? زنده| آغاز مراسم رسمی تحلیف رییس جمهوری جدید آمریکا

 


آغاز مراسم رسمی تحلیف رییس جمهوری جدید آمریکا

 



دونالد ترامپ از کاخ سفید رفت

دونالد و ملانیا ترامپ کاخ سفید را ترک کردند. آنها مراسم خداحافظی را در پایگاه هوایی اندروز انجام خواهند داد و ترامپ برای آخرین بار به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده سخنرانی می‌کند. مایک پنس در این مراسم حضور نخواهد داشت.

 


واکنش وزارت خارجه به تیتر «ظریف ترامپید» وطن امروز


آذری‌جهرمی با قرار التزام آزاد شد


نماینده نجف‌آباد: روحانی باید پاسخ‌گوی خون بیش از ۳۰۰نفر اعتراض‌های آبان ۹۸ باشد

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد، در مجلس امروز در نطق میان دستورش در مجلس، خطاب‌ به حسن روحانی، رییس‌جمهوری، گفته است: «در زمانی که با بدترین مدیریت تصمیم گرفتید کارت سوخت را برگردانید اداره اطلاعات رسما چندین بار اعلام خطر کرد، سپاه هم چندین بار اعلام کرد این شیوه اشتباه است و سه روز قبل از فتنه بنزینی رئیس قوه قضایی رسما اشتباه بودن تصمیم شما را اعلام کرد اما شما به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی توجه نکردید و در این باره از شما هیچ توجیهی پذیرفته نیست».

طرح نماینده نجف آباد برای اصلاح قانون سربازی+فیلم

او خطای به روحانی گفت: «شما به لحاظ مسوول بودن باید پاسخ‌گوی خون بیش از ۳۰۰ نفر که در این جریان ریخته شد باشید».

این نماینده اصول‌گرای مجلس، همچنین مدعی شده: «در مجلس دهم که هم‌سو با دولت شما بود تحقیق و تفحص شد و صراحتا به داشتن تابعیت اسکاتلند یا به بیان دیگری بریتانیای کبیر متهم شدید، از قوه قضا می خواهیم این پرونده را برای روشن‌کردن افکار عمومی خارج از نوبت رسیدگی و اعلام کند»./ خانه‌ملت


استقبال ظریف از میانجی‌گری قطر بین ایران و کشورهای خلیج فارس

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از پیشنهاد قطر برای میانجیگری بین ایران و برخی کشورهای خلیج فارس استقبال کرده است.

ظریف در توییتر خود نوشته است: «همانطور که ما همیشه تاکید کرده‌ایم راه حل چالش‌هایمان در همکاری برای تشکیل مشترک منطقه‌ای قوی قرار دارد: صلح‌آمیز، با ثبات، موفق و عاری از هژمونی جهانی یا منطقه‌ای».

از پنج سال پیش تاکنون عربستان سعودی و بحرین روابط خود را به طور کامل با ایران قطع کرده‌اند و امارات مناسبات با ایران را به سطح کاردار کاهش داده است.


واعظی به نمایندگان مجلس: در بورس دخالت نکنید و ماموریت‌های خود را انجام دهید

 


  شش نفر در ایران به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شدند

 سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران می‌گوید مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا در این کشور شش نفر شده‌اند. به گفته او اطرافیان این افرد تحت نظر پزشکی قرار گرفته‌اند.

 



فیگارو: نماینده ایران و نماینده دولت بایدن در نیویورک گفت وگوی محرمانه داشته‌اند

نشریه فیگارو به نقل از یک منبع مدعی شد که گفتگوهای محرمانه ای میان نماینده ایران و نماینده دولت بایدن در نیویورک انجام شده است.

خبرگزاری الجزیره نوشت که یک خبرنگار ارشد روزنامه فیگارو فرانسه مدعی شده مجید تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان‌ملل با نماینده دولت بایدن بر سر زمان‌بندی بازگشت به برجام، مذاکره پنهانی دارند.


شیوع ابتلا به هپاتیت A در خوزستان

محمد نجاتی‌پور٬ فرماندار باغملک در استان خوزستان٬ تایید کرد که هپاتیت نوع آ در این شهرستان شیوع پیدا کرده است.

محمد نجاتی‌پور با بیان اینکه این روستا حدود ۵۰۰ خانوار جمعیت دارد، افزود: «در یک ماه گذشته، ۱۷ نفر از اهالی این روستای پرجمعیت به هپاتیت A مبتلا شده‌اند که از این موارد، تعدادی بستری شدند. اکنون نیز دو سه نفر از مبتلایان در بیمارستان شهید طباطبایی باغملک بستری و تحت درمان هستند.»

هرچند این بیماری از طریق آب آشامدینی منتقل می‌شود٬‌فرماندار باغملک توضیح داد که کلرسنجی روزانه در حال انجام است و آب شرب، مطلوب و سالم بوده و مشکلی نداشته است. جداول روستا نیز لایروبی و شیر آهک‌پاشی انجام شده است.

نجاتی‌پور ادامه داد: «همچنین تا اطلاع ثانوی مدارس تمام مقاطع تعطیل شده‌اند و برای تمام گروه‌های زیر ۱۶ سال نیز تقاضای انجام واکسیناسیون هپاتیت A کرده‌ایم.»/ایسنا



شکایت دادستان کل کشور علیه وزیر ارتباطات به دلیل فیلتر نشدن اینستاگرام

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با «اعلام جرم» دادستان کل کشور و شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دادستان کل کشور از آذری جهرمی به دلیل «استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام»، «استنکاف از ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی» شکایت کرده است.

«عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و وی.پی.ان‌ها و همچنین حمایت از پیام‌رسان‌های بومی» دیگر دلایل شکایت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است.

صدا و سیما نیز به دلیل اظهارات محمد جواد آذری جهرمی درباره  بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰و۸۰۰ از او شکایت کرده بود.

سال ۹۷ نیز جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، از شکایت دادستانی و «دو هزار نفر از مردم اهواز» از محمد جواد آذری جهرمی خبر داده بود.

در سال‌های اخیر نیز نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی از دولت به دلیل راه‌اندازی نشدن «شبکه ملی اطلاعات» که بر اساس گزارش ها اینترنت ایران را از اینترنت جهانی جدا می کند، انتقاد کرده‌اند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »