مدیریت جنّی در جمهوری اسلامی

زیتون– جن و جن‌گیری از حوزه‌های مورد علاقه مقامات نظام جمهوری اسلامی‌ست که گاهی رقابت‌های میان‌شان پرده از روی آن برمی‌دارد.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است در سال‌های اخیر جن‌گیرها و افراد مدعی غیب‌گویی در اتخاذ «تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان» نقش داشته‌اند.

او در یادداشتی که در سایت الف منتشر کرده، تاکید کرده که پرونده‌هایی در این زمینه در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت در دست بررسی است.

این اولین ارجاع مستقیم به نقش «جن» در جمهوری اسلامی نیست.

دشمنان جنی رهبر

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬ نیز پیش از این در یک سخنرانی جنجالی که دولت آمریکا را متهم به «تولید ویروس کرونا» کرد، به نقش‌آفرینی جن در سیاست اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی «دشمنان جنی» دارد که با دیگر دشمنان حکومت همکاری می‌کنند.

او یک بار دیگر نیز در در پیام سوم فروردین خود، با اشاره به «دشمنی ها» با حکومت ایران گفت: «هم دشمنان جنّی هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک هم می کنند، سیستم‌های اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری می‌کنند.»

بیشتر بخوانید: کرونا در سایه جن، اِنس و تئوری‌های توطئه

ساعتی بعد از انتشار این پیام اغلب خبرگزاری‌ها، جمله مربوط به «دشمنان جنّی» را که هنوز در متن کامل پیام در سایت رهبر جمهوری اسلامی در دسترس است، از خبرهای خود حذف کردند.

پیش از آن نیز رهبر حکومت اسلامی ایران از وجود «جن و انس» و به کارگیری آنها توسط «دشمنان» علیه جمهوری اسلامی ایران سخن گفته بود. علی خامنه‌ای در ۱۶ تیر ۹۳ خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داده بود: «مراقب باشیم که دستگاه محاسباتى ما به ‌وسیله‌ شیطان‌هاى انس و جن دچار اختلال نشود… یکى از خطاهاى محاسباتى این است که انسان در چهارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادّى محدود بماند.»

سابقه جن‌بازی در دولت

اولین در دوران دولت دهم به ریاست محمود احمدی‌نژاد بود که زمزمه‌های جن‌گیری و رمالی برخی از اعضای دولت بالا گرفت و محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش متهم شدند که با عده‌ای جن‌گیر در ارتباط‌اند و برخی تصمیمات خود را در مشورت با آن‌ها می‌گیرند.

آن زمان بیشتر حمله‌ها متوجه‌ی اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر و مشاور ارشد احمدی‌نژاد٬ بود که به اعتقاد مصباح‌یزدی او را سحر و طلسم کرده.

عباس غفاری، جن‌گیر مشهور دولت و برخی از مقامات، نیز بازداشت شد و علیرغم این‌که مشهور شد که حکم اعدام دریافت کرده اما پس از ۲ سال آزاد شد.

سال گذشته خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع موثق خبر از راه اندازی معاونت مخصوص جن و جن‌گیری در این وزارت خانه داده بود؛ هرچند ساعتی پس از انتشار این خبر دفتر وزیر اطلاعات خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص راه اندازی بخشی در وزارت اطلاعات جهت مقابله با اقدامات اجنه را تکذیب کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »