? زنده| فعالان رسانه‌ای «اصلاح طلب» به دیدار ابراهیم رئیسی رفتند

 

 

 

 


فعالان رسانه‌ای «اصلاح طلب» به دیدار ابراهیم رئیسی رفتند



عقب نشینی مصلحی از اظهاراتش در رابطه با رد صلاحیت هاشمی

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد، در پستی اینستاگرامی درباره ردصلاحیت هاشمی در سال ۹۲ نوشت: «فیلم منتشر شده در فضای مجازی بخشی از نظرات این‌جانب درباره فرآیند تایید صلاحیت‌ها در سال ۹۲ است که ناقص بیان شده و حرف‌های کاملش را به زودی منتشر می‌کند.

او افزود: «با توجه به اطلاعات دقیقی که دارم شورای نگهبان به یک گزارش استناد نکرده و بعد از بررسی نهایی صلاحیت‌ها را اعلام می‌کنند. »

وزیر سابق اطلاعات در مصاحبه‌ای تصویری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفت که خودش عامل ردصلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی بوده چرا که برآوردهای وزارت اطلاعات حاکی از پیروزی او در آن انتخابات بود.

حیدر مصلحی در این مصاحبه گفت ارزیابی‌ها در سال ۹۲ نشان از پیروزی هاشمی رفسنجانی داشت و «به شورای نگهبان گفتم به مصلحت نظام است که هاشمی رد صلاحیت شود؛ اعضای شورای نگهبان هر چه گشتند یک اِن‌قلت هم نتوانستند بیاورند.»

شورای نگهبان سال ۱۳۹۲ با ردصلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی که آن زمان با حکم رهبر جمهوری اسلامی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و از روزهای آغازین پیروزی جمهوری اسلامی سمت‌های بالایی را برعهده داشت، شوک بزرگی به انتخابات آن سال وارد آورد. آقای هاشمی اما در ادامه از حسن روحانی حمایت کرد که ناظران معتقدند این حمایت در پیروزی روحانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.

بیشتر بخوانید: وقتی حیدر مصلحی، هاشمی‌رفسنجانی را رد صلاحیت کرد


خانه احمد شاملو ستاد انتخاباتی رئیسی شد


سخنگوی سازمان غذا و دارو: کوو برکت هنوز مجوز تزریق نگرفته است

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو،‌ امروز گفت که هنوز برای واکسن کوو برکت مجوزی صادر نشده است.

او در این رابطه توضیح داد:‌ «هنوز مجوز مصرف اضطراری برای هیچ یک از واکسن‌های تولید داخل صادر نشده است.

جهانپور افزوده: «البته هم‌زمان دو واکسن تولید داخل در کسازمان غذا و دارو در دست بررسی است که در روزها و هفته‌های آینده برای مجوز مصرف استراتژیک‌شان تصمیم گرفته‌ می‌شود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، دیروز در اراک، مدعی‌شده پریروز برای تزریق واکسن کوو برکت مجوز صادر شده و او از شوق این خبر پریشب را خوایش نبرده‌بود.



بازار غیر رسمی واکسن فایزر در ایران: هر دوز بیش از بیست میلیون تومان

روزنامه همشهری از وجود بازار غیر رسمی تزریق واکسن کرونا با شماره گذرنامه و ارائه کارت واکسن کردستان عراق به قیمت ۲۵ تا ۶۰ میلیون تومان در تهران خبر داد.

این روزنامه نوشت بازار غیررسمی فروش ۲۵ تا ۶۰ میلیون تومانی واکسن کرونای فایزر در تهران راه افتاده است، بازاری که «با توقف واکسیناسیون در ایران، کمبود واکسن و جاماندن خیلی‌ها از دوز دوم، از سوی بازاریاب‌ها، با جذب متقاضیان واکسن» رونق گرفته است.

به نوشته همشهری، تمام سازوکار جذب متقاضیان، به شکل محتاطانه و درصورت معرفی از سوی افراد مورد اعتماد، با ارائه کدملی، شماره گذرنامه و تشکیل یک گروه ۵ تا ۶ نفره انجام می‌شود.

در این گزارش آمده است که تزریق واکسن در چند نقطه شهر و در دفاتر و مطب‌هایی انجام می‌شود که یخچال‌های پیشرفته‌ای برای نگهداری از این واکسن‌ها دارند و قیمت هر دو دوز واکسن فایزر ۲۵ تا ۶۰ میلیون تومان است که این تفاوت ناشی از معرف و بازاریاب و محل تزریق است.

به نوشته همشهری، تزریق واکسن در چند دفتر مجهز انجام می‌شود و همان‌جا هم کارت واکسنی که مهر وزارت بهداشت کردستان عراق را دارد، به دریافت‌کنندگان واکسن داده می‌شود.



سخنگوی قوه قضائیه: عده‌ای در رابطه با فایل صوتی ظریف ممنوع‌الخروج شدند

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه٬ در نشست خبری امروزش به جزئیاتی درباره فایل صوتی درز کرده جواد ظریف اشاره کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه در این رابطه توضیح داد: «برخی که در مظان اتهام بودند ممنوع الخروج شدند و برخی از افراد هم که در مظان اتهام بودند تفهیم اتهام شدند و قرار تامین برای آنها صادر شده و با قرارتامین آزادند.»

او همچنین گفت: «تحقیقات توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال انجام است و به محض نتیجه، اطلاع رسانی را انجام خواهیم داد.»

پنجم اردیبهشت ماه یک فایل صوتی از گفتگو‌یی که وزیر امور خارجه ایران، ششم اسفند سال گذشته انجام داده بود٬ به‌ رسانه‌ها راه یافت. این مصاحبه که در قالب برنامه‌ای با عنوان «تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید» زیر نظر حسام الدین آشنا برگزار شده٬ به گفته وزارت امور خارجه بیش از هفت ساعت است اما تنها سه ساعت آن برای رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران زیادی در داخل و خارج کشور ارسال شده بود.

وزیر امور خارجه در این مصاحبه حقایقی را در رابطه با نقش قاسم سلیمانی و روسیه در سنگ اندازی مقابل برجام و پیشرفت دیپلماسی ایران و شلیک به هواپیمای اکراینی مطرح کرده بود.

محمدجواد ظریف در این مصاحبه انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح کرد و گفت حکومت ایران «میدان» یعنی عرصه فعالیت سپاه پاسداران را بر «دیپلماسی» ترجیح داده و قاسم سلیمانی، فرمانده «میدان» نظام، را به وارد کردن آسیب به دیپلماسی متهم کرد.

ظریف همچنین قاسم سلیمانی را متهم کرد که در مسیر تلاش‌های دولت روسیه برای «نابود کردن» دستاوردهای برجام دولت روحانی با مسکو همراه بود و با «اراده روسیه» موجب درگیری بیشتر ایران در جنگ سوریه شد.

انتشار این مصاحبه با انتقادات فراوانی از سوی نمایندگان مجلس و رسانه‌های نزدیک به سپاه همراه شد و برخی از آنها خواستار برخورد قضایی و امنیتی با محمد جواد ظریف شدند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »