? زنده| محمدتقی کروبی: مشارکت در انتخابات مهندسی شده قابل دفاع نیست

 

 

 

 


محمدتقی کروبی: مشارکت در انتخابات مهندسی شده قابل دفاع نیست



وزارت امور خارجه: آمریکا باید تضمین‌ بدهد که اتقاقات دوران ترامپ تکرار نمی‌شود

سعید خطیب‌زاده٬ سخنگوی وزارت امور خارجه٬ گفت که آمریکایی‌ها باید تضمین‌هایی بدهند که اتقاقات دوران ترامپ تکرار نمی‌شود.

سعید خطیب‌زاده در این رابطه تاکید کرد: «آمریکا باید تصمیم خود را بگیرد و بداند در موضع برابر میان ایران و گروه ۱+۴ وجود ندارد. زیرا این کشور طرف خاطی و نقض‌کننده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است و باید تضمین‌های لازم را برای عدم تکرار اتفاقات دوران ترامپ بدهد.»

او همچنین افزود که در مذاکرات وین، برخی از ظرایف فنی، حقوقی، اجرایی و… باقی مانده است که این ظرایف به اندازه موضوعات اصلی مهم هستند.

پیش ازاین عباس عراقچی، مسئول تیم مذاکره کننده ایران در وین که با هدف بازگشت کامل ایران و آمریکا به برجام در حال انجام است، پس از دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام گفته بود: «ما عجله نداریم و ما برای خودمان هیچ ضرب الاجلی تعیین نکردیم.»

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ نیز در یک سخنرانی در تهران از کشورهای درگیر مذاکره خواسته بود: «همانطور که انجام بخشی از تعهدات خود را پذیرفتند مابقی را هم بپذیرند تا ایران به تعهداتش بازگردد.»



مهدی کروبی از اصلاح‌طلبان خواسته از یک نامزد در انتخابات حمایت کنند

مهدی‌کروبی، یکی‌ از رهبران در حصر جنبش سبز، از اصلاح‌طلبان خواسته یک نامزد که مقبولیت بیش‌تری دارد، معرفی کنند تا جلوی آن‌چه «صحنه‌آرایی و تحقیر ملی» خوانده بایستند.

حسین کروبی، از قول پدرش گفته: «جریانی کوچک که هیچ مقبولیتی در مردم ندارد قصد دارد اندک باقی‌مانده جمهوریت نظام را از بین ببرد.»

جماران به نقل از حسین کروبی نوشت: «آنها در این صحنه‌آرایی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند تا جشن نابودی جمهوریت را در ۲۹ خرداد برپا کنند. در چنین شرایطی عده‌ای از دلسوزان و نیک‌خواهان مردم این سرزمین تصمیم دارند با عدم شرکت پاسخ این تحقیر ملی را بدهند؛ عده‌ای هم راه‌حل را در مشارکت کردن به منظور مقاومت در برابر این صحنه‌آرایی و اعتراض به چنین تحقیر ملی‌ای می‌بینند.»

به گفته حسین کروبی٬ پدرش تاکید کرده است: «هریک از این دو دسته استدلال‌های‌شان را دارند، اما آن‌چه مهم است این‌که هر دو زخم و درد مشترک دارند.»

او ادامه داد این رهبر در حصر جنبش سبز خواسته است: «من مصرا از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان و چهره های ملی و مذهبی می‌خواهم بدون فوت وقت هرچه سریع‌تر مسیر اتحاد این زخم‌خوردگان را فراهم کنند و با معرفی نامزد اصلاح‌طلبی که مقبولیت بیشتری دارد، در این راستا گام بردارند.»



احضار و تهدید ده‌ها دانشجو به دلیل فعالیت‌های انتخاباتی

بیش از ده فعال دانشجویی و تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل «فعالیت‌های انتخاباتی» به نهادهای امنیتی احضار و تهدید شدند.

کانال تلگرامی دانشجویان متحد خبر از آن داد که تعداد نامشخصی از دانشجویان در شهرهای مختلف ایران به نهادهای امنیتی احضار شدند.

بنابر این خبر٬ از دانشجویان خواسته شده است در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو فعالیت نکنند.



کوو برکت مجوز تزریق اضطراری گرفت

کوو برکت، واکسن ایرانی کرونا، مجوز تزریق اضطراری گرفت. وزیر بهداشت  ضمن اعلام این خبر گفت که شب گذشته از ذوق اعلام آن نخوابیده است.
سعید نمکی در سفر به اراک خبر داده مجوز مصرف اضطراری واکسن ایرانی کرونا (کووایران برکت) صادر شده. او وعده داده واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا، هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون افزوده می‌شوند.


مافیابازی رقبای انتخاباتی شورای شهر اصفهان


عباس عراقچی: «عجله نداریم»

عباس عراقچی، مسئول تیم مذاکره کننده ایران در وین پس از دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام به صداوسیمای دولتی ایران گفته است که “ما عجله نداریم و ما برای خودمان هیچ ضرب‌الاجلی تعیین نکردیم”.

او رسیدن به توافق در دور جدید مذاکرات را هم بعید دانسته و گفته است: «ما باید یک توافقنامه خوب داشته باشیم، توافقنامه خوب زمانی بدست می‌آید که نگرانی‌های مهم ما رفع شوند و اهداف کلیدی ما بدست آیند. بدون تحقق این موارد، ما هیچ توافقی نخواهیم کرد.»


واکنش جهانگیری به اظهارات مصلحی درباره ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی


کدخدایی حرف‌‌های مصلحی را تکذیب کرد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران، اظهارات شب گذشته حیدر مصلحی وزیر اطلاعات پیشین ایران در خصوص رد صلاحیت علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را رد کرد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات سابق ایران در برنامه‌ای تلویزیونی گفت که در جریان انتخابات سال ۱۳۹۲ اکبر هاشمی رفسنجانی به توصیه او و برای حفظ نظام و مصلحت آن رد صلاحیت شده است.

کدخدایی در توییتر خود نوشت که «آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آنرا قبول نداشتند.»


واکسن ایرانی احتمالا هفته آینده وارد بازار می‌شود


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی) و (مصطفی) تاج‌زاده را از میان بردارد.» این سخن او گرچه

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی می‌داده است و نظامیان

ادامه »

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید

ادامه »