? زنده| فرمانده سپاه خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای: ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت

 



حسن روحانی: فضای مجازی فساد را از بین می‌برد

حسن روحانی٬‌ رییس جمهوری٬ گفت: «فضای مجازی زندگی را سهل و آسان کرده و فعالیت‌ها را سرعت بخشیده و بسیاری از مفاسد را از بین برده است و زندگی مردم باید بر مبنای شرایط نوین جهانی بنیانگذاری شود.»

روحانی امروز در آیین رونمایی از سامانه‌های توسعه دولت الکترونیک به خطرات فضای مجازی نیز اشاره کرده و گفته طبیعی است که استفاده از هر امکان جدیدی مخاطرات جدیدی نیز همراه خود دارد که ضرورت دارد برای مدیریت و کنترل این خطرات آموزش‌ها و کسب آمادگی‌های لازم مدنظر قرار گیرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در پیام نورزوی امسالش از “ول” بودن فضای مجازی انتقاد کرده بوده و گفته بود ول بودن فضای مجازی افتخار ندارد.



فرمانده سپاه خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای: ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت

حسین سلامی فرمانده کل سپاه در پیامی به آیت‌الله خامنه‌ای٬‌ با «مخاطب مرکزی» دانستن سپاه در «پیام الهی و نوروزی معظم له» خبر از آن داد که سپاه برای «تحقق انتظارات و منویات حضرتعالی ستاد تحقق فرامین نوروزی ۱۴۰۰ » را تشکیل داده است.

در بخشی از این پیام آمده است : «آقاجان: ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخشی از پیام نوروزی‌اش نسبت به «ولنگاری» در فضای مجازی هشدار داده بود.

فرمانده سپاه در بخش دیگری از پیامش نوشت: «آنقدر می سازیم، تولید می کنیم، به یاری مردم می شتابیم ، با فساد مقابله می‌کنیم، فناوران جوان را بسیج می کنیم، گروه های بی شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می داریم، خانواده ها را یاری می کنیم تا توانمند شوند و قدرت می سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست هایش را نداشته باشد.»



درخواست روسیه و چین از آمریکا: بدون قید شرط به برجام برگردید

سرگئی لاوروف٬ وزیر خارجه روسیه و وانگ یی، وزیر خارجه چین٬ خواستار بازگشت «بی قید و شرط» آمریکا به برجام شدند و در عین حال از ایران نیز خواستند تا به پیروی از مفاد برجام بازگردد.

وزیران خارجه این دو کشور روز دوشنبه در چین دیدار کرده و دربارهٔ مسائل بین‌المللی از جمله توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران گفت‌وگو کردند.

مسکو و پکن از حامیان حکومت جمهوری اسلامی هستند و بارها تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد کرده‌اند.

دیپلمات‌های ارشد روسیه و چین در نشست مشترک خود همچنین از مواضع آمریکا در قبال روسیه و چین نیز انتقاد کرده و تأکید واشینگتن بر توقف سوءرفتار با اقلیت مسلمان اویغور در چین را «دخالت در امور» کشورها «به بهانه دموکراسی» توصیف کردند.



دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:گاهی اوقات زندانیان خارجی حاضر نیستند از زندان ایران به زندان کشور خود بروند

علی باقری کنی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه٬ در واکنش به گزارش‌های نهادهای حقوق بشری در خصوص وضعیت بد زندانیان سیاسی در ایران گفت: «این بازی است که کشورهای غربی در موارد مختلف و متعدد دارند.»

باقری کنی ادامه داد‌: «ما در تعامل با کشورهای دیگر حاضر شدیم برخی از شهروندان آن کشورها را مبادله کنیم، تا ادامه محکومیت خود را در کشورشان بگذرانند.»

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به خواست زندانیان و دولت‌ها برای مبادله زندانیان شان با ایران بیان کرد: «گاهی اوقات زندانیان کشورهای دیگر که در ایران هستند، حاضر نیستند از زندان ایران به زندان کشور خود بروند.»



وزیر دفاع: موضع بریتانیا در مورد بدهی تانک‌های چیفتن عمل‌گرایانه باشد

امیر حاتمی، وزیر دفاع٬ در ارتباط با اظهارات تازه وزیر دفاع بریتانیا در مورد لزوم پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران گفت که «موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل‌گرایانه باشد.»

این بدهی مربوط به قرارداد ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی است. سفارش این تانک‌ها پیش از انقلاب داده شده بود و بعد از انقلاب لغو شد، اما ایران پول خود را دریافت نکرد.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، روز دوشنبه در میانه ادعاها پیرامون ارتباط بازداشت نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی-ایرانی، با بدهی این کشور به ایران گفته است که «باید راهی برای پرداخت بدهی به تهران پیدا کنیم.»

در واکنش به این سخن او، امیر حاتمی، وزیر دفاع٬ امروز گفت که «همواره بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته و موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل‌گرایانه باشد.»

امیر حاتمی در ادامه گفت که اکنون محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها «مانع اصلی نیست» و انتظار جمهوری اسلامی «لزوم اراده عملی دولت انگلیس برای پایان دادن به این موضوع از طریق راهکارهایی است که در گفت‌وگوهای طرفین مطرح است.»


خبرهای روزهای گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »