زهی شرافت، زهی عدالت

کیوان صمیمی

توضیح زیتون: آن‌چه در ادامه می‌خوانید، روایتی دردناک از وضعیت یکی از زندانیان است که کیوان صمیمی، زندانی سیاسی،  در یکی از تماس‌های تلفنی روایت کرده است.

***

بهزاد همایونی ۵۷ ساله، زندانی بند هشت اوین، ملی و مذهبی نواندیش، بسیار مهربان و فعال، پدرش به سرطان مبتلا شده بود و پزشکان از او قطع امید کرده بودند.

سه ماه پیش یعنی زمانی که تنها چهار ماه به پایان حبسش مانده بود درخواست کرد که از قانون مرخصی متصل به آزادی استفاده کند تا این مختصری که به پایان عمر پدر مانده در کنارش باشد. شرایط قانونی این اقدام را هم داشت ولی بازجویان (ضابطین قضایی) مخالفت می‌کردند. آقای همایونی از این ممانعت بسیار عصبانی بود و گاهی به مناسبت‌هایی، شعارهای تند می‌داد. چندین بار گفته بود اگر دو سه روز هم مرخصی بدهند تا به پدر سالخورده‌ام را ببینم، راضی‌ام و یک‌بار هم با صدای بلند گفت اگر اینجا باشم و ایشان فوت کند، زندان را به هم می‌ریزم. چند روز پیش وقتی پدرش به اغما رفت، بازهم درخواست مرخصی کرد ولی امنیتی‌ها موافقت نکردند.

دیروز اما صدایش کردند و گفتند با مرخصی موافقت شده است. خیلی خوشحال شد و همه‌ی دوستان هم خوشحال شدند و شادمانه بدرقهاش کردیم. عصر که به یکی از نزدیکانم زنگ زدم، از خبر تکان دهنده‌ای مطلعم کرد. او گفت روز قبل از آزادی همایونی، پدرش فوت کرده بود و لذا فردایش برای اینکه او زندان را شلوغ نکند، نیروهای امنیتی سریعاً وی را به مرخصی فرستادند.

او فقط ۲۷ روز به پایان محکومیتش مانده بود. ظلمی که در حق آقای همایونی و پدرش نشان دادند، شگفت‌انگیز است. آمران این عمل ضد اخلاقی حتی اجازه ندادند پدری در حال مرگ، یکی دو روز پسرش را ببیند و پسر بر بالین پدر بنشیند. این منافقین که ادعای اسلام‌شان گوش فلک و دنیا را کَر کرده است حتماً می‌دانند که پیامبر این دین، اساس بعثت و رسالت خود را برپا کردن اخلاق قرار داده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

6 پاسخ

  1. این نواندیشان ما نمی دانم کی دوزاریشون میفته که دین در جمهوری اسلامی فقط چکشی برای توی سردیگران زدن است و گرنه از بیت تا پایین نه تنها به دینی که شما آن را مایه اخلاق می دانی اعتقاد ندارند بلکه به هیچ مبانی اخلاقی و وجدانی هم در باور ندارند. خانه از پای بست ویران است آنقدر به فکر نقش ایوان نباشید.

  2. با درود ببزرگمرد استقامت، متاسفانه ، بادخالت روحانیون در زندگی روزمره مردم و زندگی اشرافی آقایون مردم به این نتیجه رسیدند که اینها آب نداشتند درغیراینصورت شناگر قهاری هستند در فساد!
    لذا با عملکرد این آقایان از دین چیز زیادی نمانده !

  3. مکاتب و ادیان دینی ،
    مکاتب غیر دینی ،

    همه در مسیر طوفانها ی ،قدرتها و قلدران،تاریخ ،بر ضد ویا غیر،
    اصول اغازین خود ،مبدل شدند.

    معاویه ویزید ،امیر المومنین ،خطاب
    میشدند .

    خطبه های معاویه موجود است ،
    بسیاری از انها کم و کسری از
    خطبه های علی ع ندارد .

    تا اختیار هست ، انتخاب هست ،
    اغوا های درونی و بیرونی هست ،
    میل ،شهوات و حرص و حسادت ،وبرتری طلبی هستد،بیعدالتی
    هست .و عوام فریبی دینی هست.

    وتا تقوا هست ،انسانیت و همزیستی
    سالم هست ،و ایثار هست،
    و مبارزه برای احقاق حقوق‌
    حقه مظلومان هست .

  4. درجواب ماندانا.
    برای سخن گفتن ازدین باید ازشما اجازه بگیریم؟شما قبول ندارید نداشته باشید.کی می خواهید فرهنگ دموکراسی رایاد بگیریدوبه عقیده دیگران احترام بگذارید؟دموکراسی بدون احترام به عقاید دیگران وپذیرش چندصدایی وتکثرعقاید ازبی دین وبادین بوجود نمی اید.درتاریخ هم دیکتاتوری دینداران راداشته ایم هم دیکتاتوری بی دینان .

  5. عالی‌ جناب اینقدر از دین مبین تان نگویید!!، ما ۴۲ سال است که پیراهنمان در آفتاب ” دین مبین اسلام ” خشک شده، پس از این دین برای ما نگو!!!! ما با تمام آیت الله ها و نمایندگان خدا و ” اسلام عزیز” از نزدیک و بدون واسطه اشنا شده ییم، ۱۴۰۰ سال پیش هم همین بوده است! مشت نمونه خروار!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »