? زنده| یک عضو شورای نگهبان، عضو مجلس خبرگان هم شد

 



یک عضو شورای نگهبان، عضو مجلس خبرگان هم شد

محمد رضا مدرسی مصلی معروف به مدرسی یزدی با کسب یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۸۵ رای معادل ۶۰.۲ دهم درصد آرا در دومین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به عنوان منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری معرفی شد.

او عضو شورای نگهبان و مسئول تعیین صلاحیت خودش برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز بوده است.



تماس تلفنی رهنورد و میرحسین با مهدی کروبی و بهزاد نبوی

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دیروز با مهدی کروبی و بهزاد نبوی تماس تلفنی گرفتند.

به گزارش کلمه، موسوی و رهنورد ضمن گفت و گویی صمیمی با آقای کروبی در جریان روند درمان ایشان قرار گرفته و برای وی آرزوی بهبود و سلامتی کردند.

همچنین این دو محصور جنبش سبز، ضمن تماسی با بهزاد نبوی برای وی آرزوی سلامتی کردند.

در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نبوی و کروبی از مردم خواستند به عبدالناصر همتی رای دهند و در انتخابات شرکت کنند ولی موسوی اعلام کرد با انتخابات تحقیرآمیز مخالف است.



مجتهد شبستری: مردم‌ سالاری دینی به بن‌بست رسیده است

مجتهد شبستری٬ فیلسوف و پژوهشگر علوم قرآنی و متخصص الهیات تطبیقی٬ اعلام کرد که «مردم سالاری دینی به بن‌بست رسیده است.

او در وب سایت شخصی‌اش در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نوشت: «با شرکت نکردن اکثریت دارندگان حق رأی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معلوم شد آن راه سیاست که در دهه‌های اخیر در ایران طی شده (کشاندن مردم از بالا به پایین، به خیابان‌ها و پای صندوق‌های رأی با هر روش ممکن، غیراخلاقی و اخلاقی و به هرقیمت، که آن را «مردم‌سالاری دینی» می‌نامیدند و سبب مغفول گذاشتن مشکلات عظیم داخلی وخارجی کشور می‌گردید) به بن‌بست رسیده است.»

شبستری اضافه کرد: «عاری از هرگونه تردید آشکار شده که راه نجات کشور از خطرات و فراهم شدن یک زندگی سالم و شایستۀ انسان برای ملت ایران خروج از راه به بن‌بست رسیدۀ مردم‌سالاری دینی و در پیش گرفتن راه مردم‌سالاری حقیقی (دموکراسی) یعنی به‌رسمیت‌شناختن تکثرات واقعی اجتماعی، ایجاد تشکل‌های راستین مدنی و احزاب برخاسته از منافع گروه‌های مردمی و بالاخره تبعیت حاکمان از مردم و استقرار واقعی حاکمیت ملت است.»

انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد و به گفته وزارت کشور ۴۸.۸ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند. این میزان از مشارکت، پایین‌ترین میزان مشارکت در تمام انتخابات ریاست جمهوری ایران محسوب می‌شود.

به رغم تمامی تلاش‌های برخی از اصلاح طلبان و صحنه گردانی نظام برای افزایش مشارکت بنابر اعلام رسمی وزارت کشور اما از این تعداد تنها ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند. یعنی از جمعیت واجدین شرایط سی میلیون و سی و هشت هزار و سه نفر از شرکت در انتخابات خودداری کردند.

اما از میان شرکت کنندگان نیز ۳ میلیون ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ نفر رای باطله دادند. یعنی در مجموع بیش از چهل میلیون نفر یا انتخابات را تحریم کردند یا در قدم دوم رای باطله دادند.



تهران وارد وضعیت نارنجی مصرف آب شد

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران٬ اعلام کرد که به دلیل «کاهش بارش و مصرف خارج از الگوی ۵۰ درصد تهرانی‌ها» وضعیت این استان نارنجی است.

او گفت: «تا به این لحظه وارد قسمت قرمز نشدیم و اگر میزان مصرف افزایش یابد، در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.»

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ۵۰ درصد مردم تهران کمتر از حد نرمال که ۱۴ مترمکعب است، آب مصرف می کنند و «۳۰ درصد تهرانی ها کمی بیش از الگوی مصرف آب استفاده می کنند و ۲۰ درصد نیز مشترکان پرمصرف هستند.»



وزارت کشور: مشارکت ۲۶ درصدی تهرانی‌ها در انتخابات

ستاد انتخابات استان تهران میزان مشارکت شهر تهران در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را ۲۶ درصد اعلام کرد. آرا باطله نیز در کل استان تهران حدود ۱۲ درصد اعلام شد ولی میزان تفکیکی آرای باطله در شهر تهران اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، شکراله حسن‌بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران، روز یکشنبه ۳۰ خرداد جزئیات آماری انتخابات ریاست‌جمهوری را که به اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی منجر شد، اعلام کرد.

بر اساس آمار رسمی این ستاد، از مجموع حدود ۱۰ میلیون واجد شرایط در استان تهران، «۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۸۰ رای اخذ شده» که معادل مشارکت ۲۶ درصدی در شهر تهران و حدود ۳۴ درصدی در کل استان تهران است.

بر اساس این گزارش، آرای ابراهیم رئیسی در کل استان تهران ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۰۴ رأی بوده است. رتبه بعدی به جمع آرای باطله مأخوذه و غیزمأخوذه در کل استان تهران اختصاص دارد با عدد ۴۱۲ هزار و ۶۱۲ رأی.

محسن رضایی ۳۱۴ هزار و ۷۷۲ رأی، عبدالناصر همتی ۲۹۵ هزار و ۲۱۱رأی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۱۷۸ هزار و ۲۵۲ رأی در رتبه‌های بعدی در کل استان تهران اعلام شده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه برگزار شد و وزارت کشور ایران می‌گوید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای در این انتخابات به پیروزی رسیده است.



درخواست وزیر بهداشت برای توقف فوری پروازهای مسکو

سعید تمکی٬ وزیر بهداشت، خواستار تصمیم‌گیری فوری برای توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس شد.

نمکی در نامه‌ای به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا، تاکید کرد.

در نامه نمکی آمده است: «باتوجه به گزارشات واصله از کشور روسیه در خصوص شیوع بیماری COVID-19 ضروری است، موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس سریعا در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ گردد.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. آن همه اتوبوس از روستاهای دور و نزدیک آدم آوردند !
    افزون بر آمارسازیهای همیشگی (پس از نخستین انتخابات) که اوجش برای رجایی بود این بار هم
    صف اتوبوسها در تهران کم نبود.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »