? زنده| فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران ۳ برابر شد؛ از ۲۰ نفر به ۶۰ نفر

 



فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران ۳ برابر شد؛ از ۲۰ نفر به ۶۰ نفر

چند روز بعد از اتمام تعطیلات میزان فوتی در تهران ۳ برابر شد.

سعید خال٬ مدیر عامل سازمان بهشت زهرای شهرداری تهران امروز اعلام کرد که آمار بالا رفته و از ۲۰ نفر فوتی کرونایی به ۶۰ نفر رسیده‌ایم.

به گفته عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران ۳ روز است آمار بالا رفته و سه برابر شده است.

برخلاف اکثر کشورهای دنیا مقامات جمهوری اسلامی حاضر به اعمال قرنطینه و ممنوع اعلام کردن سفر در ایام نوروز نشدند و همین امر به سهمگین‌تر شدن موج چهارم کرونا در کشور دامن زد.



وزارت اطلاعات: چند جاسوس اسرائیلی و سرویس‌های امنیتی دیگر کشورها را دستگیر کردیم

مدیر کل سازمان اطلاعات در استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه، ۱۶ فروردین، از دستگیری «جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف» در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه خبر تلویزیون این مقام ارشد اطلاعاتی تنها این توضیح را بیان کرد که «عوامل سازمان‌های جاسوسی بیگانه سال گذشته» دستگیر شده‌اند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی جزئیات بیشتری از افراد بازداشت شده ارائه نداده و به این بسنده کرده که اعلام کند «این دستگیریها در سال گذشته رخ داده است.»

زمان دقیق بازداشت این افراد مشخص نیست.



اعلام وضعیت قرمز کرونا در تهران و ۶ مرکز استان

براساس آخرین نقشه وضعیت کرونا در ایران شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته اند.

همچنین ۴۲ شهرستان نیز از وضعیت زرد و نارنجی به وضعیت حاد شیوع کرونا تغییر رنگ داده‌اند.

۵۴ شهرستان ایران و از جمله ۶ مرکز استان شامل اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد نیز از امروز نارنجی شدند.

در حال حاضر ۸۸ شهرستان قرمز، ۱۳۹ شهرستان نارنجی، ۱۹۸ شهرستان زرد و ۲۳ شهرستان آبی هستند.



پلیس: کیفرخواست عنابستانی صادر می‌شود

کمال هادیانفر٬ رییس پلیس راهور ناجا٬ در مورد آخرین وضعیت ماجرای شکایت از نماینده مجلسی که با سرباز راهور درگیر شده بود، گفت که کیفرخواست این فرد به زودی صادر می‌شود.

کمال هادیانفر در این رابطه به ایسنا گفت: «پلیس راهور شکایت خود از ایشان را به دادسرا ارائه داد و دستگاه قضایی نیز نسبت به احضار فرد خاطی اقدام کرده و طبق اطلاعات ما به زودی و طی روزهای آتی کیفر خواست برای ایشان صادر می‌شود.»

رییس پلیس راهور ناجا درباره شکایت عنابستانی از پلیس راهور و سرباز اکبری اضافه کرد: «این فرد نیز پس از اعلام‌ وصول شکایت پلیس، شکایتی را در سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح کرد اما با توجه به اینکه برابر قانون یک شکایت در دوجا قابل رسیدگی نیست، تا این لحظه سازمان قضایی نیروهای مسلح هیچکدام از همکاران ما را دعوت نکرده است.»

روز گذشته علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار که به سرباز وظیفه سیلی زده بود٬ خبر از آن داده بود که از عابد اکبری شکایت کرده است.

نماینده مردم سبزوار در این رابطه به ایسنا گفت: «زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای شد، نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است.»



محمود صادقی: علی شمخانی در مورد معترضان آبان ۹۸ گفت «ولو بلغ ما بلغ [برای اتمام حجت] ما می‌زنیم»

محمود صادقی٬ نماینده پیشین مجلس٬ در یک گفت‌وگوی تصویری افشا کرد که علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی٬ گفته بوده که معترضان را آبان ماه سال گذشته را «می‌زنند.»

او در این گفت و گوی تصویری٬ می‌گوید در جریان وقایع آبان ۹۸ به علی شمخانی گفته است که مردم در خیابان هستند،‌ «دارند مردم را در خیابان‌ها کشند» و از او پرسیده است که «اگر مردم به خانه نروند و در خیابان بایستند، می‌خواهید چه کنید» و شمخانی جواب داده «ولو بلغ ما بلغ [برای اتمام حجت] ما می‌زنیم.»

اعتراضات آبان سال ۹۸ در پی اعلام تصمیم ناگهانی دولت برای افزایش سه‌برابری بهای بنزین در بسیاری از شهرهای ایران روی داد و به‌سرعت به اعتراضات عمومی‌ علیه سیاست‌های حکومت تبدیل شد.

این اعتراض‌های گسترده با سرکوب و کشتار معترضان توسط نیروهای امنیتی مواجه شد. نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی همزمان با سرکوب‌ها، شبکه اینترنت را در کشور نیز به طور کامل قطع کردند.

علی شمخانی پیش از این هم مسئولیت قتل معترضان در آبان ۹۸ را متوجه افرادی که به گفته او «معاندین» بوده‌اند، کرده بود و گفته بود که در این اعتراض‌ها «کشته‌سازی» صورت گرفته است، اما در تایید این ادعا هیچ سند و مدرکی ارائه نکرد.

این در حالی است که ویدئوها و عکس‌های متعددی از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی به معترضان وجود دارد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌ای گفته است سخنانی که محمود صادقی به‌نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره برخورد با معترضان آبان ۹۸ گفته، «غیرواقعی و بی‌اساس» و «تماماً کذب» است.

در این اطلاعیه آمده است که علی شمخانی پس از وقایع آبان ۹۸ «هیچ‌گونه گفتگوی دو جانبه» با محمود صادقی، نماینده مجلس دهم، نداشته است و درباره این نقل‌قول‌ها «از طریق مراجع قضایی پیگیری» می‌کند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »