? زنده| درخواست جمهوری اسلامی از اینترپل: ترامپ را بازداشت کنید

 



افزوده شدن ۱۶ شرکت و یک فرد مرتبط با صنایع فلزی ایران به لیست تحریم‌های آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ دی از وضع تحریم‌های تازه علیه شرکت‌های وابسته به بخش صنایع فلزی ایران خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خارجه ایالات متحده منتشر شده است، دولت آمریکا ۱۶ شرکت از جمله یک شرکت چینی و همچنین یک فرد مرتبط با صنایع فلزی ایران را مشمول تحریم‌های تازه کرده است.

شرکت چینی «کایفنگ پینگمی نیو کربن متریالز» (کی‌اف‌سی‌سی) که در تولید مواد کربنی تخصص دارد، متهم است که از دسامبر ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ هزاران تن مواد در اختیار صنعت فولاد ایران قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید، جمهوری اسلامی درآمدهای حاصل از صنایع فلزی ایران را صرف فعالیت‌هایی می‌کند که موجب بی‌ثباتی در سراسر جهان می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که بازیگران اصلی صنعت فولاد ایران شامل ۱۲ تولیدکننده فولاد و دیگر محصولات فلزی در ایران و همچنین سه نماینده فروش مستقر در خارج کشور، وابسته به یک شرکت بزرگ توسعه معادن و فلزات ایران، مشمول تحریم‌های جدید شده‌اند.

در فهرست جدید تحریم‌ها، اسامی شماری از شرکت‌های ایرانی شامل کشتیرانی حافظ دریای آریا، مجتمع فولاد صنعت بناب، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، مجتمع فولاد البرز غرب، شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع ذوب آهن فولاد خزر، مجتمع فولاد گیلان، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان و مجتمع صنعتی اسفراین به چشم می‌خورد.



درخواست جمهوری اسلامی از اینترپل: ترامپ را بازداشت کنید

قوه قضائیه ایران در ارتباط با کشته شدن قاسم سلیمانی از ارسال پرونده ۴۸ نفر به پلیس اینترپل خبر داد. به گفته سخنگوی قوه قضائیه این افراد از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کشته شدن قاسم سلیمانی نقش داشته‌اند.

 اسماعیلی در همین رابطه از ارسال پرونده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و فرماندهان و مقامات پنتاگون به پلیس اینترپل خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود پرونده مربوط به کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش از نخستین روزهای این حادثه در دادسرای ویژه امور بین‌الملل تهران تشکیل شده است و ایران به صورت جدی موضوع را پیگیری می‌کند.



تصویب سند الزامات پیشگیری و مقابله با «نشر اطلاعات و محتوای خلاف واقع»

سند «الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی» در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رییس جمهوری تصویب شد.

به گزارش ایرنا طبق این سند، قوه قضاییه به منظور فراهم آمدن زمینه‌های موثر پیشگیری از جرایم ظرف مدت سه ماه اقدامات لازم برای مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را انجام می‌دهد.

بر اساس این گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران هم موظف شده که اقدامات لازم را در مورد «راستی آزمایی اطلاعات و اخبار خلاف واقع منتشر شده» از طریق ایجاد سکوی مرجع به عمل آورد.



۱۵ میلیارد لیتر مازوتی که روی دست ایران مانده در پالایشگاه‌ها می‌سوزد

اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست اعلام کرد ۱۵ میلیارد لیتر مازوتی که قرار بود به امارات متحده عربی فروخته شود اکنون در مخازن ایران انبار شده و در پالایشگاه‌های این کشور می‌سوزد.

کهرم روز سه‌شنبه به پایگاه خبری امتداد گفت این مقدار از مازوت به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی «روی دست ما مانده است و نمی‌دانیم با آن چه کنیم».

او اضافه کرد: «دوم اینکه با فرارسیدن فصل سرد سال، مصرف گاز خانگی افزایش داشته و در نتیجه، گاز به عنوان سوخت سالم به نیروگاه‌ها نرسیده است.»

این مشاور پیشین سازمان محیط زیست ایران با تاکید بر این که «شاخص آلودگی هوا به درستی به مردم اعلام نمی‌شود»، ادامه داد: «آقایان آن را با جابجایی به مردم عنوان می‌کنند.»

کهرم تاکید کرد: «به حدی گفتن دروغ‌های این‌چنینی صورت گرفته که اعتماد عمومی نیز از اطلاع‌رسانی در این زمینه سلب شده است.»

او همچنین بلندمرتبه‌سازی‌ها در دوره شهرداری قالیباف را مانعی در مسیر باد در تهران دانست و گفت این امر «باعث ساکن شدن هوا شده و همین پایداری هوا، اسباب تشدید آلایندگی در آسمان تهران را فراهم کرده است.»



ایرنا: توافق ایران و کره‌جنوبی برای پیگیری دیپلماتیک آزادسازی نفتکش کره‌ای

ایرنا٬ خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی٬ خبر از آن دا که یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده که این کشور و ایران امروز توافق کردند که برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای رفع توقیف نفتکش کره ای در تنگه هرمز تلاش کنند.

بر اساس این گزارش این توافق به دنبال دیدار امروز «سعید بادامچی شبستری» سفیر ایران در کره جنوبی با کوه کیونگ سوک٬ مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی٬ صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به یونهاپ گفته است که دو طرف در مورد حل مساله درک مشترکی دارند و معتقد هستند موضوع باید به صورت دیپلماتیک حل شود.

کره جنوبی قصد دارد هیئتی را برای مذاکره در مورد آزادی نفتکش کره ای توقیف شده و ملوانانش به ایران اعزام کند.

بیشتر بخوانید:‌ ارسال ناوگان ضد دزدان دریایی کره جنوبی



شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در تهران

سعید نمکی، وزیر بهداشت٬ خبر از شناسایی اولین مورد ابتلای به کرونای انگلیسی در ایران داد.

به گفته او فرد مبتلا به تازگی از انگلیس به ایران باز گشته بود.

وزیر بهداشت در این رابطه توضیح داد: «متاسفانه اولین مورد کرونای انگلیسی از یک هموطن که به تازگی از انگلیس بازگشته بود را پیدا کردیم.» 

نمگی افزود: «او در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری بود. رد و نشانی از این ویروس را در اطرافیان بیمار نیافتیم.»



سخنگوی قوه قضاییه: شیرین نجفی در زندان است

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره پرونده روح الله زم و اینکه آیا رسیدگی به پرونده همدستان او از جمله شیرین نجفی آغاز شده است؟ گفت: «این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد. بخشی منتهی به رای شد اما این پرونده به اتمام نرسیده. اخیرا از ناحیه دادگاه بعد از صدور کیفر خواست در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان دیگر حکم صادر شده و ۶ نفر به محکومیت حبس دو تا ۱۰ سال محکوم شدند.»

او افزود: «خانمی که گفتید در زمره افرادی است که دستگیر شد و تحت تعقیب قرار گرفت و حکم صادر شده و محکومیت یافته اما چون قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی است از بیان عناوین اتهامی و موضوعات مربوط به میزان دقیق آنها معذورم. در مورد نفر دیگر در پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته آینده دادگاه برگزار می شود.»


محمود امجد: علیه حوزه‌ فاسد و عمامه به‌ سرهای بی‌ وجدان خواهم شورید

محمود امجد،‌ استاد اخلاق حوزه که اخیرا اعتراضاتش علیه اعدام و سرکوب مخالفان توسط حکومت ایران را افزایش داده است،‌ اعلام کرد علیه حوزه‌ علمیه «فاسد» و «عمامه به سرهای بی‌دین و وجدان» خواهد شورید.

امجد در دست‌نوشته‌ای کوتاه که روز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه در صفحه اینستاگرامش منتشر شد، نوشت: «به حول و قوه حضرت حق بنا دارم در تاسی به حضرت ختمی مرتبت شفاف و عریان به جهاد اکبر احقاق حق و ابطال باطل قیام کنم.»

او در ادامه اشاره کرد:‌ «علیه این حوزه فاسد و مفسد و همه عمامه به سرهای بی‌دین و وجدان خواهم شورید. هرچه بادا باد.»

بیشتر بخوانید: آیت‌الله محمود امجد: خامنه‌ای مسئول تمام خون‌های ریخته بعد از ۸۸ است

مدیر صفحه اینستاگرام این روحانی مخالف حکومت در پست‌ اخیر او اشاره کرده که تنها خواسته امجد از «حاکم جائر مطلق» برگزاری رفراندوم قانون اساسی جدید است که در آن دولت‌ها حق «جان ستاندن» از هیچ کسی را نداشته باشند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »