? زنده| علی مطهری: دیدن کلیپ ساسی مانکن «حرام» است

 


https://twitter.com/MehdiHajati/status/1371028711705870339


علی مطهری: دیدن کلیپ ساسی مانکن «حرام» است

علی مطهری٬ نامزد انتخابات ریاست جمهوری٬ دیدن کلیپ جدید ساسی مانکن را حرام اعلام کرد.

او که نایب رییس مجلس پیشین بود٬ تاکید کرد: «اینکه با ابزار جنسی بخواهند دیده شوند که هنر نیست.» او افزود: «از نظر شرعی دیدن چنین تصاویری حرام است اینکه بگوییم تعداد زیادی این کلیپ را دیده‌اند پس جامعه منحرف شده هم درست نیست اینکه نتیجه می گیرند چون در اینجا محدودیت روابط وجود دارد پس این ویدئو زیاد دیده شده هم نتیجه گیری غلطی است، در غرب که آنهمه روابط هست هم همین اتفاق می افتد.»

تیزر آهنگ جدید این خواننده پاپ با عنوان «تهران توکیو» که در آن یکی از بازیگران فیلم‌های پورنوگرافی حضور دارد، واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.

دادسرای ارشاد تهران ۲۰ اسفند ماه «ارسال دابسمش به ساسی مانکن» را جرم اعلام کرد.

در پی صدور اطلاعیه دادسرای ارشاد٬ خبرگزاری تسنیم نوشت که چند نفر را به اتهام همکاری با ساسان حیدری یافته مشهور به ساسی مانکن، خواننده موسیقی پاپ، بازداشت کرده است.

دادسرای ارشاد تهران همچنین تهدید کرده است در صورت انتشار نسخه کامل موزیک ویدیوی جدید ساسان حیدری او را تحت پیگرد قضایی بین‌المللی قرار دهد.

همچنین دادسرای امنیت اخلاقی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که  متعهد می‌شود «در صورت انتشار موزیک ویدیوی کامل ساسی مانکن، ضمن تلاش جهت تحت پیگیری قرار دادن نامبرده در مراجع حقوقی بین المللی، برخورد قضائی قاطع با همکاران، کمک کنندگان و ارسال کنندگان دابسمش به نامبرده در داخل کشور را نیز دستور کار خود قرار دهد.»



اعتراض سراسری بازنشستگان: تا گرفتن حقمان اعتراض می‌کنیم

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ایران در ادامه اعتراض به عدم تحقق مطالبات معیشتی خود بار دیگر با تجمع مقابل ساختمان‌های این سازمان در تهران و شماری دیگر از شهرستان‌ها، از ادامه اعتراض تا تحقق خواسته‌هایشان خبر دادند.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در تهران،‌ زنجان،‌ گیلان،‌ خراسان رضوی و شمالی،‌ خوزستان، لرستان،‌ سمنان،‌ یزد و اصفهان دست به اعتراض زده‌اند.

در تهران ده‌ها نفر از بازنشستگان شعارهایی از جمله «سفره ما خالیه، ظلم و ستم کافیه»، «فقط کف خیابون،‌ به دست میاد حقمون» سر دادند.

بازنشستگان تامین اجتماعی که پیش از این نیز بارها در سراسر کشور تجمع‌های مشابه صورت داده بودند، خواستار همسان‌سازی سطح مستمری‌ها با بازنشستگان کشوری و لشکری هستند.

آن‌ها همچنین می‌خواهند ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به صورت دقیق اجرا شده و مشکلات مربوط به پاداش آخر سال و بیمه‌ تکمیلی رفع شود.

در تجمع‌های یکشنبه نیز پلاکاردهای حمل‌شده همین مطالبات را مجددا تکرار می‌کرد.



افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران

شورای عالی کار ایران با افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران موافقت کرد و بدین ترتیب حقوق پایه کارگران در سال ۱۴۰۰ به دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.

در جلسه شورای عالی کار، علاوه بر افزایش حقوق کارگران، بن کارگران را به ۴۵۰ هزار تومان و کمک هزینه مسکن کارگران را به ۶۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

بر اساس این گزارش، کمک هزینه مسکن کارگران باید به تصویب هیات دولت برسد.

حقوق پایه کارگران در سال گذشته یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان بود.

در جلسه شورای عالی کار همچنین «پایه سنوات برای کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد نیز ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد».

این میزان حقوق برای کارگران در حالی تصویب شده است که در روزهای گذشته فعالان حقوق کارگران با اشاره به اینکه خط فقر برای یک خانواده چهار نفره در تهران به ۱۰ میلیون تومان رسیده است، خواستار افزایش متناسب حقوق کارگران شده بودند./ایسنا



مشاور نظامی رهبری‌ از کودتا گفت

حسین دهقان،‌ مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی، ضمن تاکید بر حضور نیروهای سپاه پاسداران در سیاست به عنوان عناصر سیاسی و اجتماعی گفت اگر از هم‌گسیختگی ایجاد شود معمولا نظامیان کودتا می‌کنند.

دهقان‌ در گفت‌وگویی با روزنامه الاخبار لبنان در پاسخ به سوالی درباره حضور نظامیان در رقابت‌های سیاسی ایران و ارتباط آن با از هم‌گسیختگی اشاره کرد: «اگر چنین باشد معمولا نظامیان کودتا می‌کنند تا نظم را دوباره به کشور باز گردانند. اما ایران از نظر اجتماعی و سیاسی آن‌قدر مقتدر است که نه‌تنها علی‌رغم تمام مشکلاتی که دشمنان داخلی و خارجی علیه آن ایجاده کرده‌اند خود را حفظ کرده، بلکه در مسیر پیشرفت هم قرار دارد.»

او اضافه کرد ایران دچار «از هم گسیختگی که نیازمند حضور نظامیان باشد» نیست.

این مقام نظامی همچنین حضور نیروهای سپاه پاسداران در سیاست را مورد حمایت قرار داد و افزود: «نیروهای سپاه نظامی صرف نیستند و عناصر سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی هم محسوب می‌شوند.»

مشاور علی خامنه‌ای ادامه داد: «به همین دلیل آن‌ها [سپاه پاسداران] می‌توانند در سیاست ورود کنند.»



قاسم سلیمانی در یک مقطعی برای ایران نفت می‌فروخت

اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول حسن روحانی٬ گفت که قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در یک مقطعی از طریق دور زدن تحریم‌ها، نفت فروخته است.

او در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا منتشر شده، توضیح داده که ستاد مقابله با تحریم که در شورای عالی امنیت ملی ایجاد شده بود و وزارت نفت مجوز فروش ۸ میلیون بشکه نفت از طریق دور زدن تحریم‌ها را دادند، ولی «هیچ‌کس نتوانست حتی بشکه نفت بفروشد. تنها کسی که توانست در مقطعی به ما کمک بکند، سردار سلیمانی بود».

جهانگیری به تاریخ و میزان نفتی که در اختیار قاسم سلیمانی بوده، اشاره نکرده ولی گفته است که سلیمانی با انتقادهایی که در زمینه عدم فروش نفت به دولت می‌شد، مخالف بوده و «در جلسه‌ای به آنها که مدعی فروش نفت بودند، گفت چرا بیخود ادعا می‌کنید، هیچ کدام‌تان نمی‌توانید نفت بفروشید».

معاون اول رییس‌جمهوری همچنین افزود ایران را روش‌های «نوآورانه» و «پر ریسک» توانسته تحریم‌های نفتی را دور بزند و «میلیاردها دلار را جابه‌جا و وارد کشور» کند.



علی مطهری: پس از اعتراضات آبان ۹۸ روحانی باید ساقط می‌شد

علی مطهری، نایب رییس پیشین مجلس، با استناد به آمار دولت، کشتن ۲۳۰ نفر در اعتراضات آبان ۹۸ از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را «غیرقابل قبول» دانست و گفت این سرکوب در این حد بود که حتی حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی «ساقط شود» اما اجازه استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم به مجلس داده نشد.

مطهری در گفت‌وگو با روزنامه خراسان در این زمینه اضافه کرد: «ضرورتی ندارد ما ظرف دو سه روز اعتراضی را بخوابانیم، می‌شد ۲۰ روز طول بکشد ولی کسی کشته نشود.»

او با مقایسه گران شدن بنزین در دو دوره احمدی‌نژاد و روحانی، گفت در دوره احمدی‌نژاد «خود او برای گران کردن بنزین چند بار با مردم حرف زد و مردم را آماده کرد، یارانه را ریخت و زیرکی به خرج داد ولی اینجا بی محابا وارد شدند و گفتند بعدها یارانه هم می‌دهیم که کار از کار گذشته بود.»

مطهری کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران را از «آثار بد» اعتراضات آبان ۹۸ دانست و ادامه داد: «آمریکا احساس کرد نظام جمهوری اسلامی پایگاه مردمی خودش را از دست داده است.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »