? زنده| سفارت ایران در هند: تکذیب دخالت در بمب گذاری مقابل سفارت اسرائیل

 



سفارت ایران در هند: تکذیب دخالت در بمب گذاری مقابل سفارت اسرائیل

سفارت ایران در هند دخالت در انفجار اخیر در پایتخت این کشور را تکذیب کرد.

سفارت ایران در دهلی نو در بیانیه ای با تکذیب ارتباط با انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در هند گفته است: این تبلیغات در جهت تحقق اهداف شوم دشمنان روابط ایران و هند منتشر می‌شوند.

در برخی رسانه‌های هند گزارش‌هایی منتشر شد که ادعا می‌کردند ایران در خصوص بمب گذاری و انفجار کوچک در مقابل سفارت اسرائیل در دهلی نو نقش داشته است.

چندی قبل یک بمب دست ساز در ۵۰ متری ساختمان سفارت اسرائیل در دهلی نو منفجر شد اما خسارتی به سفارت یا کادر آن وارد نکرد و تنها منجر به آسیب به چند خودرو شد.

سفارت ایران گفته است که این انفجار منجر به “حمله عمدی، ناعادلانه و اتهام های بی‌اساس” علیه ایران شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این سفارت ضمن احترام به دولت و مقام های هند در تلاش برای بررسی دقیق و تحقیق در مورد حادثه فوق جهت شناسایی مجریان این اقدام ها و محاکمه آن‌ها به دادگاه، هرگونه ادعای بی‌اساس یا اظهار نظر غیرمسئولانه در این زمینه را به شدت رد می‌کند و آن‌ها را گامی در جهت تحقق اهداف شوم دشمنان روابط ایران و هند می‌داند.



حسن روحانی خطاب به بوریس جانسون: بدهی به ایران را بپردازید

حسن روحانی، رییس‌جمهور، در گفت‌وگویی تلفنی با بوریس جانسون،‌ نخست‌وزیر بریتانیا،‌ خواستار پرداخت بدهی لندن به تهران در ارتباط با قرارداد تانک‌های چیفتن شد.

به نوشته روزنامه همشهری، روحانی امروز طی این تماس با جانسون گفت: «در حالی که شاهدیم عمده کشورهای بدهکار به ایران در حال رهاسازی منابع مالی بلوکه‌شده یا بازپرداخت بدهی‌های خود هستند،‌ بسیار عجیب است که در روند بازگرداندن طلب دفاعی چهل‌وچندساله ایران هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.»

رییس‌جمهور ایران اضافه کرد: «تسریع در بازپرداخت طلب‌های ایران، در رفع مشکلات دیگر هم موثر است.»

این بدهی مربوط قرارداد تسلیحاتی تانک‌های چیفتن است که در سال ۱۹۷۵ بسته شده بود، اما پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی لغو شد.

تهران و لندن بر سر میزان بدهی و سود مربوط به آن دچار اختلاف بوده‌اند و این پرونده به دادگاه عالی بریتانیا نیز ارجاع داده شد.

خانواده نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی-ایرانی که با اتهام امنیتی در ایران زندانی بوده و همچنان اجازه خروج از



مریم اکبری منفرد به زندان سمنان تبعید شد

مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی که بیش از ۱۲ سال را بدون مرخصی در زندان به سر برده است، روز سه‌شنبه، ۱۹ اسفند، به زندان سمنان تبعید شد.

حسن جعفری، همسر مریم اکبری منفرد، در این رابطه به رادیوفردا گفت که هیچ خبری از وضعیت و علت تبعید همسرش از زندان اوین به زندان سمنان ندارد و مسئولان زندان‌ها بدون هیچ توضیحی او را تبعید کرده‌اند.

او گفت که پیگیری هایش برای مرخصی این زندانی سیاسی هم با گذشت ۱۲ سال هنوز به جایی نرسیده است.

خانم اکبری منفرد که دی‌ماه ۱۳۸۸، دو روز بعد از تجمعات اعتراضی در عاشورای همان سال، در منزل مسکونی‌اش بازداشت شد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

این زندانی سیاسی در حالی به زندان سمنان تبعید شده است که، بر اساس گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، در سال ۱۳۹۲ اتهام محاربه از پرونده او حذف شده و باید از زندان آزاد شود.



افزایش پنج برابری تعداد کودکان بستری شده بر اسر ابتلا به کرونا

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا میزان بستری کودکان زیر ده سال در بیمارستان‌ها را نگران‌کننده خوانده و گفت، میزان ورودی بیماران کرونایی زیر ۱۰ سال به بیمارستان ۱۱ درصد نسبت به کل ورودی‌ها شده است.

این در حالی است که به گفته نادر توکلی، این میزان قبلا دو تا سه درصد بیشتر نبوده است.

او همچنین از افزایش احتمالی بار بیماری کرونا در هفته سوم فروردین ۱۴۰۰ خبر داده است.



آغاز واکسیناسیون خانه‌های سالمندان در خوزستان

فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از آغاز تزریق واکسن کرونا در سراهای سالمندان خوزستان از روز پنج‌شنبه خبر داد و گفت که واکسیناسیون کادر درمان و «جانبازان بالای ۵۰ درصد» از روزهای گذشته در این استان آغاز شده است.

ابول‌نژادیان در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان، گفت که «واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی» آغاز شده و در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در یک برنامه تلویزیونی گفت که از روز پنج‌شنبه ۲۱ اسفندماه نیز تزریق واکسن سالمندانی که در آسایشگاه‌ها و سراهای سالمندان در خوزستان نگهداری می‌شوند، آغاز خواهد شد.

ابول‌نژادیان ابراز امیدواری کرد که هفته آینده نیز واکسیناسیون بیماران خاص شامل بیماران ام‌اس، تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی که در سامانه‌های دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده‌اند، آغاز شود.



صدور حکم جلب برای ساسی مانکن

دادسرای ارشاد تهران اعلام کرده است که از طریق پلیس بین المللی درخواست بازداشت ساسان حیدری٬ ملقب به ساسی مانکن را صادر کرده است.

این دادسرا همچنین تهدید کرد که اگر کلیپ جدید ساسی مانکن، خواننده ایرانی رپ، منتشر شود، این دستگاه قضایی علیه او به اقدام قانونی دست خواهد زد.

هفته گذشته انتشار تیزِر یا قطعه‌ای کوتاه از ترانه جدید ساسی مانکن بسیار جنجالی شد و با آن که این ترانه و موزیک‌ویدئوی آن هنوز منتشر نشده چند روزی در صدر اخبار قرار گرفت.

ساسی مانکن ترانه جدید خود با عنوان «نرو، سمیه» را در کنار ستاره فیلم‌های پورن به نام الکسیس تگزاس اجرا می‌کند و همین اعتراض و انتقاد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی،‌ به‌ویژه والدین، را به دنبال داشت.

حال خبرگزاری تسنیم به نقل از دادسرای ارشاد تهران تهدید کرده است که در صورت انتشار این موزیک‌ویدئو در مراجع بین‌المللی علیه این خواننده رپ دست به اقدام قانونی زده و حتی «همکاران، کمک‌کنندگان و ارسال‌کنندگان دابسمش به این فرد در داخل کشور» را نیز تحت تعقیب قرار خواهد داد.

در اطلاعیه این مرجع قانونی همچنین اشاره شده است که با «باند سازنده موزیک‌ویدئوهای مستهجن و نزدیک به سایت‌های قمار و شرط‌بندی ساسی» برخورد شده است.

تسنیم در حساب توییتری خود می‌گوید که این افراد بازداشت شده‌اند.



آمریکا دو بازجوی اطلاعات سپاه را تحریم کرد

وزیر امور خارجه آمریکا از تحریم دو بازجوی اطلاعات سپاه به نام‌های علی همتیان (با نام مستعار رئوف) و مسعود صفدری (با نام مستعار ستار) خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو بازجوی اطلاعات سپاه را برای مشارکت در شکنجه و مجازات‌های غیرانسانی زندانیان سیاسی در ایران تحریم می‌کند.

روز سه شنبه ۲۰ اسفند، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای خبر داد که کشورش دو بازجو به نام‌های علی همتیان و مسعود صفدری را تحریم کرده است.

این دو نفر و وابستگان درجه یک آنها حق ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.

وزارتخانه خارجه آمریکا در شورای حقوق بشر در سازمان ملل خبر تحریم این دو بازجو را اعلام کرده است:

«امروز در شورای حقوق بشر در ژنو نگرانی‌هایمان را درباره بدرفتاری حکومت ایران علیه شهروندانش و بازداشت ناعادلانه بسیاری زیادی از افراد در شرایط اسفناک مطرح کردیم.»

بیانیه بلینکن می‌گوید که این تصمیم برای روشن شدن سیاست آمریکا در قبال تخلفات فاحش در مورد #حقوق_بشر از جمله «بازداشت غیر عادلانه بسیاری از افراد» در ایران است. 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »