? زنده| آیت‌الله خامنه‌ای «رای سفید» در انتخابات را حرام اعلام کرد

 



۱۷۰ نماینده مجلس به دنبال تصویب طرحی برای محدود ساختن پیام رسان‌های خارجی

رضا تقی‌پور، نماینده تهران در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از طرحی در خصوص «ساماندهی فضای مجازی» سخن گفت که در صورت تصویب آن، «پیام‌رسان‌های خارجی در ایران مسدود می‌شوند، مگر اینکه قانون جمهوری اسلامی را بپذیرند.»

خبرگزاری تسنیم ساعتی پس از انتشار این خبر آن را از خروجی حذف کرد.

بر اساس این خبر ۱۷۰ نفر از نمایندگان طرح «ساماندهی فضای مجازی» را امضاء کرده‌اند. رضا تقی‌پور نماینده مجلس و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در این رابطه توضیح داد: «این طرح پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی در نوبت بررسی صحن علنی پارلمان برای اظهار نظر نمایندگان است.»

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در ماده ۲ این طرح آمده است که «عرضه و ارائه خدمات پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و خارجی در کشور مستلزم ثبت در پنجره واحد و رعایت قوانین کشور است. فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی اثرگذار مشروط به تأیید هیئت ساماندهی و نظارت خواهد بود. در غیر این صورت فعالیت آنها در کشور غیرقانونی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است نسبت به مسدودسازی دسترسی به آنها اقدام نماید.»

ماده ۱۶ این طرح هم می‌گوید: «هر شخصی که اقدام به تولید، تکثیر، توزیع، معامله و انتشار یا در دسترس قرار دادن غیرمجاز هر نوع نرم‌افزار یا ابزار رایانه‌ای الکترونیکی (نظیر وی‌پی‌ان و فیلترشکن) که امکان دسترسی به پایگاه‌های اینترنتی و پیام رسان‌های غیرقانونی مسدود شده را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم فراهم کند به حبس یا جزای نقدی درجه ۶ محکوم می‌گردد.»



آیت‌الله خامنه‌ای «رای سفید» در انتخابات را حرام اعلام کرد



واکسیناسیون کرونا در ایران متوقف شد

مراکز بهداشت در سطح شهر تهران با نصب اطلاعیه هایی بر سر در خود خبر داده اند که واکسن کرونا موجود نیست و از شهروندان درخواست کرده اند که برای دریافت واکسن تا اطلاع ثانوی مراجعه نکنند.

به گزارش قدس آنلاین  این اطلاعیه ها تنها بر روی در مراکز بهداشتی سطح شهر تهران نصب نشده است بلکه شهرهای دیگر نیز شرایط مشابه ای دارند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد که «با توجه به اتمام محموله های دریافتی واکسن تا اطلاع ثانوی واکسیناسیون علیه کروناویروس انجام نمی شود.»

اخبار مشابهی از دیگر شهرها و استان‌ها نیز در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع همشهریان می رسانیم با توجه به اتمام محموله های دریافتی واکسن، از مورخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی واکسیناسیون علیه کروناویروس انجام نمی شود.

رئیسی٬ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اما در تکذیب این خبر اعلام کرد: «تزریق واکسن کرونا متوقف نشده است.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بدون اشاره به متوقف شدن تزریق واکسن در تهران یا بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «تزریق واکسن کرونا در کشور متوقف نشده و تا رسیدن محموله جدید، واکسینه شدن گروه های سنی پرخطر ادامه می‌یابد.»



واکنش ابوالفضل قدیانی نسبت به صدور حکم زندان برای نرگس محمدی

ابوالفضل قدیانی٬ فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق٬ طی بیانیه‌ای نسب به صدور حکم زندان برای نرگس محمدی واکنش نشان داد.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

دستگاه قضایی مطیع و منقاد خودکامهٔ ایران علی خامنه‌ای و نیروهای امنیتی وی، نرگس محمدی نائب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر را به دوسال و نیم زندان،هشتاد ضربه شلاق و دوفقره جزای نقدی محکوم کرد. این حکم غیر قانونی،ظالمانه و ضد حقوق بشری توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضائی قدس تهران صادر شده است.
این اولین‌بار نیست که در قوه قضائیه جای متهم و شاکی عوض می شود و شاکی به جای متهم محاکمه و محکوم می شود. ‌ دیر زمانی است که این سنت مذموم رایج شده و تا زمانی که نظام غیر مشروع و ستم پیشه استبداد دینی بر پایهٔ ولایت مطلقهٔ فقیه حاکم است آخرین بار هم نخواهد بود .و یکی از فضاحت بارترین آنان همین محکومیت بی شرمانهٔ نرگس محمدی است . تاسف بار است که این بانوی شجاع ، شریف و مقاوم را با خشونت و اهانت شدید به زندان زنجان تبعید می کنند( که خود در مصاحبه ای نحوهٔ رفتار زشت و وقیحانهٔ رئیس زندان را شرح داده است) . نرگس محمدی از زندان زنجان از رئیس زندان اوین شکایت می کند که نه تنها شکایتش مورد اعتنا و بررسی قرار نمی گیرد بلکه برعکس علیه وی پرونده سازی هم می کنند . اگر سرکوبگران گمان کرده اند که با این احکام می توانند مقاومت این مبارز مقاوم و صدها و هزاران مبارز نظیر وی را با تشبث به استراتژی رسوای نصر بالرعب در هم شکنند, گمان باطل برده اند و گرفتار توهم شده‌اند . مسئول نهایی این حکم ظالمانه و تمامی احکام ظالمانه‌ای که برای زندانیان سیاسی صادر شده علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد چرا که همهٔ حق کشی ها و قانون شکنی ها برای آن است که علی خامنه‌ای بتواند به حکومت غیر قانونی و غاصبانه و مادام العمر خود تداوم بخشد .
ابوالفضل قدیانی



علی انصاریان جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بلغارستان را بدست آورد

علی انصاریان، بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و استقلال که چندی پیش به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره وی‌آی‌زد بلغارستان را به دلیل بازی در فیلم کولبرف بدست آورد.

علی انصاریان در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بازی کرده بود.

این اولین حضوربین المللی فیلم کولبرف به کارگردانی میلاد منصوری بود. جایزه بهترین فیلمبرداری این جشنواره هم به مهدی رضایی، فیلمبردار همین فیلم رسید.



اعتراض آیت‌الله خامنه‌ای به محتوای مناظره روز گذشته


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »