? زنده| رونمایی از یک شهر موشکی جدید توسط سپاه

 



خورشید مجدی به جمع نامزدهای جایزه اسکار راه نیافت

نامزدهای نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در شاخه های مختلف معرفی شدند.

فهرست نامزدهای نود سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی اعلام شد که فیلم «منک» ساخته «دیوید فینچر» که روایتی از پشت پرده ساخت فیلم «همشهری کین» است، توانست با کسب نامزدی در ۱۰ شاخه پیشتاز این جوایز نام بگیرد و فیلم های «سرزمین آواره ها»، «پدر»، «یهودا و مسیح سیاه»، «میناری»، «بلک باتم ما رینی» و «دادگاه شیکاگو ۷» نیز هر کدام در شش شاخه نامزد کسب جایزه شناخته شدند.

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی که به عنوان نماینده سینمای ایران توانسته بود به جمع ۱۵ نامزد اولیه شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه یابد در نهایت از راه یابی به جمع نامزدهای نهایی این شاخه بازماند.



رونمایی از یک شهر موشکی جدید توسط سپاه

امروز مراسم «رونمایی از شهر موشکی جدید نیروی دریایی سپاه» با حضور حسین سلامی، فرمانده کل سپاه برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزار فارس، در این شهر موشکی «انبوهی از سامانه ها و موشک‌های کروز و بالستیک» به نمایش درآمده است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم گفته است که «ملت ایران بدون هراس از تحریم‌ها بر آنها فائق آمده‌اند» و رونمایی از شهر موشکی را «امیدآفرین و اطمینان بخش» توصیف کرده است.

در این گزارش اعلام نشده است که نیروی دریایی سپاه پاسداران چند شهر موشکی دارد.

از سال ۹۳ تاکنون سپاه پاسداران بارها اقدام به رونمایی از شهرهای موشکی کرده است و رسانه‌های سپاه نوشته‌اند که این شهرهای موشکی زیر زمینی هستند.

در گزارش تصویری که شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران از شهر موشکی نیروی دریایی سپاه منتشر شده، تصاویری از تونل‌های موشکی منتشر شده است.



مدیرعامل بهشت زهرا: آمار متوفیان سال جاری در نیم قرن اخیر بی سابقه است

سعید خال٬ مدیرعامل بهشت زهرای تهران، آمار متوفیان این گورستان را در نیم قرن اخیر بی‌سابقه دانست و از افزایش قابل توجه درگذشته‌گان در یک سال اخیر خبر داد.

او در این رابطه به ایلنا گفت: «در مدت یک سالی که از کرونا می‌گذرد، قطعاً با افزایش پذیرش متوفی در بهشت‌زهرا مواجه بودیم و همچنان هم هستیم، اما آمارها ثابت نیست و نمی‌توان قاطعانه اظهارنظر کرد؛ به‌طور کلی می‌توانم بگویم که آمار متوفیان در روز به ۴۰۰ متوفی هم رسیده که در طول ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.»

طبق آمار بهشت زهرا قبل از شیوع کرونا به طور متوسط روزانه ۲۰۰ نفر در این گورستان به خاک سپرده می‌شدند.

سعید خال در رابطه با نگرانی از شیوع آلودگی در پی شستن متوفایان کرونا توضیح داد: «در یک ‌ماه اول به‌دلیل آماده نبودن سایت تطهیر، متوفیان تیمم شدند و پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها و تهیه بهترین دستگاه‌های تصفیه آب و کلرزنی، تطهیر متوفیان با آب از عصر ۱۶ فروردین شروع شد و تا همین امروز هم این کار توسط تطهیرکنندگان سازمان و گروه‌های جهادی در حال انجام است.»



سرباز راهور به خشکشویی منتقل شد؛ پلیس تکذیب نکرد

شب گذشته خبری منتشر شد مبنی براینکه سرباز راهوری که از نماینده مجلس سیلی خورده بود٬ به واحد خشکشویی منتقل شده است.

ماه گذشته عابد اکبری٬ سرباز راهور٬ درپی جلوگیری از تردد علی‌اصغر عنابستانی در خط ویژه از این نماینده مجلس سیلی خورد.

مجلس «انقلابی» اما اعلام کرد که ماجرای سیلی زدن نماینده اصولگرای مجلس به یک سرباز وظیفه «جزو اولویت‌ها» به شمار نمی‌رود و به آن رسیدگی نخواهد کرد.

عنابستانی نیز پس از گذشت یک ماه حاضر به عذرخواهی از سرباز وظیفه نشد.

هر چند فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در خصوص پرونده سرباز راهور، گفت: «به این شایعه توجه نکنید از اول گفتیم مسیر ما، مسیر قانونی است.»

او بدون اشاره به خبر تکذیب انتقال این سرباز به واحد خشکشویی٬ تاکید کرد که عابد اکبری هنوز هم سرباز واحد راهور است.


سفر به دو شهر گیلان ممنوع شد

شهرهای رودسر و رودبار در گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند و از این رو سفر به این شهرها ممنوع است.

آبتین حیدرزاده٬ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان٬ به ایسنا گفت که براساس اعلام ستاد مدیریت و مقابله با کرونای کشور، سفر به شهرهای نارنجی ممنوع است، گفت: شهرهای رودسر و رودبار در گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند و از این رو سفر به این شهرها ممنوع است.

او تاکید کرد که ورود و خروج به این دو شهر که در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برند ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: مجموع بیماران کرونایی به بیش از ۲۸۰ نفر رسیده است.

حیدرزاده تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و عدم حضور در محیط‌های شلوغ از مهمترین راهبردهای کنترل ویروس کرونا است.



شهروند فرانسوی زندانی در ایران به جاسوسی و تبلیغ علیه نظام متهم شد

بنجامین بربر، شهروند فرانسوی زندانی در ایران به «جاسوسی و تبلیغ علیه نظام» متهم شده است.

سعید دهقان، یکی از وکلای این زندانی در توییتی که روز دوشنبه، ۲۵ اسفند منتشر کرد، نوشت «آخرین دفاع» از این متهم اخذ شده است و دلیل طرح اتهام «جاسوسی» علیه او «عکس‌برداری این توریست فرانسوی از مناطق ممنوعه» بوده است.

به نوشته این وکیل، دلیل طرح اتهام «تبلیغ علیه نظام» علیه این زندانی هم این بوده است که بنجامین بربر در رسانه‌ها نوشته است که «چرا حجاب در جمهوری اسلامی «اجباری» است ولی در سایر کشورهای اسلامی «اختیاری»؟».

سعید دهقان به خبرگزاری رویترز نیز گفت جلسه دادگاه این شهروند فرانسوی روز یکشنبه برگزار شد و او با خطر مجازات زندان طولانی‌مدت مواجه است.

هنوز قوه قضاییه جمهوری اسلامی در این باره توضیحاتی ارایه نکرده‌ است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »