تهدید فعالان شبکه‌های اجتماعی: علیه رئیسی ننویسید

زیتون– از صبح امروز (چهارشنبه) برخی از فعالان فضای مجازی در حساب‌های کاربری خود خبر از آن دادند که سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه با آن‌ها تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است که هیچ مطلبی علیه و در نقد ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند.

همزمان از اطلاعات سپاه  و پلیس امنیت و پلیس فتا نیز در تماس‌هایی مشابه با تعدادی از فعالان رسانه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند تماس گرفته شده و از آن‌ها خواسته شده است «محطلبی» در نقد ابراهیم رئیسی منتشر نکنند در غیر این صورت برای آن‌ها دردسر خواهد شد.

یکی از این فعالان فضای مجازی به «زیتون» گفت که حتی پیش از آن که در فضای مجازی در خصوص نامزدی ابراهیم رئیسی اظهار نظری بکند٬ از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه مورد تهدید قرار گرفته است و در مقابل این گفته که «من چیزی تا کنون منتشر نکرده‌ام» پاسخ شنیده است: «برای پیشگیری تماس گرفته‌ایم.»

همچنین برخی دیگر از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی به «زیتون» گفتند که فعالیت‌هایشان در کلاب هاوس نیز مورد رصد قرار گرفته است و بر اساس گفته‌هایشان در اتاق‌های کلاب هاوس از سوی نهادهای امنیتی مورد فشار قرار گرفته‌اند.

ابراهیم رئیسی٬ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همزمان رییس قوه قضاییه نیز هست.

طبق قانون روسای قوا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به استعفا از مقام پیشین خود ندارند٬ اما عدم استعفای رئیسی از ریاست قوه قضائیه این گمانه را تقویت کرده که او در حال استفاده از امکانات قوه قضاییه برای برخورد با مخالفان انتخاباتی خود است.

در مقابل اما برخی از کاربران مشهور به ارزشی نیز ادعای مشابهی را طرح کردند.

صاحبان حساب‌های کاربری پویان حسین‌پور و حاج فیدل که از جمله «افسران آتش به اختیار» در توییتر فارسی هستند٬ ادعای مشابهی را در مورد علی لاریجانی طرح کردند.

پویان حسین‌پور در این باره نوشت: «فعلا سهم ما، تماس از دادسرای فرهنگ و رسانه و پلیس امنیت بود، تا بعد از این چه پیش آید!»

حاج فیدل نیز ادعای مشابهی را طرح کرد:

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »