? زنده| برگزاری همایش برای شکایت از رییس جمهوری

 

 



برگزاری همایش برای شکایت از رییس جمهوری

امروز همایشی با عنوان «شکایت جمهور» در قم برگزار شد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که در مسجد سلمان فارسی قم و در همایش طرح ملی شکایت از رییس جمهوری با عنوان «شکایت جمهور» سخن می‌گفت با اشاره به جریان تزویر و نفوذ از سوی برخی آقایان از ابتدای انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: این جریان چنین بیان می کند که روزیِ ما دست دشمنان خداست، لذا تلاش این جریان بر آن بوده تا با وعده های دروغ و عمل نکردن به این وعده ها، معیشت مردم را برای کنترل سیاسی آنان به گروگان بگیرد.

او اضافه کرد: «این جریان نفوذی، طرفداران رابطه با آمریکا هستند و کوشش می‌کنند تا با ایجاد نوعی هماهنگی در داخل و خارج از کشور، مسئله‌ای را دامن زده و در عین حال، خود را قهرمان حل آن مسئله جا بزنند.»

این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر این که ابلاغ سیاست های کشور بر اساس قانون اساسی تنها در اختیار یک نفر است٬ این سوال را مطرح کرد که «این جریان تزویر و نفوذ به دنبال آن است تا به نتیجه نرسیدن کشور در برخی امور را به نام عدم توانایی دین و اسلام در اداره امور جامعه معرفی کند، در حالی که باید پرسید کجا به دستورالعمل های صادره از سوی حضرت آقا عمل کرده ایم که موفق نبوده باشیم؟»



دادستان کل کشور: فیلتر نشدن اینستاگرام تنها دلیل احضار آذری جهرمی نبود

محمد جعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ اعلام کرد که دلیل احضار محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به دادسرا و بازجویی از او مسدود نکردن «بخش‌های مضر فضای مجازی» بوده است.

محمد جعفر منتظری گفت: «مساله‌ای که درباره انعکاس آن بی‌انصافی شده، این است که اتهام وی فقط نبستن اینستاگرام است، در حالی که اتهامات متعددی متوجه وی بوده است.»

او بدون اشاره به جزئیات گفت که به صورت کتبی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده بود «بخش‌های مضر فضای مجازی» باید بسته شود.

به گفته منتظری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبات شورای عالی فضای مجازی را مبنی بر ایجاد محدودیت‌هایی در فضای مجازی اجرا نکرده است. او به این مصوبات اشاره نکرد.

آذری جهرمی روز چهارشنبه در دادسرای فرهنگ و رسانه بازجویی و با قرار التزام آزاد شد. درباره دلیل دلیل احضار او سخنان متناقضی مطرح شده است.

دادستانی تهران اعلام کرده که طی دو سال گذشته و در دور جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه اجتماعی ای صادر نشده است.

با این حال تصویری از بازپرسی از آذری جهرمی در خبرگزاری ایرنا منتشر شده که در آن درباره دلیل اجرا نشدن «دستور» دادستان کل کشور برای مسدودسازی اینستاگرام، پرسیده شده است.



تشکیل پرونده قضایی برای سخنگوی ستاد ملی کرونا به اتهام «قم هراسی»

رییس کل دادگستری استان قم در واکنش به هشدارهای اخیر ستاد ملی کرونا در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهر٬ ضمن «سیاه نمایی» خواندن اظهارات سخنگوی این ستاد٬ گفت: «پیگیری این موضوع با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار قرار گرفته است.»

او مدعی شد که پس از اظهارات غیرکارشناسی و خلاف واقع معاون وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا و با توجه به وصول گزارشات متعدد مردمی و ابراز گلایه آحاد مردم شریف و متدین قم به دادستانی، پیگیری این موضوع با تشکیل پرونده قضائی در دستور کار قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان قم افزود: «از آنجا که حسب گزارشات کارشناسان مربوطه، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر مقدس قم به ویژه در مراسم عبادی، سیاسی جمعه مطلوب ارزیابی شده است، دستگاه قضائی ابتدا به مشارالیه تاکید می‌نماید با فوریت نسبت به جبران خطای خود اقدام نماید در غیر این صورت با جدیت نسبت به وظیفه ذاتی خود اقدام خواهد نمود.»

این در حالی است که پیشتر سخنگوی ستاد ملی کرونا به صورت رسمی پوزش خواهی کرده بود.


نسرین ستوده به زندان قرچک بازگشت

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در ایران که در مرخصی درمانی بود، به زندان قرچک بازگشت.

به گفته همسر نسرین ستوده وی چند روز قبل مورد آنژیوگرافی قلب قرار گرفته بود.

رضا خندان، همسر خانم ستوده روز چهارشنبه اول بهمن با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت همسرش، شرایط زندان را فاجعه توصیف کرد و محل نگهداری نسرین ستوده را کابینی ده متری و بدون پنجره توصیف کرد که در آن ۱۲ تخت جا داده شده است.

به نوشته رضا خندان،‌با وجود ویروس کرونا این زندانیان به هیچ وجه نمی‌توانند فاصله کافی را رعایت کنند. به همین دلیل نسرین ستوده در کمتر از سه هفته پس از انتقال به قرچک به ویروس کرونا مبتلا شد.

نسرین ستوده ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او به اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.



ادامه بازداشت شهروندان کرد؛ تعداد بازداشتی‌ها به ۵۰ نفر رسید

نیروهای امنیتی شش شهروند کرد دیگر را در بوکان و نقده بازداشت کرده‌اند.

با بازداشت این شش نفر تعداد شهروندان بازداشت‌شده از هفته دوم دی ماه به ۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش آژانس خبری کردپا، روز سه‌شنبه حسین مهربان، هیرش رسول‌پور، فواد محمدپور، فریبا احمدی و روژین محمدپور در بوکان و دیاکو زرتشتی در نقده بازداشت شده‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نیز خبر داد که تنها در روز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه دست‌کم ۱۵ شهروند در شهرهای بوکان، نقده، پیرانشهر و کلاترزان بازداشت شده‌اند.

این سازمان حقوق بشری که اسامی همه بازداشت‌شدگان را در روزهای گذشته منتشر کرده است، اعلام کرد که در ۱۱ روز گذشته دست‌کم ۵۰ شهروند کرد بازداشت شده‌اند.

سه نفر از این افراد آزاد شده و ۴۷ نفر کماکان در بازداشتند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »