? زنده| بازداشتی‌های چهارشنبه سوری «در شهر گردانده شدند»

 



بازداشتی‌های چهارشنبه سوری «در شهر گردانده شدند»

نیروی انتظامی مشهد تعدادی جوان را که «متهمان چهارشنبه‌سوری» معرفی شده‌اند با پلاکارد در ملا عام گرداند. رسانه‌های ایران این اقدام را «طرح پیش‌گیرانه» خوانده‌اند.

در این طرح سی و چهار تن از بازداشت‌شدگان حوادث چهارشنبه‌سوری را در سطح شهر گرداندند.

خبرگزاری ایرنا این خبر را با عنوان «طرح پیشگیری و برخورد با متهمان حوادث چهارشنبه آخر سال» یاد کرده و گزارش داده است که این طرح با حضور قاضی هادی شریعت‌یار، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و دستگیرشدگان این حوادث اجرا شد.

۱۵ مهر سال گذشته هم چند متهم به اقداماتی چون موبایل‌قاپی، سوار بر وانت در منطقه مشیریه تهران گردانده شدند و نیروهای پلیس که شماری از آنها چهره خود را پوشانده بودند، آنها را در ملاء عام مورد ضرب و شتم قرار دادند.



کانادا: سپاه قبل از شلیک، موقعیت‌یاب پرواز ۷۵۲ را از کار انداخت

رادیو فردا به نقل از یک نشریه کانادایی نوشت که که سپاه پاسداران، قبل از شلیک موشک، دستگاه موقعیت‌یاب (جی‌پی‌اس) پرواز ۷۵۲ را از کار انداخته بود.

هفته‌نامه کینگ سِنتینِل‎ چاپ کانادا این خبر را به نقل از آندره میلن، کارشناس مشاور پرونده پرواز ۷۵۲، منتشر کرده که نتایج تحقیقات و بررسی‌های وی از سوی دادستانی مبارزه با تروریسم اوکراین در پرونده سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی با شلیک موشک‌های سپاه پاسداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اوکراین با استفاده از نظریات و تحقیقات کارشناسی در حال بررسی امکان شکایت از ایران در دادگاه جنایت علیه بشریت به علت شلیک عمدی موشک به این هواپیمای مسافربری است.

بر اساس این تحقیقات سپاه پاسداران با از کار انداختن سامانه ردیابی پرواز ۷۵۲ و نیز از کار انداختن همزمان سیستم ارسال فرکانس اضطراری برای نشان ‌دادن محل سقوط هواپیما، این امکان را پیدا کرد که به سرعت نیروهای خود را به محل سقوط برساند.

در ادامه این گزارش آمده که نیروهای سپاه با حضور در محل سقوط، سیستم ای‌ال‌تی هواپیما را که پس از اصابت موشک‌ها قادر به ارسال فرکانس به شبکه‌ ماهواره‌ای اضطراری جهان بود نیز از کار انداختند.

این بررسی‌های کارشناسی پس از آن منتشر می‌شود که اولکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین اعلام کرد سپاه پاسداران «عمدا» به هواپیمای مسافربری شلیک کرد و آن را ساقط کرد تا از «افزایش تنش منطقه‌ای بین ایران و آمریکا جلوگیری کند».



طوفان توییتری در حمایت از محمد نوری‌زاد

روز گذشته خانواده محمد نوری‌زاد از تزریق «آمپول‌هایی نامعلوم» به او در بیمارستان خبر دادند و در مورد وضعیت این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کردند.

در پی این خبر رسانی تعداد زیادی از کاربران فضایی مجازی کمپینی در اعتراض به وضعیت جسمانی او در زندان به راه افتاد.

زینب نوری‌زاد، دختر آقای نوری‌زاد، وضعیت این زندانی سیاسی در زندان اوین را نگران‌کننده و وحشتناک خوانده است.

او در یک فایل صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده گفته است که آقای نوری‌زاد به دلیل بیهوشی به بیمارستان لقمان منتقل شده و وقتی به هوش آمده متوجه شده که بیش از هشت آمپول به او تزریق کرده‌اند.

دختر محمد نوری‌زاد در این فایل صوتی توضیح داده است: از شنبه هفته گذشته که ما ملاقات بابا رفتیم، بابا دوباره بیهوش می‌شود و او را به بیمارستان لقمان می‌برند. بابا در ملاقات با عمه هایم گفته است که من بعد از مدتی با تنگی نفس و خرخر گلو به هوش آمدم و دیدم که کف زمین هستم و یک آدم نره غولی روی سینه من نشسته و در آن عالم بیهوشی می‌شمردم که هشت آمپول را به هشت نقطه متفاوت بدن من می‌زند. بعد از آن مرا روی تخت گذاشتند و دست و پای مرا چنان با تسمه محکم بستند که به تازگی خوب شده است.



نمکی: بدون حمایت‌های رهبری ما به این نقطه «موفقیت آمیز» برای مقابله با کرونا نمی‌رسیدیم

سعید نمکی وزیر بهداشت، گفت: «اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود ما به این نقطه موفقیت آمیز برای مقابله با کرونا نمی‌رسیدیم.»

او در ادامه همچنین در مورد خبر استیضاحش افزود: «ما گاهی اوقات خنجر را از پشت می‌خوریم که من نمی‌دانم بعضی از این افراد دنبال چه می‌گردند، اما این ناجوان مردی در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.»

وزیر بهداشت خبر استیضاحش را اقدامی علیه کادر درمان عنوان کرد و ادامه داد: «من از نمایندگان مجلس سپاسگزارم که هم از کادر درمان و هم از بنده قدردانی کردند.»

نمکی گفت: «استیضاح وزیر بهداشت کلید خورد و به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد آن هم در شرایطی که کرونا انگلیس را هم به زانو درآورده است، اما در این شرایط حساس نمایندگان مجلس بر این ماجرا خط بطلان کشیدند.»



فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: شرایط بدتر می‌شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران می‌گوید وضعیت کرونا در حال حاضر از آبان ۹۹ نیز «بحرانی‌تر» است و به همین دلیل محدودیت‌ها برای مقابله با این ویروس باید ادامه پیدا کند.

علیرضا زالی گفته که «بستری‎ها، مراجعان و فوتی‎ها همچنان افزایشی است. فاصله بین ترخیص و بستری به ۳۸ درصد رسیده» است.

او مصداق «وخامت» حال بیماران در شرایط فعلی را مقایسه این عدد با شرایط «بحرانی» آبان سال ۹۹ دانسته است که در آن زمان، «۱۶ درصد بود».

زالی پیش‌بینی کرده که هفته آینده نیز «احتمالا شرایط رو به بدتر شدن می‎رود» و به همین دلیل تاکید کرده که «باید محدودیت‎ها ادامه پیداکند.»

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در عین حال از دولت خواسته که برای موضوعاتی مثل «چک‎ها و مالیات اصناف فکری کند».

این درخواست وی از دولت در شرایطی مطرح می‌شود که پیش از این حسن روحانی در واکنش به درخواست‌ها برای شهربندان سراسری گفته بود: «راحت‌ترین کار این است که همه‌چیز بسته شود اما بعدش هم مردم از گرسنگی و فقر و بیکاری به خیابان خواهند آمد».


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »