? زنده| نزدیک به صد عضو نظام پزشکی: واکسن روسی خطرآفرین است

 



نزدیک به صد عضو نظام پزشکی: واکسن روسی خطرآفرین است

۹۸ نفر از اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، نسبت به «نحوه انتخاب، تایید و خرید» واکسن روسی کرونا ابراز نگرانی کردند و آن را «غیرموجه و خطرآفرین» دانستند.

در نامه اعضای سازمان نظام پزشکی، که در وبسایت این سازمان منتشر شده، آمده که واکسن روسی اسپوتنیک وی «تاییدیه‌های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطربودن آن در کشور تولیدکننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است.»

در دسترس نبودن «اطلاعات شفاف از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیک وی»، تایید نشدن این واکسن از سوی «هیچ یک از منابع معتبر جهانی»، تردید در «اثربخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا» و در اختیار قرار ندادن «مدارک و مستندات و دلایل تایید این واکسن» به جامعه پزشکی ایران، دلایل نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور برای «غیرموجه و خطرآفرین» بودن خرید واکسن روسی است.

آنان در نامه خود اضافه کردند: «جامعه پزشکی کشور پس از یک سال تلاش، چشم انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر است که روند علمی و معقول تایید و تهیه را طی کرده باشد.»

این اعضای سازمان نظام پزشکی از دولت روحانی خواستند «با در نظر گرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسن‌های موجود دنیا از شرکت‌های چندملیتی اقدام» کند.

امضاکنندگان این نامه همچنین «هرگونه تعلل، تاخیر، ملاحظه‌کاری و مسامحه در این زمینه را غیر قابل قبول، نابخشودنی و تحمل‌ناپذیر» دانستند.

یک روز پیش از انتشار این نامه نیز حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی این سازمان،‌ گفته بود: «کسانی که نخواهند واکسن مصوبه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند،‌ مسئولیتش را باید بپذیرند.»

همچنین چند روز پیش روسای نظام پزشکی به همراه رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهور، با تاکید بر اینکه امروز «خرید واکسن نیازی حیاتی و ضروری است»، اعلام کردند باید به این موضوع «صرفا بر اساس نگرشی علمی» و «فارغ از مسائل سیاسی» پرداخته شود.



دیدار محمدجواد ظریف با هیئت طالبان

هیئت طالبان به ریاست ملا برادر که در تهران به سر می برد صبح امروز با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه٬ دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار  ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروهای سیاسی در افغانستان اظهار داشت: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفتگو بین طالبان و دولت و دیگر گروههای افعانستانی بخش دیگری از صحبتهای وزیر امور خارجه کشورمان با طالبان بود و در این ارتباط ظریف تاکید کرد : مردم خوب افعانستان مظلوم واقع شده اند جنگ و اشغال افعانستان لطمات سنگینی به مردم افعانستان وارد ساخته است، امیدوارم که تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم  هرچه زودتر به پایان رسد و با برقراری صلح در افعانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.

در ابتدای این دیدار  ریاست هیات طالبان گزارشی از روند صلح و گفتگوهای بین الافغانی ارائه کرد و تاکید داشت که روابط ایران و افغانستان همواره روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار هستند که با برقراری صلح و آرامش در افغانستان روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد .



وزیر بهداشت: خباثت‌ها درباره واکسن روسی خیانت ملی است

محمد نمکی٬ وزیر بهداشت٬ گفت که خباثت‌ها درباره واکسن روسی خیانت ملی است.

در حالی که واکنش‌های انتقادآمیز به خرید واکسن کرونا از روسیه ادامه دارد، وزیر بهداشت گفت که «به کوری چشم خیلی‌ها» این واکسن را اول به «خانواده خودمان» تزریق می‌کنیم.

سعید نمکی روز یک‌شنبه، ۱۲ بهمن ماه منتقدان خرید واکسن روسی را به تلاش برای ایجاد «بازار تازه» متهم کرد و گفت: «آقایانی که برخی بلواها را راه می‌اندازند به امید جا به جا کردن برخی منابع، این خواب را پریشان ببینند.»

پیشتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی اعلام کرده بودند که «واکسن روسی نمی‌زنند.»

حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی هم گفته است واکسن «اسپوتنیک‌وی» تأییدیه سازمان جهانی بهداشت را ندارد و تنها مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایران است و به همین دلیل قابل استفاده نیست.



روحانی: دولت پیشبینی حضرت امام در مورد آب و برق مجانی را عملی کرد

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ با بیان اینکه «قسمتی از سخنان امام در بهشت زهرا» توسط برخی خناسان دنبال می‌شد و آن سخن این بود که ما کاری می‌کنیم که آب و برق برای مستضعفین مجانی شود، گفت: «دولت امروز افتخار می‌کند که این کار را انجام داده است.»

او گفت: «خناسان همیشه می‌گفتند چه شد تحقق سخنان امام خمینی در بهشت زهرا، و دولت امروز افتخار می‌کند که این کار را انجام داده است آن هم در سایه تلاش وزارت نیرو و نفت.»روحانی ادامه داد: «امروز توانستیم بگوییم برای افرادی که مصرف بسیار کمی دارند که به‌طور طبیعی از اقشار کم درآمد هستند هم برق و هم آب و گاز مجانی است و همه آن پیش‌بینی‌های امام در تاریخ تثبیت شد و درست از آب درآمد و بسیار کار جالب توجهی بود که یک شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند پایان داده شد و معلوم شد که دولت جمهوری اسلامی حامی مستضعفان در تاریخ است.»


https://twitter.com/isna_farsi/status/1355813661630193665


ردپای جمهوری اسلامی در انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل

رادیو فردا به نقل از رسانه‌های هند نوشت که یک گروه به نام «جیش الهند» مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو به عهده گرفته است.

پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

به گفته پلیس هند این یک بمب دست ساز بوده است. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «جیش الهند» یک گروه وابسته به ایران است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست به نقل از رسانه‌های هند نوشته است که نیروهای امنیتی هند از اداره مهاجرت هند خواسته فهرستی از شهروندان ایرانی که اخیرا وارد هند شده اند را در اختیار آنها قرار دهد.

این روزنامه به نقل از شبکه محلی «والا» نوشته است که نیروهای امنیتی از «چند ایرانی» به ظن دست داشتن در این حمله بازجویی کرده‌اند.

جروزالم پست همچنین نوشته است که یک مقام امنیتی به شبکه «ان. ۱۲» گفته است، هدف این «حمله تروریستی» آسیب رساندن به اسرائیلی‌ها بوده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »