? زنده| سفر به ۳۶ شهرایران در تعطیلات ۲۲ بهمن ممنوع اعلام شد



افزایش سالانه چهار تا پنج درصدی خودکشی در ایران طی هفت سال گذشته

تقی رستم‌وندی٬ رییس سازمان امور اجتماعی کشور٬ اعلام کرد که آمار خودکشی در ایران طی هفت سال گذشته سالانه چهار الی پنج درصد افزایش یافته است.

تقی رستم‌وندی همچنین از افزایش خودکشی در افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال خبر داد،‌ اما هیچ آماری در این زمینه ارائه نکرد و فقط گفت که اعلام آمار قطعی خودکشی در کشور با پایش داده‌ها در پایان سال امکان‌پذیر است.

بر اساس آمارهای پزشکی قانونی ایران در سال ۱۳۹۹، روزانه به طور میانگین ۱۵ نفر در ایران بر اثر خودکشی جان‌باخته‌اند.

در گزارشی که روزنامه «اعتماد» اول بهمن‌ امسال منتشر کرد از یک منبع آگاه در سازمان پزشکی قانونی ایران نقل قول شده بود که آمار خودکشی از ابتدای سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۲ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در حد فاصل مهر تا آبان ۹۹ شش دانش‌آموز فقط در شهرستان رامهرمز در جنوب ایران دست به خودکشی زده‌اند.

در ماه‌های گذشته اخبار متعددی درباره خودکشی نوجوانان در ایران منتشر شده است. این آمار نشانگر کاهش سن خودکشی در ایران است و دلایل آن بیشتر «فقر اقتصادی» و «نابسامانی‌های اجتماعی و خانوادگی» اعلام شده است.



سفر به ۳۶ شهرایران در تعطیلات ۲۲ بهمن ممنوع اعلام شد

ستاد کرونا در ایران سفر به ۳۶ شهر را “پرخطر” را در آستانه تعطیلات ۲۲ بهمن ممنوع اعلام کرده است.

طبق آخرین اعلام ستاد کرونا تردد پلاک‌های غیربومی در مناطق نارنجی مشمول ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت شهرهای پرخطر و نقاط بحرانی را که ممنوعیت تردد شامل شهرهایی نظیر اصفهان، اسفراین، گرمسار، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا و لاهیجان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر و تنکابن اعلام کرده است.



علی خامنه‌ای شرایط جمهوری اسلامی برای بازگشت به برجام را اعلام کرد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،‌ درباره بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به تعهدات برجامی‌اش گفت اول آمریکا باید تحریم‌ها را در عمل لغو کند.

خامنه‌ای که امروز برای نخستین بار پس از ماه‌ها سخنرانی عمومی و حضوری برگزار می‌کرد، در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش گفت: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا باید تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.

جو بایدن،‌ رییس جمهوری آمریکا، در جریان کارزار انتخاباتی به تمایلش برای بازگشت به برجام اشاره کرده بود. با این حال او و همچنین شماری از مقام‌های دولتش تاکید کرده‌اند ایران باید ابتدا تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای را از سربگیرد.

روز جمعه نیز گزارش شده بود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با مقام‌های اروپایی درباره ایران گفت‌وگو کرده است.


بازسازی دیدار همافران با روح‌الله خمینی در انقلاب ۵۷



رونق بازار اهدای جنین و اهدای تخمک

روزنامه همشهری در گزارشی نوشته است که بازار رحم اجاره‌ای در ایران کماکان رونق دارد و متقاضیان «معمولا ۷۰ میلیون تومان» برای هر رحم اجاره‌ای بپردازند که شامل هزینه «وکیل و مادر» است.

در گزارش این روزنامه که امروز منتشر شده، درباره سایر هزینه‌ها آمده است که زوج‌های نابارور که متقاضی کودک هستند، ابتدا باید «چند میلیون تومان» برای «کشت تخمک و اسپرم در آزمایشگاه» بدهند و پس از شروع بارداری نیز «ماهانه یک تا یک و نیم میلیون تومان» کمک هزینه تغذیه و زندگی به زنی که رحمش را اجاره داده، پرداخت می‌کنند.

علاوه بر این زوج متقاضی باید «هزینه آزمایش و دکتر» را هم بپردازند. بر اساس این موارد می‌توان گفت هزینه تولد کودک از طریق رحم اجاره‌ای به حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

انتشار این ارقام نشان می‌دهد در طول پنج سال گذشته، قیمت رحم اجاره‌ای چند برابر شده است.

بهمن سال ۹۴ روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی نوشت که نرخ رحم اجاره‌ای نیز ۱۸ میلیون تومان و حق دلالی دست‌کم پنج میلیون تومان است.

در طول سال‌های اخیر که بازار رحم اجاره‌ای در ایران رونق یافته است، آمار دقیقی از خریداران و فروشندگان در این بازار منتشر نشده است.



افزایش سه درصدی مبتلایان به کرونا در تهران تنها طی ۲۴ ساعت

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، با اعلام «رشد بیش از سه درصدی مبتلایان به کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته» خبر داد و گفت: تغییرات آماری مربوط به کرونا باید در تهران جدی تلقی شود.

زالی با بیان اینکه در استان تهران علائم همه‌گیری کرونا به سرعت و پیوسته تغییر می‌کند، گفت که تعداد مراجعان سرپایی با علامت‌های مشکوک به کووید ۱۹ به بخش‌های بهداشتی نیز با رشد ملایمی رو به افزایش است و این تغییرات از پایداری و افزایش شمار مبتلایان به کرونا طی هفته‌های آتی در تهران خبر می‌دهد.

به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت در بیست و چهار ساعت گذشته ۲۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده‌اند که ۸۷ نفر از این افراد تحت درمان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

زالی افزود که بر اساس آنالیزهای اپیدمی «تراکم جمعیتی» تاثیرگذارترین مولفه در انتقال و چرخش کرونا است و کماکان بخش‌هایی از منطقه چهار، پنج، دو، ۱۸ و شمال منطقه ۱۵ تهران از نقاطی هستند که شمار مبتلایان به کرونا بیشتر است و از نقاط داغ کرونایی در تهران به حساب می‌آیند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »