? زنده| تصاویر ماهواره‌ای از یک «پایگاه موشکی جدید» در هرمزگان

 

 



سفر به همه شهرها در تعطیلات عید فطر ممنوع است

بنا بر اعلام ستاد کرونا در ایران، هرگونه سفر در تعطیلات عید فطر ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد کرونا روز پنج‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت، اعلام کرد که این ممنوعیت از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ظهر روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

همچنین بر اساس اعلام این ستاد، این محدودیت به صورت سراسری و در همه شهرها اجرا خواهد شد.

با آغاز خیز دوباره کرونا پس از پایان تعطیلات نوروز، بسیاری از مسئولان کارشناسان، دولت را به دلیل مدیریت نکردن سفرهای نوروزی و عدم اعمال محدودیت، مسئول بحران جدید دانستند.

با وجود هشدارها در مورد خیز کرونا در صورت عدم اعمال محدودیت در سفرهای نوروزی، رئیس جمهور و بسیاری از مقامات دولتی پیش از نوروز تنها به بیان توصیه‌های بهداشتی و تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسنده کردند.

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آمار از ۲۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۸۶ خودرو بین استان‌های کشور تردد داشته‌اند.

پیشتر با اعلام ممنوعیت سفر به شهرهای نارنجی و قرمز اعلام شده بود که خودروهای متخلف در صورت ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در صورت سفر به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

ستاد کرونا تاکنون درباره جریمه‌‌های احتمالی در صورت نقض مصوبه اخیرش مبنی بر ممنوعیت سراسری سفر در تعطیلات عید فطر و ضمانت اجرای آن، تاکنون اطلاعاتی منتشر نکرده است.



تصاویر ماهواره‌ای از یک «پایگاه موشکی جدید» در هرمزگان

مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که ایران احتمالا پایگاه موشکی جدیدی در نزدیکی حاجی‌آباد در استان هرمزگان برپا کرده است.

بنا بر این گزارش، مجموعه‌ موشکی جدید در نزدیکی حاجی‌آباد در استان هرمزگان، ساخته شده است. حاجی‌آباد یکی از شهرستان‌های شمالی استان هرمزگان است که اطراف آن را کوه احاطه کرده است.

به نوشته تحلیلگر مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (آی‌آی‌اس‌اس)، این سایت احتمالا به عنوان نخستین مکان برای شلیک موشک‌های بالستیک با سوخت جامد طراحی شده است.

این اطلاعات بنا بر این گزارش با استناد به تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده که حکایت از تغییراتی دارد که در تأسیسات زیرزمینی در نزدیکی حاجی‌آباد ایجاد شده و از پدیدار شدن چند سازه دایره‌ای بزرگ  بین سال‌های ۲۰۱۷ تا تا ۲۰۱۹ در این منطقه خبر می‌دهد.

در این گزارش آمده است که این سازه‌ها می‌توانند محل نگهداری موشک‌های کوتاه‌بردِ با سوخت جامد از خانواده موشک فاتح باشد.

این گزارش می‌افزاید، اگر چه ایران در سال‌های اخیر چندین مجتمع زیرزمینی خود (که گاه از آنها به عنوان شهرهای موشکی یاد شده) را معرفی کرده است اما نشانی از مجموعه حاجی‌آباد در میان آنها نیست.

در گزارش آمده است، هر چند اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های موشک‌هایی که در حاجی‌آباد مورد استفاده قرار می‌گیرند منتشر نشده، اما موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های توپوگرافی منطقه سرنخ‌هایی به دست می‌دهند.



سردار دهقان: مردم یکبار به نظام جمهوری اسلامی رای دادند تمام شد رفت

حسین دهقان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفت وگو با خبرفوری درباره برگزاری «همه پرسی» در کشور گفت: «قرار نیست اصل نظام به رفراندوم گذاشته شود٬ مردم یک بار به جمهوری اسلامی رای دادن و تمام شد و رفت.»

دهقان در این رابطه توضیح داد: «ما در قانون اساسی هم این ظرفیت را داریم که می‌گوید برای مسائل حساس و مهم می‌توان به آرای عمومی مراجعه کرد. مرجع آن کیست؟ گفته‌اند دو سوم از نمایندگان مجلس تشخیص دهند. پس روال قانونی آن هم روشن است. مشکل ما این نیست بلکه مشکل ما این است که نمی‌توانیم روی اصل مساله توافق کنیم. اینکه اصلا چه مساله‌ای وجود دارد؟ یا موضوعی وجود دارد که بخواهد به رفراندوم گذاشته شود یا خیر.»

او ادامه داد: «ما چرا هنگامی‌که نام همه‌پرسی به میان می‌آید وحشت می‌کنیم؟ فکر می‌کنیم می‌خواهیم در مورد نظام رفراندوم را انجام دهیم. یک بار در مورد نظام رفراندوم همه‌پرسی کردیم تمام شد و نظام جمهوری اسلامی را ۹۸ درصد از مردم پذیرفتند و انتخاب کردند. در این میان چرا گروه‌های سیاسی دعوا می‌کنند که فلان کار را انجام دهیم تا مردم با ما باشند.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: «ما چرا باید این کار را انجام دهیم؟ مگر این متعلق به مردم نیست چرا ما آن را خرج خود می‌کنیم؟ ما حق نداریم به هزینه‌ی مردم دنبال ماموریت باشیم. ما حق نداریم به قیمت بدهکار کردن مردم در آینده امروز خود را بخریم. باید به مردم بگوییم امروز با کسری بودجه روبه‌رویم راهی جز تامین آن نداریم یا باید پول چاپ کنیم که این محسنات و معایب را دارد و یا شما باید اوراق بخرید و در این باره هم توضیح دهیم. اگر به مردم فردایشان را در امروزی که من برایشان ترسیم می‌کنم ببینند چه می‌کنند؟»



علی مطهری: باید ترامپ و پمپئو قصاص شوند

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس دهم و نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو٬ مدی شد که باید «ترامپ و پمپئو» قصاص شوند.

مطهری در این رابطه توضیح داد: «مسئله قصاص مطرح است. وقتی ترامپ و پمپئو رسما اعلام می‌کنند که ما حاج قاسم را ترور کردیم، پس باید قصاص شوند. نمی‌گوییم لزوماً به وسیله حکومت ایران انجام شود، ممکن است توسط یک فرد غیر ایرانی مثلا آمریکایی صورت گیرد.»

او در پاسخ به این سوال تسنیم که «از نظر شما این اقدام وجوب شرعی دارد؟» پاسخ داد: « به نظر این جور می‌آید. البته بستگی به شرایط دارد و زمان و مکان آن مهم است ولی در این موضوع فقها باید نظر بدهند.»

او همچنین در رابطه با اینکه «یعنی ترامپ و پمپئو هر ۲ باید قصاص شوند؟»٬ توضیح داد: «شاید یکی از آنها مباشر بوده و دیگری معاون بوده. ترامپ صراحتاً اعتراف کرده که او زده (ترور شهید سلیمانی) است و جا دارد که قصاص شود. البته این یک مسئله شرعی است که علما باید در مورد آن نظر بدهند.
تسنیم: درباره شهید سلیمانی شما گفته بودید که انتقامحق شرعی ما است و ما باید یک مقام بلندپایه آمریکایی در سطح شهید سلیمانی را ترور کنیم.»


دعوت ستاد خبری حفاظت اطلاعات وزارت دفاع برای جاسوسی شهروندان علیه یک دیگر


کاهش فروش «۵۰۰۰ میلیارد تومانی» اصناف به دلیل محدودیت‌های کرونایی

دبیرکل اتاق اصناف از کاهش فروش روزانه «۵۰۰۰ میلیارد تومانی» اصناف به‌دلیل محدودیت‌های اخیر کرونا خبر داد.

محمدباقر مجتبایی روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت گفت ۸۹۳ هزار فقره چک اصناف به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است.

او با اشاره به نبود حمایت‌های دولتی در شرایط محدودیت، اعلام کرد شاغلان در بخش مشاغل کوچک و متوسط با خانواده‌هایشان حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند که باید در این شرایط اوضاع آن‌ها را درک کرد.

موج چهارم کرونا در ایران با سفرهای نوروزی آغاز شد و طی روزهای گذشته شمار مرگ‌ومیر بنابر آمارهای رسمی دولتی حول ۴۰۰ نفر در نوسان بوده است.

ستاد مقابله با کرونا طی هفته‌های گذشته قوانین سخت‌گیرانه‌ای در خصوص فعالیت اصناف وضع کرده و این بخش تعطیل است.

قاسم نوده فراهانی رئیس ‌اتاق اصناف تهران نیز اخیرا اعلام کرد که کرونا با تعطیلی فعالیت اصناف مهار نمی‌شود.



تحلیل ولایتی از «روس ستیزی» در ایران: به خاطر دلبستگی بعضی از ایرانیان مقیم غرب نسبت به غرب است

علی‌اکبر ولایتی٬ وزیر امور خارجه پیشین و مشاور رهبر جمهوری اسلامی٬ مدعی شد که «غربگرایان» و «غرب دوستان»، از جمله آنهایی که مارک غربگرایی ندارند، اما دلبسته غرب هستند، به مخالفت با برقراری رابطه معقول براساس احترام متقابل، حقوق برابر و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با روسیه برآمدند و «غربگرایان»، با عوامفریبی و تکیه بر ذهنیت­‌های تاریخ گذشته­، مبتنی بر برداشت سلطه جویانه کمونیست‌­های جهان با محوریت مسکو، با تبلیغات پنهان و آشکار، برقراری ارتباط راهبردی با روسیه را مورد تهاجم قرار دادند.

او از دیگر دلایل و قرائن غیرمستقیم این روس ستیزی را دلبستگی بعضی از ایرانیان مقیم غرب نسبت به غرب دانست که قریب به ۵۰ درصد جمعیت کل ایرانیان خارج از کشور بوده و اغلب طبقه تحصیل کرده و ثروتمند و با دسترسی وسیع به رسانه های بین المللی هستند و می خواهند که رابطه ایران و کشورهای غربی مبتنی بر تسهیلات و آسان گیری ویزا و رفت و آمد بین دو طرف باشد.

وزیر اسبق امور خارجه تاکید کرد که هر کدام از این افراد که مردمی مسلمان و ایران دوست هستند، اگر به طور متوسط، حداقل با ۵ نفر از اقوام و دوستان نزدیک مقیم ایران در ارتباط باشند، می‌توان گفت که ۱۰ میلیون نفر طالب ارتباط متعارف با غرب هستند. در حالی که تعداد ایرانیان موجود در کشورهایی مانند روسیه و چین، بسیار اندک و غیر قابل مقایسه با ایرانیان مقیم در غرب هستند.



 فیلم مداحی جدید علیه ظریف



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: واکسن اتباع خارجی مقیم ایران را باید مجامع جهانی تامین کنند

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام کرد که از مجامع جهانی خواسته‌اند تا برای واکسیناسیون اتباع خارجی در اختیار ما قرار گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره جزییات این درخواست، گفت: «درباره واکسیناسیون اتباع خارجی مقیم ایران درخواستی به مجامع بین‌المللی ارائه داده‌ایم تا از سهمیه کوواکس کشورهایشان مقداری را به ما تحویل دهند و در این صورت ما می‌توانیم تمام خدمات تزریق واکسن و مراقبت از این افراد را رایگان انجام دهیم.»

این درحالی است که در اکثر کشورها٬ حتی کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه به تمامی افراد٬ فارغ از مدارک اقامتی‌شان واکسن کرونا به صورت رایگان تزریق می‌شود.

پیشتر خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه پاکبانان افغان که در شهرداری تهران و دیگر شهرهای ایران شاغل هستند از دریافت سهمیه واکسن کرونا پاکبانان منع شده‌اند.



حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قطعی است

محمدجواد محمدی‌نوری٬ عضو هیئت اجرایی شورای وحدت٬ اعلام کرد که حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قطعی است.

او با اشاره به ارسال نامه شورای وحدت به ۱۰ نفر از کاندیداهای احتمالی جریان اصولگرایی تصریح کرد: «بزودی نشست‌های هیئت عالی شورای وحدت در قالب کمیته بررسی برنامه داوطلبان ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با خود نامزدها برگزار می‌شود.»

محمدجواد محمدی‌نوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین اقدامات شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «تاکنون تلاش بر توسعه وحدت و اهتمام در وحدت حداکثری برای تعیین نامزد واحد ریاست جمهوری و تفاهم بر سر لیست مشترک در شوراهاست که نتایج نسبتا مناسبی هم از آن حاصل شده است.»

او با اشاره به رایزنی افراد و جریان‌های مختلف سیاسی برای دعوت از سیدابراهیم رئیسی به انتخابات، افزود: «بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و قرائن موجود، گویا حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قطعی است و این حضور می‌تواند باعث شکل‌گیری وحدت میان اضلاع اصولگرایی در کشور شود.»

عضو هیئت اجرایی شورای وحدت با اشاره به تلاش شورای وحدت برای راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی در استان‌ها، اظهار کرد: «این امر فرصتی برای احیا فعالیت همه علاقمندان به جمهوری اسلامی است و توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح شهرها و بخش‌های مختلف کشور هم مورد توجه شورای وحدت برای شکل‌گیری یک جریان موفق تشکیلاتی است.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چرا آقای مطهری ؟ چون شما وجاهت ندارید و پس از چند دوره حضور در مجلس به عنوان نماینده مردم تهران رد صلاحیت شدید. مشخص نبود اگر پدرتان نبود چه سرنوشتی در انتظار شما بود.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »