? زنده| حمایت مولوی عبدالحمید از ابراهیم رئیسی تکذیب شد

 


امیرسالار داودی پس از تحمل ۳۱ ماه حبس به مرخصی آمد

امیرسالار داودی وکیل زندانی، دقایقی قبل با تودیع وثیقه دو میلیاردی برای نخستین بار پس از بازداشت در ۲۹ آبان ۹۷ و تحمل ۳۱ ماه حبس، از زندان رجایی شهر کرج به «مرخصی» آمد.

 



حمایت مولوی عبدالحمید از ابراهیم رئیسی تکذیب شد

مولوی عبدالحمید٬‌ از رهبران جامعه اهل سنت٬ اعلام کرد: «با توجه به شرایط کشور از ابراهیم رئیسی حمایت نمی‌کند.»

دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان اعلام کرده که تا این لحظه از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است. بحث درباره رای و حمایت امام جمعه اهل تسنن از یک کاندیدای خاص مصداق «جعل» و «نشر اکاذیب» است.



وزارت بهداشت: کاهش ۲۰ درصدی فوتی‌های کرونا در کشور

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اخیر، یعنی ۱۴ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۴۹۴۹۷ نفر بوده است. همچنین طی هفته اخیر تعداد موارد بستری جدید ۸۶۳۰ نفر بوده و تعداد موارد فوتی جدید نیز در کشور ۱۰۱۹ نفر طی این مدت بوده است.

با توجه به این آمارها شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی در تعداد موارد مثبت بستری، کاهش ۲۰ در صدی در تعداد بیماران فوت شده و کاهش ۱۷ درصدی در تعداد موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در هفته اخیر بوده‌ایم.

طبق اعلام وزارت بهداشتی ها روند کلی کشور از نظر موج کووید-۱۹، روندی نزولی است؛ هرچند که هنوز شرایط بیماری در برخی استان ها نگران کننده و صعودی است.



سفر به مشهد ممنوع شد

مهدی قلیان اول معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سفر به مشهد ممنوع است گفت: «خودروهای شخصی در صورت ورود به شهر جریمه می‌شوند و  فقط سفر با هواپیما و قطار تنها با تست منفی کرونا مجاز است.»
او با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های جدید برای سفر به خراسان رضوی ابلاغ شده است، توضیح داد: «این دستورالعمل جدید که پنج‌شنبه به ما ابلاغ شد به سفر از هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان به مشهد اختصاص دارد و افرادی که قصد دارند از این استان‌ها به مشهد سفر کنند در هنگام ورود به مشهد تست دهند، اما مشکلی که وجود دارد این است که ورودی فرودگاه مشهد مشترک است؛ یعنی مسافران تهران، اصفهان، شیراز، هرمزگان، چابهار  همه از یک جا وارد می‌شوند و تفکیک افراد دشوار است.»
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: «همچنین چنانچه تست این افراد در مقصد که مشهد است مثبت شود، قرنطینه یا برگشت دادن‌شان هم سخت است؛ بنابراین نامه‌ای نوشتیم و تقاضا کردیم که از افراد در همان مبداء سفر تست گرفته شود، اما در عین حال به فرودگاه مشهد نامه زدیم تا تمهیدات لازم در این زمینه را فراهم کند.»


دولت مسئولیت کشتارهای آبان ۹۸ را بپذیرفت

شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن رد انتقاد برخی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره نحوه برخورد دولت روحانی با اعتراض‌های آبان ۹۸، اعلام کرد که «نحوه و شیوه برخورد با اغتشاش جزء مسئولیت‌های دولت نیست.»

در اطلاعیه این شورا که امروز منتشر شد، تأکید شده است که «اصلاح قیمت بنزین تصمیم کلان ملی و حاکمیتی بود» و مصوبه گران شدن بنزین به «امضای سران سه قوه» و «تأیید» رهبر جمهوری اسلامی رسیده است.

در سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری که روز گذشته برگزار شد، ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، نقش خود در تصویب گران شدن بنزین را انکار کرد و گفت مسئولیت مسائل آبان ۹۸ متوجه حسن روحانی است.

علیرضا زاکانی، دیگر کاندیدای منتقد دولت نیز در سخنان خود به موضوع اعتراض‌های آبان ۹۸ اشاره کرد و گفت دولت روحانی در مدیریت موضوع گران شدن بنزین، بی کفایت بوده است.

شورای اطلاع‌رسانی دولت اما اتهامات کاندیداها را «اتهام‌زنی غیرمنصفانه» خوانده و خطاب به کاندیدای منتقد گفته است که با پرهیز از دروغگویی آشکار»، از مسئولیت شانه خالی نکنند.

در این اطلاعیه همچنین با دفاع از مصوبه گران شدن بنزین تاکید شده است که برخی تحرکات «صرفا با هدف تخریب دولت انجام شد» و «کشور را با اعتراضات آبان ماه ۹۸ مواجه ساخت.»

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان سال ۹۸ ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

اعتراض‌هایی که به گفته مقام‌های دولتی، در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور، در ۲۷ استان، رخ داد و تنها شهر تهران شاهد بروز اعتراضات در ۱۰۰ نقطه از شهر بود. به نوشته رویترز در طی اعتراضات آبان ماه ایران ۱۵۰۰ تن کشته شدند.



محمد خاتمی از اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات «تلویحا» دعوت کرد

سیدمحمد خاتمی٬ رییس جمهوری اصلاحات٬ در پیامی مکتوب٬ مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد.

در این پیام آمده است: «در این فضای سرد و افسرده، درحالیکه جامعه ما نیاز به نشاط و امید و اشتیاق به شرکت در عرصه سرنوشت دارد، امیدوارم همه تشکل‌ها و احزاب و جریان های سیاسی و ملی بتوانند در این برهه حساس مسئولیت خود را نسبت به میهن و مردم به درستی بشناسند و در انجام مسئولیت موفق باشند.»

این در حالی است که روز گذشته میرحسین موسوی٬ رهبر در حصر جنبش سبز٬ در بیانیه اعلام کرد که «به عنوان یک همراه کوچک در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخابات های تحقیرآمیز و مهندسی شده به جان آمده اند و تسلیم تصمیمات پشت پرده، دزدکی و پنهانی نمی‌شوند.»

او همچنین تاکید کرد: «در صورت تداوم بدعت نظارت استصوابی، عنوان جمهوری اسلامی در زمانی نه چندان دور بی معنا خواهد شد.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »