? زنده| بازداشت کارمند کنسولگری ایران در ترکیه

 



بازداشت کارمند کنسولگری ایران در ترکیه

روزنامه دیلی‌صباح ترکیه خبر از آن داد که یک کارمند کنسولگری ایران در استانبول هم در پرونده قتل یک فعال مخالف حکومت ایران بازداشت شده است.

بنابر گزارش این روزنامه محمدرضا ناصرزاده،‌ کارمند ۴۳ ساله کنسولگری ایران، هفته جاری با اتهام دست داشتن در قتل مسعود مولوی وردنجانی، مدیر کانال تلگرام افشاگر «جعبه سیاه»، بازداشت شده است.

او متهم شده برای علی اسفنجانی که مسئولیت کشتن مولوی را به عهده داشته، مدارک سفر جعل کرده تا به صورت قاچاقی پس از قتل به ایران برگردد.

مولوی ۲۳ آبان سال ۱۳۹۸ در یکی از خیابان‌های منطقه شیشلی استانبول به ضرب گلوله کشته شد.

این فعال مخالف حکومت ایران پیش از رفتن به ترکیه و راه‌اندازی کارزار افشاگری علیه جمهوری اسلامی در رسانه‌های اجتماعی، سابقه همکاری با نهادهای اطلاعاتی و دفاعی ایران را داشت.



رایزنی قطر برای احیای برجام

قطر اعلام کرد که برای کاهش تنش در منطقه و احیای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی رایزنی می‌کند.

خبرگزاری رسمی قطر از قول شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه، نوشته است: «دولت قطر در مسیر کاهش تنش تلاش می‌کند روندی سیاسی و دیپلماتیک را برای بازگشت به توافق هسته‌ای دنبال کند.»

اظهارات وزیر خارجه قطر پس از گفتگوهای جداگانه او با دو مقام ارشد آمریکایی منتشر شده است.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور صحبت کرده است.



روایتی جدید از ترور فخری‌زاده: اسلحه یک تنی موساد متهم ردیف اول

هفته نامه جوییش کرونیکل در بریتانیا روز چهارشنبه ۲۲ بهمن در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت که محسن فخری زاده، کارشناس ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی، توسط یک اسلحه ویژه یک تنی کشته شد که موساد، سازمان جاسوسی و اطلاعات خارجی اسرائیل، آن را به صورت قطعات مجزا به داخل ایران قاچاق کرده بود.

رادیو فردا نوشت که این منابع اطلاعاتی که هویت آنها فاش نشده، به جوییش کرونیکل گفته‌اند، تیمی با بیش از ۲۰ جاسوس‌، متشکل از شهروندان اسرائیلی و ایرانی، طی هشت ماه با زیر نظر داشتن محسن فخری‌زاده این عملیات را انجام دادند.

محسن فخری‌زاده مهابادی، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، روز هفتم آذر در آبسرد دماوند هدف سوء‌قصد قرار گرفت و کشته شد.

جوییش کرونیکل می‌گوید، محسن فخری زاده در حالی که به همراه همسر و ۱۲ محافظ خود در آبسرد، در تردد بود به ضرب ۱۳ گلوله کشته شد.

این گزارش اضافه کرده است که اسلحه اتوماتیک در داخل یک نیسان قرار داده شده بود.

این گزارش اضافه کرده است، دلیل این که آسیبی به محافظان و همسر محسن فخر‌ی‌زاده در جریان این حمله وارد نشد، این است که در این عملیات از یک سلاح بسیار دقیق اتوماتیک استفاده شد تا از آسیب وارد شدن به غیرنظامیان جلوگیری شود.

جوییش کرونیکل اضافه کرده است: این ترور با سلاح بسیار سنگین از راه دور و با هدایت نیروهای حاضر در صحنه عملیات و با مشاهده «هدف» انجام شد.

این گزارش می‌افزاید، این سلاح به دلیل تعبیه بمبی در آن بسیار سنگین بود. این بمب پس از عملیات منفجر شد تا آثاری و شواهدی از این سلاح به جای نماند.

این نشریه بریتانیایی به نقل از منابع اطلاعاتی ارشد بین المللی نوشته است که اسرائیلی‌ها به تنهایی و بدون کمک امریکایی‌ها این عملیات را انجام دادند و فقط قبل از عملیات اطلاعات مختصری در اختیار آمریکایی‌ها گذاشته بودند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »