? زنده| سفر به ۴ استان و ۷ شهر ممنوع شد

 

 



پاکستان تکذیب کرد: به سوخت‌بران شلیک نکردیم

دو روز پس از شلیک مرگبار به سوی سوخت‌بران ایرانی، یک مقام محلی پاکستان در گفت‌وگو با رادیوفردا هر گونه تیراندازی گارد مرزی این کشور به سوخت‌بران در ماجرای پاسگاه شمسر سراوان را تکذیب کرد.

عرفان قارشین، کمیسر بخش مکران در منطقه خاران استان بلوچستان پاکستان، این ادعا را رد کرد.

رده کمیسر در پاکستان، یک مقام ارشد غیرنظامی منطقه‌ای است.

پیش از این مقام‌های جمهوری اسلامی در اظهارنظرهایی ضدونقیض، شمار سوخت‌برانی را که بر اثر تیراندازی پاسگاه شمسر سراوان کشته شدند بین دو تا سه نفر اعلام کرده و مسئولیت اصلی را متوجه گارد مرزی پاکستان دانسته‌اند.

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، به عنوان آخرین مقامی که درباره کشته‌ شدن سوخت‌بران بلوچ اظهارنظر کرده، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا مدعی شده که «از سه نفری که در این حادثه کشته شدند، دو نفر در پاکستان و تنها یک نفر در این حادثه بوده است.»



سفر به ۴ استان و ۷ شهر ممنوع شد

تیمور حسینی٬ جانشین پلیس راهور ناجا، از مممنوعیت سفر به برخی استان ها و شهرهای کشور خبر داد.

تیمور حسینی درباره اعمال محدودیت تردد در جاده‌های کشور گفت: سفر به استان خوزستان و خروج از آن دارای محدودیت کامل بوده و امکان مسافرت به سمت خوزستان یا خروج از آن وجود ندارد.

او با بیان اینکه سفر به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان نیز ممنوع است، اظهارکرد: امکان سفر به این سه استان نیز با توجه به وضعیت کرونا و تصمیمات اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس وجود ندارد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا همچنین از محدودیت سفر به هفت شهر مقصد گردشگری نیز خبر داد و اظهارکرد: سفر به شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم نیز ممنوع است.

حسینی درباره زمان اجرای این محدودیت ها نیز اظهارکرد: این محدودیت ها تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و تاکنون زمانی برای پایان آن اعلام نشده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه محدودیت تردد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد نیز همچنان در تمام شهرهای کشور وجود داشته و خودروهای غیرمجاز جریمه خواهند شد.



کیومرث مرزبان، طنزنویس، از زندان آزاد شد

کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزنویس، پس از تحمل دو سال و شش ماه حبس روز چهارشنبه ششم اسفند از زندان آزاد شد.

محمد حسین آقاسی، وکیل مدافع آقای مرزبان، در حساب کاربری خود در توئیتر خبر آزادی این نویسنده را تایید کرد.

او نوشته که کیومرث مرزبان از «شش سال عفو» برخوردار شده بود ولی «آزادی مشروط» وی رد و سرانجام تلاش‌های بی‌وقفه به «تعلیق» باقی‌مانده حکم او منجر شد.

مرزبان سال ۹۷، یک‌سال بعد از بازگشت به کشور، بازداشت شد و بعد به اتهام‌های «ارتباط با دولت متخاصم، اهانت به مقدسات، اهانت به رهبری، اهانت به مسئولان نظام، و اجتماع و تبانی علیه نظام» محاکمه شد.

او از اتهام «اجتماع و تبانی» تبرئه شد ولی برای چهار اتهام دیگر به بیش از ۲۳ سال حبس محکوم شد.

این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۱ سال از آن قابل اجرا بود.



علی مطهری برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد

علی مطهری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد.

علی مطهری، نماینده سابق مجلس برای حضور در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد.

پیش از این سردار دهقان وزیر سابق دفاع و مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری نیز از جمله افرادی هستند که رسما اعلام کاندیداتوری کرده اند.

همچنین از افرادی مانند محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، آذری جهرمی وزیر ارتباطات ، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و … به عنوان کاندیداهای احتمالی یاد می شود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »