? زنده| پوتین به پیغام آیت‌الله خامنه‌ای پاسخ داد

 


پوتین به پیغام آیت‌الله خامنه‌ای پاسخ داد

سفیر روسیه در تهران پاسخ پوتین به آیت الله خامنه‌ای را به ولایتی داد

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران پاسخ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری به آیت الله علی خامنه‌ای را به علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌المل او تحویل داد.

پیشتر آقای خامنه‌ای پیام مکتوبی را خطاب به ولادیمیر پوتین از طریق محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو  فرستاده بود.


واتیکان در پی دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی بیانیه صادر کرد

واتیکان در پی دیدار حضرت آیت الله العظمی سیستانی و پاپ فرانسیس، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از منابع عراقی، در متن این بیانیه آمده است:

پاپ فرانسیس صبح امروز(شنبه) با حضرت آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف دیدار کرد.

در این دیدار صمیمی که حدود چهل و پنج دقیقه به طول انجامید، پدر مقدس بر اهمیت همکاری و دوستی بین فرقه های دینی تاکید کردند تا از طریق توسعه احترام متبادل و گفتگو بتوانیم در خیر عراق و منطقه و همه بشریت سهیم باشیم.

این دیدار فرصتی برای قدردانی پاپ از حضرت آیت الله العظمی سیستانی به دلیل مبارزه او به همراه طایفه شیعیان با خشونت، و مشکلات بزرگ سال های اخیر در دفاع از ضعیف ترینها و مظلوم ترین ها و تاکید آنها بر قداست زندگی انسان و اهمیت وحدت مردم عراق بود.

پاپ در هنگام وداع از حضرت آیت الله سیستانی دعاهای خود را برای آینده ای با حاکمیت صلح و برادری برای سرزمین محبوب عراق، خاورمیانه و سراسر جهان تکرار کرد.


استاندار خوزستان: آمار فوتی‌های خوزستان فاجعه است



 صدور حکم برای ادمین‌های یک گروه تلگرامی

پرونده گروه گفتگو امروز بعد از گذشت سه سال و نیم بسته شد.

گفتگو یک گروه تلگرامی بود که ادمین و برخی از اعضای آن سال ۹۶ بازداشت شدند.

دادگاه اعضای این گروه امروز تشکیل شد.

درشعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، سه اتهام اجتماع‌تبانی،تشکیل گروه و فعالیت تبلیغی تفهیم و برای متهمین ردیف دو و سه قرار منع تعقیب صادر شد.
برای سیاوش حاتم متهم ردیف اول پرونده به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام کیفرخواست صادر شد.
در تاریخ ۸ اسفند جلسه زسیدگی در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب برگزار شد و سیاوش حاتم به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد که تبدیل به جزای نقدی شد.

بیشتر بخوانید: صدور حکم برای ادمین‌های یک گروه تلگرامی



آمریکا موافقت کرد: منابع بلوکه‌شده ایران در عراق آزاد شد

حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، می‌گوید که با «موافقت آمریکا» منابع بلوکه‌شده ایران در بانک تجارت عراق آزاد شده است.

او در توییتی که در این باره منتشر کرده، به میزان دقیق پول‌های آزاد شده اشاره نکرده، ولی گفته است که «چند تراکنش نیز انجام شده است».

پیش از این خبرهایی درباره موافقت اصولی آمریکا با آزاد شدن منابع مالی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و شروع انتقال یک میلیارد دلار از پول‌های ایران منتشر شده بود.

به گفته حسین تنهایی، رئیس اتاق بازرگانی، «قرار است تا یک میلیارد دلار از این دارایی‌ها به کانال مالی ایران و سوئیس واریز شود تا صرف خرید دارو و غذا شود.»



رییس سازمان زندان‌ها: زندانی نیروی کار ارزان‌قیمت است٬ بخش خصوصی از آن استفاده کند

محمدمهدی حاج‌محمدی٬ رییس سازمان زندان‌ها٬ زندانی‌ها را نیروی کار ارزان خواند.

حاج محمدی با اشاره به طرح های اشتغالزایی و حرفه آموزی این سازمان در زندان های کشور، توضیح داد: «زندانی نیروی کار ارزان قیمت بوده و استفاده بخش خصوصی از این نیرو امتیاز برد بردی را نصیب آن و زندانیان می کند.»

این در حالی است که به گفته رییس سازمان زندان‌های ایران٬ جمعیت کیفری کشور بیش از ۲۴۰ هزار نفر است که سه درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.

به گفته او همچنین زندانیان جرائم مواد مخدر با ۳۹ درصد بیشترین تعداد زندانیان کشور را به خود اختصاص داده و زندانیان جرائم مربوط به سرقت و جرائم علیه اشخاص نیز با ۲۰ و ۱۰ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.



علم الهدی: پیشگیری از بارداری یکی از موارد فحشا است

احمد علم الهدی٬ امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی٬ جلوگیری از بارداری را برابر با فحشا دانست.

او در خطبه اول نماز جمعه مشهد گفت: «از موارد مرتبط با تقوای عملی در کانون زندگی و خانواده، فرزندآوری است و پیشگیری و جلوگیری از فرزندآوری طبق برداشت از قرآن عملی سفیهانه است چرا که زوجین قدرت تصمیم گیری ندارند.

به گفته او با توجه به آیات قرآن پیشگیری از فرزندآوری، قتل اولاد محسوب می‌شود و یکی از موارد فحشا است.

به گزارش مهر، امام جمعه مشهد با بیان اینکه همان خدایی که نهار و شام شما را می‌دهد شیر خشک فرزندتان را نیز خواهد داد گفت: در تأمین روزی و رزق فرزندانتان باید به خداوند اعتماد کنید.



سازمان عفو بین‌الملل: ۱۷ هزار پرسنل درمانی در جهان قربانی کرونا شده‌اند

در سالی که گذشت در سراسر جهان دست کم ۱۷هزار نفر از کارکنان کادر درمانی بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل بر اساس داده‌های بیش از ۸۰ کشور جهان آمار خود از قربانیان بیماری کووید ۱۹ در میان کادر درمانی در سال ۲۰۲۰ را ارائه داده است.

بنابر این گزارش در سال گذشته دست کم ۱۷هزار نفر از کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی در سراسر جهان بر اثر پیامدهای آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

استیو کاکبرن، کارشناس این سازمان اعلام کرد: تأسف‌آور است که در هر ۳۰ دقیقه یکی از اعضای کادر درمان در دنیا بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهد.

او گلایه کرد که در برخی از این کشورها، بسیاری از پرسنل بهداشت و درمان به صورت محافظت‌نشده کار کرده‌اند و بهای چنین نقصانی را با جان خود پرداخته‌اند.



دیدار تاریخی پاپ و سیستانی در نجف

پاپ فرانسیس با آیت‌الله علی سیستانی، پرنفوذترین مرجع تقلید شیعیان در عراق، دیدار کرد. در پی این دیدار، دفتر سیستانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد او در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان بر ضرورت زندگی مسیحیان عراق در صلح و امنیت و برخورداری آنان «از همه حقوق اساسی» تاکید کرده است.

در این بیانیه که صبح روز شنبه ۱۶ اسفند بلافاصله پس از دیدار ۵۰ دقیقه‌ای این دو رهبر مذهبی در شهر نجف عراق منتشر شد، همچنین آمده که سیستانی از پاپ برای حضورش در نجف شخصا قدردانی کرده است.

این دیدار که پشت درهای بسته برگزار شد، به دلیل بی‌سابقه بودن دیدار یک پاپ با یک مرجع شیعه در نجف، از سوی ناظران «تاریخی» توصیف شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان و قوه شهویه» کوشیدم نشان دهم این حجم بالای اسارت رهبر

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو

ادامه »