? زنده| انصراف اروپا از صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی

 

 




محمد سلامتی: شاید نامه خاتمی به رهبری تاثیری در وضعیت اصلاح طلبان بگذارد

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی٬ اظهار امیدواری کرد که نامه محمد خاتمی به علی خامنه‌ای در تغییر شرایط اصلاح طلبان تاثیر داشته باشد.

او در این باره به ایسنا گفت: «من ازمحتوای نامه آقای خاتمی اطلاعی ندارم .اما اگرمحتوای آن باتوجه به شرایط کشور، تحلیل وضع موجود و ارائه راه کار واعلام آمادگی برای کمک باشد،به نظر من باید حتما از آن استقبال کرد.»

محمد سلامتی در باره چرایی نامه نگاری محمد خاتمی گفت: «شرایط جامعه شرایط مناسبی نیست . تغییر این شرایط همکاری و معاضدت همه نیروها را می طلبد.لذا یکی از وظایف مهم و اساسی مسئولین و دست اندرکاران در این مرحله کمک به ایجاد وحدت و همدلی برای مقابله با بحران موجوداست.»به گفته دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی «فقط این کار می تواند مقاومت را در برابر توطئه های دشمنان بالا ببرد. لذا هر انگیزه  برای تعلل در این زمینه باید تحت الشعاع این مهم قرار گیرد. من از محتوای نامه آقای خاتمی اطلاعی ندارم .اما اگرمحتوای آن باتوجه به شرایط کشور، تحلیل وضع موجود و ارائه راهکار و اعلام آمادگی برای کمک باشد،به نظر من باید حتما از آن استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: ۳۷ صفحه نامه؛ از خاتمی به خامنه‌ای



سازمان مالیاتی: ردیابی تراکنش‌های بانکی اینفلوئنسرها برای تعیین مالیات

محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی خبر از آن داد که بر اساس قانون که در بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب مجلس مطرح شده است، درآمد بازیگران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود.

به گفته او اما از درآمدهای بیشتر از آن نسبت به درآمد حاصل از فعالیت‌های فرهنگی از جمله بازیگری مالیاتاخذ می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: «اینفلوئنسرها هر نوع درآمدی که از فعالیت‌های غیر از بازیگری مانند فعالیت‌های تبلیغاتی انجام دهند، باید اظهار کنند. با توجه به اینکه مکانیسم‌های تعریف شده از جمله بررسی‌ها بر روی تراکنش‌های بانکی این افراد صورت گرفته، سازمان مالیاتی هم به درآمد‌ها رسیدگی خواهد کرد و آنها هیچ گونه معافیتی ندارند؛ همچنین دریافتی هایشان به عنوان درآمدهایی است که مشمول مالیات خواهد شد.



انصراف اروپا از صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی

همزمان با انصراف اروپا از صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمریکا اعلام کرد موضوع پیروی ایران از تعهدات پادمانی «اختیاری» نیست و در این زمینه به تهران فرصتی دوباره داده شده است.

حساب توییتر دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان‌‌های بین‌المللی در وین روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه اقدامات رافائل گروسی،‌ مدیرکل آژانس، و تیم او در راستای فعالیت‌های حرفه‌ای راستی‌آزمایی هسته‌ای در ایران را مورد حمایت قرار داد و اشاره کرد پیروی از تعهدات پادمانی «اختیاری» نیست.

در ادامه نیز اشاره شده است:‌ «ایران باید به صورت کامل و بدون تاخیر بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.»

نماینده آمریکا روز پنجشنبه به شورای حکام گفت که از سوی مدیرکل آژانس فرصتی دیگر به ایران داده شده تا نگرانی‌های آژانس درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در مکان‌های اعلام‌نشده را توضیح دهد.

این موضع‌گیری همزمان با آن صورت می‌گیرد که سه کشور اروپایی که پیشتر گزارش شده بود در پی حمایت از پیش‌نویس یک قطعنامه تهیه‌شده توسط آمریکا علیه ایران هستند از آن چشم‌پوشی کرده‌اند.

متن این قطعنامه که فرانسه،‌ بریتانیا و آلمان به دنبال آن بودند تصمیم تهران برای محدودیت دسترسی‌های بازرسان آژانس را مورد انتقاد و محکومیت قرار می‌داد.

همزمان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد قصد دارد از اوایل ماه آینده میلادی مذاکره فنی با ایران برای روشن شدن برخی مسائل مهمی درباره برنامه هسته‌ای این کشور داشته باشد؛ از جمله پیدا شدن رد ذرات اورانیوم در سایت‌های قدیمی اعلام‌نشده جمهوری اسلامی ایران.



علیرضا نبوی با وثیقه سنگین آزاد شد

علیرضا نبوی٬ فعال و زندانی سیاسی سابق٬ با قراره وثیقه دو میلیارد تومانی آزاد شد.

علیرضا نبوی، فعال و زندانی سیاسی سابق در روز شنبه ۲۵ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. بازداشت این زندانی سیاسی در شهر سمنان اتفاق افتاد.

به گزارش «زیتون» این زندانی سیاسی پس از نزدیک به بیست روز از زندان آزاد شده است.

بازداشت علیرضا نبوی توسط ۶ مامور وزارت اطلاعات و در بیرون از خانه اتفاق افتاد. وی سپس به همراه ماموران به منزل پدر‌ی‌اش در همان شهر سمنان برده شده و از منزل ایشان هم بازرسی به عمل آمد. گوشی‌های تلفن همراه این زندانی سابق به همراه بعضی از مدارک شناسایی او توقیف شد.

بیشتر بخوانید: علیرضا نبوی با وثیقه سنگین آزاد شد



استاندار تهران: جهش جدید ویروس کرونا در تهران شناسایی شد

استاندار تهران مدعی شده نوع جدید ویروس انگلیسی در تهران، شناسایی شده است.

با توجه به اینکه ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی؛ سویه ای جهش یافته از ویروس کرونای نوترکیب چینی یا همان ووهان است. این اظهارات استاندار تهران در علم ژنتیک بدان معناست که ویروس جهش یافته انگلیسی در تهران دچار جهش جدید شده ؛ هر چند ستاد ملی کرونا به این ادعای استاندار واکنش نشان نداده است.

محسن بندپی با تاکید بر ادعای خود گفته است: این نوع ویروس در تهران فراوان شناسایی شد و باید مراقبت‌ها و مواظبت‌ها را بیشتر کنیم. پروتکل ها محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی که یکی از موثرترین مداخلات است تعمیق ببخشیم و بر ان نظارت داشته باشیم.



ادامه اعتراضات در فضای امنیتی در سیستان و بلوچستان

در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان همچنان اعتراض‌های پراکنده وجود دارد و فضا امنیتی است.

در این رابطه ایران اینترنشنال خبر داد که ماموران امنیتی در روزهای گذشته تعدادی از معترضان را در سراوان، زاهدان و سرباز بازداشت کرده‌اند.

همچنین چهارشنبه شب در نزدیکی پاسگاه قلعه‌بید درگیری‌های بین معترضان و نیروهای امنیتی رخ داده و نیروهای امنیتی از زاهدان به این منطقه اعزام شده‌اند.

اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از آن است که در سراوان تعدادی ازاهالی به هیات تعیین شده از سوی مجلس اعلام کرده‌اند که نیروهای سپاه پاسداران به آنان شلیک کرده‌اند و از سمت پاکستان به آنان شلیک نشده است.

کمپین حقوق بشر در ایران به نقل از منابع محلی اعلام کرده که دست کم ۲۳ نفر در جریان اعتراض‌های اخیر در سیستان و بلوچستان به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

اعتراضات در سیستان و بلوچستان پس از شلیک نیروهای انتظامی به سوی سوخت‌برانی که روز چهارم اسفند به مسدود شدن گذرگاه مرزی اعتراض داشتند، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: نان‌های آغشته به خون؛ سوخت‌بر، کولبر، شوتی



وزارت ارتباطات مکلف به راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات» شد

مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را موظف کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰ «شبکه ملی اطلاعات» را راه‌اندازی کند.

حکومت ایران سال‌هاست که به دلایل امنیتی و تحت عنوان «شبکه ملی»، درصدد عملی کردن طرحی برای جدا کردن اینترنت داخلی (اینترانت) از اینترنت جهانی است که روند آن پس از اعتراضات آبان ۹۸ شدت گرفته است.

تصمیم اخیر مجلس در چارچوب رسیدگی به بودجه سال ۱۴۰۰ اتخاذ شده است.

بر اساس این مصوبه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «باید در چارچوب الزامات شورای عالی فضای مجازی و نظارت راهبردی مرکز ملی فضای مجازی، تا پایان سال ۱۴۰۰ تحت نظارت مرکز ملی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات را اجرا کند».

علیرضا سلیمی، نماینده مجلس و طراح این پیشنهاد در کمیسیون صنایع، گفته که «براساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف بوده که نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات امن و پایدار اقدام کند، اما این قانون اجرایی نشده است».

آن‌طور که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اردیبهشت امسال برآورد کرده بود تا سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد اینترنت ملی شده است.



۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونای روسی روز پنج‌شنبه وارد ایران می‌شود

ایرنا خبر داد سومین محموله واکسن روسی کرونا روز پنج‌شنبه وارد ایران می‌شود. این خبرگزاری نوشت که سفارت ایران در روسیه سومین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی، شامل ۲۰۰ هزار دُز را تحویل گرفته است و این محموله روز پنج‌شنبه به تهران منتقل می‌شود.

پیش از این دو محموله دیگر واکسن روسی کرونا وارد ایران شده بود که محموله اول شامل ۲۰ هزار دُز و محموله دوم شامل ۲۰۰ هزار دُز بوده است.

علاوه بر این، یک محموله واکسن ساخت چین نیز هفته گذشته وارد ایران شد که به گفته مقام‌های وزارت بهداشت ایران شامل ۲۵۰ هزار دُز واکسن سینوفارم بوده است.

به این ترتیب تاکنون مجموع واکسن‌هایی که وارد ایران شده است به ۶۷۰ هزار دُز می‌رسد که شامل ۴۲۰ هزار دُز واکسن روسی اسپوتنیک وی و ۲۵۰ هزار دُز واکسن چینی سینوفارم است.

این مقدار واکسن کرونا با احتساب دو دُز برای هر نفر می‌تواند ۳۳۵ هزار نفر را در ایران علیه کرونا واکسینه کند.

بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت دست‌کم ۶۰ میلیون ایرانی باید در چارچوب برنامه تدوین شده برای مقابله با کرونا، واکسینه شوند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »