? زنده| واکنش ابوالفضل قدیانی به سرقت اسناد مستندی مربوط به آیت‌الله منتظری

 



وزیر خارجه آمریکا: اگر ایران به برجام برگردد ما هم آماده بازگشت هستیم


واکنش ابوالفضل قدیانی به سرقت اسناد مستندی مربوط به آیت‌الله منتظری

ابوالفضل قدیانی٬ فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق٬ طی بیانیه‌ای نسب به هجوم به منزل دست‌اندر مستند دفتر آیت‌الله منتظری واکنش نشان داد.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

روز پنجشنبه نهم بهمن ماه نیروهای امنیتی یعنی بازوان سرکوبگر مستبد ایران علی خامنه‌ای به طور هم زمان به خانهٔ آقایان عمادالدین باقی ،مجتبی لطفی و مهدی نظری یورش برده و گوشی ها ،کامپیوترها،فیلم و صوت و مصاحبه ها و مستندات و بعضی از وسایلشان را به غارت و تاراج برده اند چرا؟ چون آن عزیزان در صدد ساخت مستندی بوده اند که توسط آن به« مستند قائم‌مقام» که تاریخ را تحریف کرده و نسبت های ناروا به مرجع بزرگ شیعه مرحوم آقای منتظری داده و دروغ ها و  تهمت های سابق را تکرار کرده است پاسخ دهند .لذا اصحاب استبداد این چنین سراسیمه به سازندگان مستند هجوم می برند چون افشای حقیقت برایشان غیر قابل تحمل است همانطور که زبان حقیقت گو و روح حقیقت جو و مشی عدالت طلب منتظری برایشان تحمل نا پذیر بود . آن عزیز در زمان حیات پر ثمرش مظلوم واقع شد بعد از وفاتش هم مظلوم است چون همچنان هدف کینه توزی حکومتیان است  .اما منتظری بزرگ زنده است چون یاد و نامش در نزد اکثریت قاطع مردم عزیز است . تمامی این ستم ها و نا امنی ها ناشی از استبداد علی خامنه‌ای است که می خواهد به زور سرنیزه مادام العمر بر ملت حکمفرمایی کند و حکومت غیر قانونی و نامشروع خود را تداوم بخشد . مسئول این قانون شکنی ها اوست و باید پاسخگو باشد .

بیشتر بخوانید: واکنش دفتر آیت‌الله منتظری به «سرقت» اسناد یک مستندِ در دستِ ساخت



آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران از زمستان سال آینده

مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران «از زمستان ١۴٠٠ آغاز می شود.»

این واکسن با استفاده از تولید داخلی و خرید از دیگر کشورها تامین خواهد شد که البته با ممنوعیت اعلام شده توسط  آیت‌الله خامنه‌ای واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی جزو آنها نیست.

مصطفی قانعی به خبرگزاری ایرنا گفت: «در این برنامه قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون دوز از طریق واردات و ۲۵ میلیون دوز با استفاده از تولیدات داخلی تامین شود، واکسیناسیون عمومی نیز اسفندماه سال آینده شروع می‌شود.»

وزیر راه ایران امروز گفته است اولین پروازها برای انتقال واکسن روسی به ایران تا هفته آینده انجام می‌شود.



ممنوعیت تردد شبانه از ساعت نه شب تا ۳ صبح در همه شهرهای ایران

وزارت بهداشت از ممنوعیت تردد شبانه از ساعت نه شب تا ۳ صبح در همه شهرهای این کشور خبر داده است.
علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت٬ گفت: «در شهرهای آبی حداکثر تعداد حاضران در جلسات ۵۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر است.»

او همچنین از مذاکره با هند، روسیه و چین برای خرید واکسن کرونا خبر داد و افزود: «واکسن کرونا تنها از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع خواهد شد و هیچ راه دومی وجود ندارد.»



امام جمعه قم: واکسن ایرانی کرونا نتیجه هدایت‌های رهبری است

محمد سعیدی٬ امام جمعه قم٬ واکسن ایرانی کرونا را نشان از همت بلند و توانایی جوانان ایران دانست و گفت: «این دستاورد حاصل نشده مگر با توصیه‌ها و هدایت‌های رهبری که همیشه تاکید و تکیه بر توان داخلی داشتند و این قدرتمندی در عرصه‌های مختلف قابل مشاهده است.»

او گفت: «ویروس شرور و منحوس کرونا آسیب‌هایی برما تحمیل کرد و خیلی‌ها را غریبانه از بین ما برد اما در کنار این آسیب‌ها، خسارت‌ها و زحمت‌های کادر درمان، ظرفیت های خوبی را برای ما آشکار کرد و ما با کارهایی که در این ایام انجام دادیم ضعف‌ها، کمبودها، تحریم‌ها و تهدیدهایی که بر ملت ما تحمیل گردید را کنار زدیم و به لطف خداوند پدیده‌های شگرفی از اختراعات، اکتشافات و توانایی ها را از خود نشان دادیم.»

امام جمعه قم ادامه داد: «بارزترین توانایی‌ها که اخیرا اتفاق افتاده تولید واکسن ایرانی کرونا است چراکه دشمن فکر آن را هم نمی‌کرد که این همت بلند و توانایی در میان جوانان و پژوهشگران ما باشد.»



آغاز واردات واکسن کرونای روسی به ایران از هفته آینده

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی٬ اعلام کرد که پروازها برای واردات اولین محموله‌های واکسن روسی کرونا به ایران تا هفته آینده انجام می‌شود.

او در این رابطه توضیح داد: «مقدمات لازم برای انجام این پروازها انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.»

به گفته محمد اسلامی محموله اول تا هفته آینده با پروازی ویژه به کشور وارد خواهد شد و با حجم کم آغاز خواهیم کرد و در ادامه دیگر پروازها در صورت تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

با اعلام ممنوعیت واردات واکن بریتانایی و آمریکا توسط آیت‌الله خامنه‌ای، ایران در تلاش است این واکسن را از منابع دیگر تامین کند؛ بسیاری از منتقدان می‌گویند کارایی واکسن‌های روسی هنوز توسط منابع معتبر جهانی تایید نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: چه کسی «شان» ارزیابی واکسن کرونا را دارد؟



محاکمه ۸ نفر در بحرین به اتهام برنامه‌ریزی برای گرفتن انتقام کشته‌شدن قاسم سلیمانی

دادگاهی در بحرین هشت نفر را به اتهام برنامه‌ریزی برای گرفتن انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به حبس ابد محکوم کرد.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که متهمان، «گروهی مورد حمایت ایران بودند.»

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی مهندس فرمانده کتائب حزب‌الله و معاون رئیس حشد شعبی در حمله پهپادی ارتش آمریکا شدند. مقامات ایران همواره تهدید کردند که “انتقامی سخت” از آمریکا خواهند گرفت.



بوتولیسم یا کرونا؛ علت مرگ پرندگان میانکاله مازندران

پیدا شدن لاشه تعدادی از پرندگان مهاجر در میانکاله اواخر روز شنبه این هفته رسانه ای شد و طی روز یکشنبه هم محیط زیست مازندران اعلام کرد که آمار تلفات در میانکاله و خلیج گرگان به ۱۱۷ قطعه رسیده است.

تلفات پرندگان مهاجر همچنان ادامه دارد و اداره کل محیطزیست مازندران یکشنبه شب با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تلفات غیر عادی پرندگان مهاجر زمستان گذران در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت به طوری که در روز جاری نیز محیط بابان در برنامه پایش لاشه ۷۵ بال از پرندگان مهاجر را پیدا کردند.

در شرایطی که سازمان دامپزشکی کشور علت ارتباط مرگ این پرندگان مهاجر زمستان گذران را به آنفلوانزا و نیوکاسل رد کرده است ، احتمال بازگشت مجدد ویروس بوتولیسم که نوعی مسمومیت غذایی مرتبط با  پرندگان آبزی و کنار آبزی است که سال گذشته  باعث مرگ حدود ۵۰ هزار بال از پرندگان مهاجر زمستان گذران در این منطفه  شد ، از سوی کارشنان محیط زیست و برخی آگاهان مسایل دامپزشکی مطرح شده است.



آنگ سان سوچی به حبس خانگی رفت

ساعاتی پس از بازداشت آنگ سان سو چی و شماری از چهره‌های حزب حاکم در میانمار، ارتش این کشور با اعلام وضعیت اضطراری قدرت را به طور کامل در اختیار گرفت.

یکی از شبکه‌های تلویزیونی میانمار که متعلق به ارتش این کشور است روز دوشنبه ۱۳ بهمن اعلام کرد که ارتش یک ژنرال سابق را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده است.

صبح دوشنبه سخنگوی ائتلاف ملی برای دموکراسی در میانمار خبر بازداشت آنگ سان سوچی، و وین ماینت را به رسانه‌های جهانی اطلاع داد.

بازداشت خانم آنگ سان سوچی و یارانش در پی تنش‌های فزاینده بین دولت غیرنظامی و ارتش بر سر انتخابات اخیر پارلمانی در میانمار رخ می‌دهد که نظامیان معتقدند در جریان آن تقلبات گسترده رخ داده است.

میو نایونت، سخنگوی ائتلاف حاکم بر میانمار در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری رویترز عنوان کرد که خانم سو چی و آقای مینت به همراه دیگر رهبران کشور ساعات آغازین روز دوشنبه دستگیر شده‌اند.

وی اظهار داشت: «من می‌خواهم به مردممان بگویم که واکنش شتابزده‌ای نداشته باشند و بر اساس قانون رفتار کنند.»

این مقام میانماری همچنین گفت که تصور می‌کند خود او را هم بازداشت کنند.



۹ هزار دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله در تابستان امسال ازدواج کردند

مرکز آمار ایران گزارش داد که در تابستان سال ۹۹، در مجموع ازدواج ۹ هزار و ۵۸ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله ثبت شده است.

بر اساس گزارش این سازمان درباره «وضعیت اجتماعی وفرهنگی ایران تابستان ١٣٩٩» که روز دوشنبه، ۱۲ بهمن منتشر شده است، در همین مدت، ۱۸۸ طلاق مربوط به دختران ۱۰ تا ۱۴ سال ثبت شده است.

ازدواج کودکان به‌ویژه کودکان دختر در سال‌های اخیر به یک موضوع بحث‌برانگیز تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر برخی از نمایندگان زن مجلس تلاش کردند که سن ازدواج در قوانین ایران را تغییر دهند، اما با مقاومت سایر نمایندگان و نیز روحانیون روبه‌رو شدند.

در همین راستا، لایحه «منع ازدواج با کودکان» سال ۹۷ در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی رد شد.

بر اساس شرع اسلام، سن بلوغ دختران ۹ سال تمام و پسران ۱۵ سال تمام است.

به گفته معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، سالانه ۳۰ هزار ازدواج دختران زیر ۱۴ سال در کشور اتفاق می‌افتد.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »