? زنده| تخریب زیربنای یک عبادتگاه و بازداشت یک روحانی اهل سنت

 



تخریب زیربنای یک عبادتگاه و بازداشت یک روحانی اهل سنت

کمپین فعالان بلوچ خبر داد که  بامداد شنبه ۴ بهمن ماه ۹۹ زیربنای عیدگاه (مکان مذهبی اهل سنت) در شهر ایرانشهر تخریب شده است.

شورای تامین [استان] به همراهی نیروهای مسلح به مصلای اهل سنت ایرانشهر یورش برده و اقدام به تخریب فنداسیون آن کردند”.

هرچند امروز نور احمد درخوش شهردار ایرانشهر به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت “این مجموعه به علت عدم استعلام و دریافت تاییدیه از اداره حج و اوقاف دچار تخلف سهوی شده‌اند و شهرداری به عنوان متولی و مجری امر تخریب بناهای بدون مجوز( مطابق با قانون صدور پروانه ) اقدام به تخریب قالب بندی کرد.

اگرچه کمپین فعالان بلوچ به نقل از یک منبع مطلع می‌‌گوید برای ساخت مصلای اهل سنت ایرانشهر، اجازه دادستان، شورای تامین و شهرداری اخذ شده بود اما مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان با همکاری وزارت اطلاعات از ادامه ساخت این “عیدگاه” جلوگیری کردند.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده ماموران امنیتی شنبه پنجم بهمن مولوی ناصر بهادرزهی، روحانی اهل سنت را در ایران شهر بازداشت کرده‌اند.



انجمن اسلامی معلمان سبزوار: عنابستانی نماینده ما نیست

انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره سیلی زدن علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس به صورت یک سرباز راهنمایی و رانندگی خطاب به ملت ایران نامه‌ای نوشت.

در این نامه آمده است: «متاسفانه دیگر بار نماینده حاشیه‌ساز این شهر بلوا آفرید و با به ابتذال کشاندن حاکمیت قانون در ابتدایی‌ترین سطح آن یعنی قوانین راهنمایی و رانندگی، مایه شرمساری شهروندان دیار سربداران را فراهم آورد.

این بار، سرباز وظیفه شناسی هدف قرار گرفت که در اپیدمی قانون گریزی در کشور کوشید تا از حریم آن، پاسداری و موجبات برقراری نظم را فراهم سازد، ولی افسوس که با دریافت سیلی قدرت از سوی یک «حقوق خوان» که بر جایگاه قانون گذاری در مجلس هم تکیه زده است بدرقه شد.»

امضا کنندگان این بیانیه ادامه دادند: «اکنون ما فرهنگیان این دیار ادب دوست و نخبه پرور که بزرگانی همچون بیهقی ها و شریعتی ها را در دامان خود پرورده، مغولان تمدن ستیز را در دوران سربداران مهار کرده و نمایندگان بلندآوازه ای همچون دکتر غنی و عبدالقدیر آزاد را روانه پارلمان ساخته است از خود می پرسیم که کجای راه را اشتباه آمدیم که باید عصاره فضایل شهرمان به نماد قانون ستیزی و خشونت ورزی در کشور تبدیل شود؟!

اگر چه پدیده نظارت استصوابی در انتخابات اسفند ۹۸ حتی یک نامزد اصلاح طلب را برای انتخاب ما باقی نگذاشت ولی اکنون مسئولانه معتقدیم که اگر شهروندان این دیار نسبت به خشونت های زبانی این فرد در گذشته حساسیت بیشتری از خود مبذول می داشتند؛ اکنون کار به برخورد فیزیکی و هتک حرمت قانون و مامور اجرای آن نمی انجامید. لذا اگر چه در مرحله نخست، محدود کنندگان دایره انتخاب مردم در اسفند ۹۸ را شایسته ملامت می دانیم ولی به عنوان بخشی از فرهنگیان سبزوار بزرگ لازم می دانیم تا مراتب اعتذار صمیمانه خود نسبت به اقدام ناشایست نماینده مذکور را به پیشگاه سترگ ملت ایران تقدیم نموده و از همه ایرانیان عزیز درخواست کنیم که؛ این خطای فاحش را به حساب مردم دیار سربداران ننویسند.»/ روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار



توقیف یک نفتکش ایرانی توسط اندونزی

گارد ساحلی اندونزی یک نفتکش حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض قوانین حمل و نقل دریایی توقیف کرد.

صفحه رسمی توییتر گارد ساحلی اندونزی روز یکشنبه پنجم بهمن‌ماه خبر داد دو تانکر با نام‌های «ام‌تی هورس» با پرچم ایران و «ام‌تی فری» با پرچم پاناما را در آب‌های پونتایاناک،‌ واقع در استان کالیمانتان غربی این کشور، توقیف کرده است.

دلیل اولیه این اقدام «نقض حق عبور و مرور» از جمله در ارتباط با انتقال سوخت تانکر به تانکر،‌ خاموش کردن سیستم شناسایی خودکار، عدم اهتزاز پرچم ملی و همچنین نشت سوخت اعلام شده است.

صفحه اینستاگرام نیروی گارد ساحلی اندونزی هم در همین زمینه به مساله «انتقال غیرقانونی نفت کوره» و عدم رعایت فاصله مشخص هنگام انجام آن اشاره کرده است.

هنوز مقام‌های جمهوری اسلامی به صورت رسمی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.



استقرار ۱۲۰ ایست و بازرسی شبانه نیروی انتظامی در نقاط مهم پایتخت

پرویز یعقوبی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، اعلام کرد که برای ارتقای ضریب امنیت عمومی شبانه ۱۲۰ تور ایست و بازرسی در نقاط مهم و گلوگاهی پایتخت فعالیت می‌کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت که هر شب در ۷۰ نقطه پایتخت نیز ماموران به صورت ثابت در شعاع هزار متری میادین و نقاط مهم مستقر می‌شوند.

به گفته این مقام نیروی انتظامی پایتخت، این تیم‌های ویژه متشکل از عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی هستند و با پشتیبانی تیم‌های یگان امداد و یگان ویژه شب‌ها در تهران فعالیت می‌کنند.

یعقوبی همچنین گفت که برای برخورد با دور دور کنندگان نیز تیم‌هایی در مناطق شمال، شرق و شمال غرب تهران به صورت سه شب در هفته مستقر شده‌اند و با «افرادی که بخواهند به خاطر خلوتی شب با دور دور امنیت روانی شهروندان را دچار مخاطره کنند»، برخورد می‌کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین با خاموشی چراغ‌های خیابان‌ها و معابر مخالفت کرد و گفت که پلیس همیشه مخالف تاریکی بوده و به خاطر همین است که طرح‌های مختلفی را این ایام برای ارتقای ضریب امنیت عمومی شبانه با استقرار تیم‌های ویژه به مرحله اجرا گذاشته است.



افزایش تعداد مبتلایان زیر ۱۸ سال به کرونا افزایش یافت

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران روز یک‌شنبه، هم چنین از افزایش تدریجی آمار مبتلایان به کرونا در گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال در تهران از ابتدای دی ماه خبر داد.

او گفته است: «عدد بستری این گروه سنی قبل از آذر ماه بین ۱,۵ تا ۲ درصد متغیر بود اما این عدد اکنون بین هشت تا ۱۰ درصد رسیده است.»

ادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران هم ضمن تائید این خبر گفت: «خطر افزایش ابتلا در این رده سنی این است که این افراد می‌توانند ویروس را به افراد سنین بالاتر منتقل کنند.»



وزارت خارجه: اتهامات اسدالله اسدی «یک دام پیچیده» است

سعید خطیب‌زاده٬ سخنگوی وزارت خارجه٬ گفت که اتهام مشارکت یک دیپلمات ایرانی در طرح بمبگذاری همایش سازمان مجاهدین خلق، «یک دام پیچیده» است که برخی سرویس‌های اطلاعاتی طراحی کرده‌اند.

سعید خطیب‌زاده، روز یک‌شنبه ۵ بهمن در مصاحبه‌ای با ایسنا، بدون توضیح یا ارائه جزییات درباره این ادعا، دادگاه محاکمه اسدالله اسدی که در بلژیک برگزار می‌شود را نیز یک «کارزار ضد اطلاعاتی علیه ایران» خوانده است.

او گفته است که این دیپلمات ایرانی «دسترسی بسیار محدودی به تلفن برای تماس با خانواده‌اش» دارد و از شرایط نگهداری او در زندان شهر آنتورپ بلژیک انتقاد کرده است.

اسدالله اسدی تیرماه ۹۷ به اتهام هدایت و مشارکت در طرح بمبگذاری همایش سازمان مجاهدین خلق به همراه سه متهم دیگر این پرونده بازداشت شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است با توجه «نقص مصونیت‌های دیپلماتیک»، دادگاه بلژیک را دارای صلاحیت برای رسیدگی به این پرونده نمی‌داند و عدم حضور آقای اسدی در جلسات دادگاه نیز بر اساس «توصیه وکیل» این متهم است.



وزیر بهداشت: در آینده‌ای نزدیک یکی از مراکز مهم ساخت واکسن کرونای جهان خواهیم شد

سعید نمکی٬ وزیر بهداشت٬ در نشستی با حضور فرماندهان ناجا مدعی شد که در آینده‌ای نزدیک یکی از مراکز مهم ساخت واکسن کرونای جهان خواهیم شد.

او در مورد واکسن کرونا، گفت: «در مورد واکسن این مژده را می‌دهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از اتمام مراحل ساخت واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را هم تامین کردیم.»

نمکی افزود: «رییس جمهور هم هر روز پیگیر این موضوع هستند و امیدواریم در روزهای آینده اولین بخش های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد کنیم.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »