? زنده| تصویب لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند



تصویب لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند در دولت

معصومه ابتکار٬ معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری٬ از تصویب لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند در کمیسیون لوایح دولت خبر داد.

معصومه ابتکار در این باره توضیح داد: «امروز دولت لایحه پیشنهادی معاونت زنان و خانواده در مورد اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند را تصویب کرد.»

او افزود: «این لایحه که مورد تایید قوه قضائیه نیز هست؛ حداکثر مجازات، ایجاد محدودیت در سرپرستی اطفال دیگر و عدم شمول ارفاق را در بر می‌گیرد.»

تا کنون طبق قوانین جمهوری اسلامی پدر و جد پدری از مجازات به در صورت قتل فرزند و نوه خود مبرا بودند.



رییس پژوهشگاه ابن سینا: حدود یک هشتم زوج‌های ایرانی نابارور شده‌اند

محمدرضا صادقی٬ رییس پژوهشگاه ابن سینا٬ با استناد به بررسی های این پژوهشگاه بین سال های ۹۲ تا ۹۴ در سطح کشور از ناباروری حدود یک هشتم زوج ها خبر داد و گفت که در برخی از استان‌ها و شهرهای پرجمعیت میزان ناباروری تا ۲۰ درصد (یک پنجم) جمعیت است.

او با اشاره به اینکه جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفری ما شامل ۲۶ میلیون زوج است،گفت: اگر حداقل درصد ناباروری هم را در نظر بگیریم حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم.

محمدرضا صادقی ادامه داد: «این زوج ها نیازمند دریافت خدمات درمان ناباروری هستند و باید خدمات مطلوب در اختیار آنان قرار گیرد.»



تجمع اعتراضی خانواده کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی

برخی از خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی در برابر سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تجمع کردند و ضمن سر دادن شعارهایی همچون «ای ظریف ماله‌کش،‌علاج کن علاج کن»، اعلام کردند که شکایتی را از سه متهم اصلی، یعنی حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، و محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح امضا کرده‌اند.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خانواده‌ها همچنین با تاکید بر دادخواهی در این پرونده، تلاش برای پرداخت غرامت با هدف ساکت کردن خانواده‌ها را محکوم کردند.

یکی از اعضای این خانواده‌ها با اشاره به اظهارات ظریف در فایل صوتی فاش‌شده از او گفت که خانواده‌ها پیش از انتشار این فایل می‌دانستند که حسین سلامی، علی شمخانی و محمدحسین باقری در این فاجعه نقش دارند.

او ادامه داد که پس از این اظهارات ظریف، همه اعضای خانواده‌ها شکایتی را علیه این سه فرمانده نظامی امضا کردند.



سعید نمکی: در تزریق واکسن کرونا رکورد زدیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت٬ در ارتباط زنده تلویزیونی مدعی شد: «در تزریق واکسن در ۲۴ ساعت گذشته رکورد زدیم و توانستیم ۱۶۲ هزار دز واکسن تزریق کنیم.» این در حالی است که جعفرصادق تبریزی، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت امروز به ایسنا گفت: «جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال کشور حدود یک میلیون و ۱۶۰ نفر است و از این تعداد تا روز شنبه حدود ۷۵۰ هزار نفر یا ۶۵ درصد واکسینه شدند.»

به گفته او، تعداد افراد ۷۵ تا ۷۹ ساله در کشور نیز حدودا ۹۳۰ هزار نفر است که تاکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر از آنان واکسن کرونا دریافت کردند.

اما شماری از کرابران شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبرها و تصاویری، به بی‌نظمی و عدم برنامه‌ریزی در زمینه واکسیناسیون و «بی‌کفایتی دولت» اشاره کرده‌اند.

همچنین محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران، روز یکشنبه از واکسینه نشدن رانندگان تاکسی انتقاد کرد و گفت: «مدتی بود واکسیناسیون رانندگان تاکسی پیگیری می‌شد و این مورد با ست



علی لاریجانی نیز به تلگرام بازگشت


عراقی‌ها در مسیر کاهش وابستگی گازی به ایران

دولت عراق در پی حل یکی از اصلی‌ترین مشکلات این کشور یعنی وابستگی به واردات گاز است تا بتواند برق مورد نیاز خود را تأمین کند.

گزارشات اخیر حاکی از آن است که دولت عراق با هدف افزایش تولید و رسیدن به خودکفایی در حوزه گاز به سمت اجرای همزمان پروژه‌های گازی خود به ارزش ۱۵ میلیارد دلار رفته است.

دولت عراق می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ به خودکفایی در تولید گاز برسد. بخشی از این پروژه‌ها شامل از سرگیری در توسعه تأسیسات گازی میدان بصره است که ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای آن تخصیص داده است.

از طرف دیگر شرکت سین اوپک چین هم در حال توسعه میدان گازی منصوریه و یک میدان گاز دیگر است و یک سرمایه‌گذار دیگر نیز توسعه میدان گازی آکاس را برعهده گرفته است.

عراق همگام با اجرای پروژه‌های گازی اعلام کرده که به دنبال ازسرگیری ساخت یک خط لوله گازی بزرگ است.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، گفته که توافق شده تا این کشور از اواخر ماه آوریل از سوریه گاز وارد کند. البته این خط لوله فقط قرار نیست گاز سوریه را به بغداد برساند، بلکه گویا قرار است بخشی از این گاز توسط مصر تامین شود. هنوز مشخص نیست که میزان انتقال این گاز به بغداد چقدر خواهد بود.

عراق یکی از بزرگترین مشتریان برق و گاز از ایران است که حتی در شرایط اعمال تحریم‌های آمریکا اجازه خرید برق از ایران را داشت.



 عضو ستاد کرونا : تا یک ماه آینده شاهد مرگ‌ومیر سه رقمی خواهیم بود

علی مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: «احتمالا تا یک ماه آینده شاهد مرگ‌ومیرهای سه رقمی خواهیم بود.»

او همچنین نسبت به شکننده بودن وضعیت شیوع کرونا هشدار داده است.

مردانی در ادامه افزود: «اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد” و “مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است.»

به گفته عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر شاهدیم که اکثریت شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده‌اند و با این شرایط همه دوباره فکر می‌کنند، کرونا تمام شده است و مجددا همه به خیابان‌ها آمده و تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌ها از سر گرفته می‌شود. در حالی که باید هشدار داد که این اقدام درست نیست. در غیر این صورت اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد.



شکر و روغن از امروز گران می‌شوند

یک منبع آگاه در وزارت صنعت٬ معدن و تجارت به ایلنا گفت که شکر و روغن از امروز گران خواهند شد.

او در این رابطه توضیح داد: «قیمت خرده‌فروشی شکر در بسته‌های یک کیلویی پیش از این ۸۷۰۰ تومان بود و الان شکر عمده فروشی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر یک کیلویی خرده فروشی ۱۵ هزار تومان شده است. افزایش قیمت روغن از دیروز اعمال شده و افزایش قیمت شکر نیز از امروز یا فردا اعمال می‌شود.»

ایلنا در ادامه در مورد افزایش احتمالی قیمت روغن نیز توضیح داد: «بیش از ۹۵ درصد روغن خام وارداتی است و با توجه به افزایش قیمت جهانی روغن خام، آخرین افزایش قیمتی که در کشور اعمال شد مربوط به ۲۸ مرداد سال ۹۹ بود که از آن زمان تاکنون افزایش قیمتی رخ نداده بود.»

به گفته این مقام آگاه روغن خام به علت افزایش قیمت جهانی گران شده است. به دلایلی مانند شیوع بیماری کرونا، افزایش تقاضای جهانی برای ذخیره‌سازی و عدم اطمینان در بازار؛ قیمت جهانی روغن خام در یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

او در مورد افزایش قیمت شکر نیز توضیح داد: «قیمت خرده‌فروشی شکر در بسته‌های یک کیلویی پیش از این ۸۷۰۰ تومان بود اما الان شکر عمده فروشی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر یک کیلویی خرده فروشی ۱۵ هزار تومان شده است. افزایش قیمت روغن از دیروز اعمال شده و افزایش قیمت شکر نیز از امروز یا فردا اعمال می‌شود.»



ذخایر برنج تنها تا ۳ ماه دیگر تکافو می‌کند

مسیح کشاورز٬ دبیر انجمن واردکنندگان برنج٬ با ابراز نگرانی از فراموشی مشکلات تامین برنج کشور خبر از آن داد که تنها تا ۳ ماه دیگر ذخایر برنج وارداتی داریم.

مسیح کشاورز، در گفت‌وگو با ایلنا اضافه کرد: «از این نگران هستیم که در هیاهوی انتخاباتی، مدیران از تامین کالاهای اساسی که ذخایر آن اکنون در شرایط مناسبی است غافل شوند.»

مسیح کشاورز ادامه داد: «یکی از این کالاهای اساسی برنج خارجی است که ذخایر آن تنها برای ۳ ماه دیگر پاسخگوی نیاز کشور است.»

کشاورز با تاکید بر اینکه با توجه به خشکسالی سالجاری تولید داخل نیز کاهش دارد، افزود: بدون شک با کاهش تولید داخل و محدودیت در واردات با کمبود شدید برنج مواجه خواهیم شد.

به گفته وی؛ ذخایر کنونی کشور ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن است که ۲ تا ۳ ماه آینده تمام می‌شود و این امر برای کشور خطرناک است.



نوری همدانی: فروش کلیه برای تامین خرج ازدواج ایراد شرعی ندارد

حسین نوری همدانی٬ از مراجع تقلید شیعیان در قم٬ در پاسخ به یکی از مقلدینش گفته است که دریافت پول در ازای فروش بعضی از اعضای بدن مانعی ندارد.

این جوان ۲۴ساله از نوری‌همدانی پرسیده: «قصد ازدواج دارم، خودم و خانواده ام نیاز شدید مالی داریم، سؤالم این است که آیا شرعا میتونم واسه مخارجی که برای ازدواج و کمک به خانواده نیاز دارم، کلیه خودم رو بفروشم؟»

و این مرجع تقلید جواب داده: «در یافت پول در ازای بعضی از اعضا مانند کلیه مانعی ندارد.»


خبرهای روز قبل را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »