? زنده| افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

 



افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز در بازار قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۸۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

امروز قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، قیمت ربع‌ سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین نرخ دلار در بازار آزاد ایران برای دومین روز متوالی افزایش یافت و روز یکشنبه هشتم فروردین به ۲۵ هزار و ۷۳۰ تومان رسید.

نرخ دلار در روز شنبه ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان بود.



ضرب‌الاجل برای مسافران نوروزی: به خانه برگردید

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به این که در حال حاضر ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا هستند گفت که مسافرانی که در این شهرها به سر می‌برند، ۷۲ ساعت فرصت دارند که از این شهرها خارج شوند.

بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه، هفتم فروردین ماه، در روزهای گذشته وضعیت ۲۳ شهرستان به رنگ قرمز و ۴۴ شهرستان به رنگ نارنجی تبدیل شده و سفر «از» و «به» این ۶۷ شهر کشور ممنوع اعلام شده است.

بر اساس تعریف ستاد کرونا در وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» از هر صدهزار نفر در یک شهرستان، دست‌کم ۱۰ نفر و در وضعیت نارنجی یا «پرخطر» از هر صدهزار نفر در یک شهرستان، دست‌کم شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت ایران سفرهای نوروزی و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دلایل اصلی افزایش آمار کرونا در کشور می‌دانند.



شورای عالی نظام پزشکی: درباره واکسن کرونا هم دیر عمل کردیم و هم کند

محسن مصلحی، دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور،‌ واکسیناسیون جمعی را راهکار موثر کنترل همه‌گیری خواند و گفت:‌ «واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار در ایران به خاطر ورود دوز کم واکسن تا این لحظه با سرعت کندی پیش رفته است.»

او درباره تزریق واکسن به کادر درمان تاکید کرد که: «ما هم دیر عمل کرده‌ایم و هم با سرعت کمی جلو می‌رویم.» به گفته مصلحی، فوت اعضای کادر درمان در ایران در رده‌های بالای جهان قرار دارد.

مصلحی همچنین روند واکسیناسیون را کند خوانده و درباره آمار بالای فوت میان کادر درمان هشدار داد.



توپ در کردند٬ آزادی ترک خورد

سال نو در تهران با شلیک توپ تحویل شد،آن هم بیخ گوش برج آزادی؛ اثر تاریخی و ملی ایران که حالا نگرانی‌هایی را از بابت آسیب به آن ایجاد کرده است.

خبرگزاری ایسنا امروزی خبری منتشر کرد مبنی بر روئیت ترک‌هایی در راس برج آزادی.

تحویل سال با شلیک توپ به دوره قاجارها به‌ویژه عهد ناصری برمی‌گردد. یک توپ مفرغی جنگی که در سال ۱۲۳۳ قمری به سفارش فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و ریخته‌گری آن را استاد اسماعیل اصفهانی انجام داده بود و احتمالا به خاطر تزئیناتی که داشت به آن «توپ مروارید» می‌گفتند، در آن دوره نوید فرارسیدن سال نو را به اهالی تهران می‌داد.

این توپ نظامی در میدان ارگ تهران قدیم، روبه‌روی نقاره‌خانه قدیم جای گرفته بود که در عیدهای مختلف، مثل نوروز آن را شلیک می‌کردند.

امسال شهرداری تهران قصد کرد این سنت را بعد از ۸۰ سال احیا کند و در کنار برج آزادی به مناسبت تحویل سال ۱۴۰۰ توپ در کرد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »