قوه قضائیه خبر تهدید خبرنگاران را تأیید کرد

زیتون– غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ در نشست خبری صبح امروز (یکشنبه) تهدید فعالان شبکه‌های مجازی و خبرنگاران را تایید کرد.

او در پاسخ به سوالی در ارتباط با تماس برخی نهادهای امنیتی با خبرنگاران در جهت عدم انتشار مطلب علیه رییس قوه قضاییه در شبکه های اجتماعی تایید کرد قوه قضاییه دست به این عمل زده و تاکید کرد که «بسیار هم موثر واقع شده است.»

اسماعیلی اضافه کرد: «این موضوع شامل تخریب علیه همه نامزدها بوده است.»

روز ۲۹ اردیبهشت ماه «زیتون» خبر داد که برخی از فعالان فضای مجازی در حساب‌های کاربری خود نوشته‌اند که سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه با آن‌ها تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است که هیچ مطلبی علیه و در نقد ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند.

بر اساس آن خبر همزمان از اطلاعات سپاه  و پلیس امنیت و پلیس فتا نیز در تماس‌هایی مشابه با تعدادی از فعالان رسانه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند تماس گرفته شده و از آن‌ها خواسته شده است «محطلبی» در نقد ابراهیم رئیسی منتشر نکنند در غیر این صورت برای آن‌ها دردسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تهدید فعالان شبکه‌های اجتماعی: علیه رئیسی ننویسید

پس از انتشار این خبر از سوی کاربران منتقد ابراهیم رئیسی برخی از کاربران مشهور به ارزشی نیز ادعای مشابهی را طرح کردند. صاحبان حساب‌های کاربری پویان حسین‌پور و حاج فیدل که از جمله «افسران آتش به اختیار» در توییتر فارسی هستند٬ ادعای مشابهی را در مورد علی لاریجانی طرح کردند.

حال این خبر از سوی سخنگوی قوه قضاییه تایید شده است.

اما بر اساس اخباری که امروز به دست «زیتون» رسیده است فرآیند احضار فعالان رسانه‌ای و کاربران فضای مجازی پایان نیافته است.

دو تن از کاربرای فضای مجازی که اتفاقا هوادار نامزدهای اصولگرای دیگری غیر از «ابراهیم رئیسی» بودند به «زیتون» گفتند در پی تماس دادسرای فرهنگ و رسانه مجبور به حذف توییت‌هایی شدند که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده بودند.

ابراهیم رئیسی٬ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همزمان رییس قوه قضاییه نیز هست.

طبق قانون روسای قوا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به استعفا از مقام پیشین خود ندارند٬ اما عدم استعفای رئیسی از ریاست قوه قضائیه این گمانه را تقویت کرده که او در حال استفاده از امکانات قوه قضاییه برای برخورد با مخالفان انتخاباتی خود است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »