اکراینی می‌گویند که این پرونده در اختیار وکلایشان قرار نگرفته است.

جمهوری اسلامی تا سه روز ساقط کردن این پرواز را انکار کرد، اما بعد از انتشار شواهد و اسنادی توسط آمریکا، استرالیا، کانادا و بریتانیا، نهایتا تحت فشار بین‌المللی پذیرفت که هواپیما توسط موشک‌های سامانه دفاعی سپاه ساقط شده، اما مدعی شد این حادثه به خاطر «خطای انسانی» اتفاق افتاده است.

خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ می‌گویند به «بی‌عملی و بی‌تفاوتی» سازمان ایکائو در قبال سرنگونی هواپیمای اوکراینی بر فراز تهران معترض هستند.



سردار رحیمی: گشت ارشاد به کارش ادامه می‌دهد٬ در این مملکت زندگی می‌کنید به قوانین احترام بگذارید

حسین رحیمی٬ رییس پلیس پایتخت٬ وعده داد: «گشت امنیت اخلاقی با قاطعیت و جدیت کارش را انجام می‌دهد.»

حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص فعالیت گشت امنیت اخلاقی و طرح ناظر گفت: «مسائل اخلاقی جامعه موضوعی نیست که مثلاً بگوییم طی مقطعی تعطیل بردار است؛ چراکه پلیس کارش را انجام می‌دهد و کسانی‌ هم که در این کشور و مملکت زندگی می کنند باید به قوانین و مقررات جاری حاکم احترام بگذارند.»

فرمانده انتظامی پایتخت از رصد فضای مجازی علاوه بر فضای حقیقی خبر داد و گفت: «در بحث فسادهای پنهان هم چه در فضای مجازی و چه اقدامات دیگر  با جدیت کار را ماموران پلیس امنیت اخلاقی دنبال می‌کنند؛ فقط هم گشت‌های آشکار نیست و در حوزه فضای مجازی هم کار می کنیم.»



نماینده خاش در مجلس: سیستان و بلوچستان سیاه شد

اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش در مجلس، تاکید کرد که «سیستان و بلوچستان سیاه شد.»

او درباره وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: «از اردیبهشت‌ آثار شیوع کرونای هندی مشخص شده بود و همان زمان نیز هشدارهایی داده بودند که توجه بیشتری به مرزها شود و افرادی که از آن طرف مرزها به صورت رسمی می‌آیند کنترل و با آن‌هایی که غیرمجاز وارد می‌شوند، برخورد شود، اما متاسفانه این اقدام انجام نشد و استان تبدیل به استان سیاه شده است.»

این نماینده مجلس درباره آمار کرونا افزود: «بنا به آمار رسمی ارائه شده روز شنبه، حدود ۶۰۰ نفر مبتلا و حدود ۲۳ نفر نیز کشته شدند اما این آمار بیشتر است چراکه بسیاری از افراد در خانه‌ها فوت می‌کنند و بسیاری از نخبگان ما جانشان را از دست می‌دهند. اکنون در سراسر استان در هر خانواده دو_سه نفر مبتلا شده‌اند، برای مدیریت و کنترل این مساله باید وزارت بهداشت ورود پیدا کند و واکسیناسیون انجام شود تا مقداری روحیه مردم بالاتر برود؛ بسیاری از افرادی که مبتلا هستند از ترس کرونا جانشان را از دست می‌دهند.»

او در ادامه از نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه، سردار سلامی و امیر موسوی درخواست کرد که حتماً بیمارستان‌های صحرایی را برپا کنند و از نیروهای‌ خود بخواهند که به مساله ورود پیدا کنند چرا که بیمارستان‌های استان جا ندارند و تخت‌های آن‌ها پر است.

اسماعیل حسین‌زهی همچنین گفت: «خیلی از این افراد که مراجعه می‌کنند، چون تخت نیست به خانه بازمی‌گردند و در آنجا جانشان را از دست می‌دهند. اگر کسی خودش از نظر مالی بتواند کپسول تهیه کند، می‌توانند زنده می‌ماند، اما اکثر کسانی که جانشان را از دست می‌دهند افرادی هستند که در بیمارستان‌ها برایشان جایی نیست و به خانه می‌روند و توان تهیه کپسول اکسیژن هم ندارند.»

این در حالی است که روز گذشته سعید نمکی٬ وزیر بهداشت٬ ضمن انتقاد از اعتراض‌ها نسبت به وضعیت بهداشت و شیوع بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان مدعی شده بود: «عده‌ای در سیستان و بلوچستان بلوا می‌کنند.»

او همچنین گفته بود که «حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم و آنلاین می‌بینیم و رصد می‌کنیم.»



روحانی: من در اروپا دیده‌ام که کل برق یک کشور یهو ۲۴ ساعت قطع می شود



کیانوش جهانپور: سفر به ارمنستان برای «تزریق واکسن» منطقی نیست

کیانوش جهانپور٬ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت٬ مدعی شد که سفر به ارمنستان برای «تزریق واکسن» منطقی نیست.

او در این رابطه گفت: «هموطنان ما باید این نکته را در نظر داشته باشند که حتی به فرض معتبر و مورد تاییدبودن واکسن تزریق شده در کشورهای دیگر، قرارگرفتن در ازدحام و شلوغی های این مسافرت‌ها در انتقال و شیوع ویروس به افراد تاثیرگذار خواهد بود و قطعا این اقدام منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که باید برای تزریق دز دوم نیز همین مسیر دوباره طی شود.»

کیانوش جهانپور در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور توضیح داد: «بنا بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۰، واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال کشور که در گروه هدف قرار دارند، تکمیل شود.»

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۰۷ دُز رسیده است.

ایران حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد؛ برای واکسیناسیون جمعیت کل کشور به ۱۶۰ میلیون دُز و برای واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر دست‌کم به ۱۲۰ میلیون دُز واکسن نیاز است.

روند کند واکسیناسیون کرونا در حالی ادامه دارد که در روزهای اخیر همه مسئولان وزارت بهداشت درباره شیوع گسترده گونه دلتای ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر در روزهای گذشته هشدار داده‌اند.

همزمان با این وضعیت بحرانی، برنامه‌ریزی و تلاش مردم برای سفر به ارمنستان و دریافت واکسن رایگان تشدید شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »