? زنده| روحانی: ترامپ در هفته‌های آینده نه فقط از حکومت از زندگی سرنگون می‌شود

 



روحانی: ترامپ در هفته‌های آینده نه فقط از حکومت از زندگی سرنگون می‌شود

حسن روحانی، رییس جمهوری٬ امروز در سخنانی گفت که دونالد ترامپ «در هفته‌های آینده سرنگون خواهد شد؛ نه فقط از حکومت، بلکه از زندگی.» او افزود: «او به خاطر ظلم‌ها و جنایاتی که انجام داد یک آدم بی‌آبرویی در تاریخ خواهد ماند.»

حسن روحانی در سخنرانی امروز خود تکرار کرد: «یکبار دیگر گفتم، باز هم تکرار می‌کنم، ترامپ مثل صدام بود. صدام هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد و سرنگون شد و ترامپ سه سال جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کرد.»



امیر عبدالهیان: قاسم سلیمانی به خواب دوستان می‌رفت و نقشه حمله به اسرائیل را نشان می‌داد

حسین امیرعبدالهیان، سخنگوی ستاد سالگرد قاسم سلیمانی گفته است که در جریان جنگ سوریه، قاسم سلیمانی «بعضی شب‌ها به خواب دوستان» می‌آمده و «نقشه راه اجرای عملیات» علیه اسرائیل را نشان می‌داد.

حسین امیرعبدالهیان این سخنان را شامگاه چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرده و منبع گفته‌های خود را «برخی دوستان» در سوریه اعلام کرده است./ایرنا



محکومیت ۹ شهروند بهایی به حبس

دادگاه تجدید نظر استان تهران، ۹ شهروند بهایی را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت و تبلیغ بهائیت» جمعا به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این افراد حدفاصل شهریور تا آذر ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در اندیشه کرج بازداشت و بعد از چند ماه‌ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

بر اساس حکم نهایی دادگاه، هومن خوشنام، الهام سلمان زاده، پیام شبانی (شعبانی)، کیانوش سلمان زاده، سروش آگاهی، پروان معنوی، جمیله پاکرو (محمدحسینی)، پیمان معنوی و ندا شبانی (بیوک آقایی) هر کدام به طور جداگانه به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش هرانا، ماموران در زمان بازداشت، منازل این افراد را تفتیش کرده و برخی لوازم شخصی آن‌ها ازجمله کتاب‌، کامپیوتر، لپ‌تاپ و تلفن همراه آنان را با خود برده‌ و محل کسب برخی از آن‌ها نیز پس از بازداشت پلمب شده است./خبرگزاری هرانا



درخواست وزارت بهداشت برای توقف استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها

وزارت بهداشت از مسئولان خواست برای حفظ سلامت مردم اقدامی فوری برای کاهش منابع آلاینده هوا و به خصوص ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها را اجرا کنند.

عباس شاهسونی، معاون وزیر بهداشت٬ در گفت‌وگو با ایرنا هشدار داد که با توجه به پایداری هوا و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها، شرایط هوای شهر تهران و سایر کلانشهرهای ایران وضعیت بدتری پیدا می‌کند.

او عامل اصلی آلودگی هوا در تهران، کرج و اصفهان را استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها دانست.

شاهسونی کیفیت هوای برخی مناطق کلانشهر تهران را خطرناک توصیف کرد و از عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس خواست از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.



رییس دفتر رییس جمهوری وعده داد: خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا

محمود واعظی٬ رییس دفتر رییس‌ جمهوری٬ از انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفت: «قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووکس منعقد شده است و در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز واکسن از چین هستیم.»

این در حالی است که تا پیش از این بارها مقامات جمهوری اسلامی مدعی شده بودند که به علت تحریم‌های آمریکا امکان خرید واکسن کرونا ندارند. از سوی دیگر وکسن ایرانی کرونا نیز به ادعای مقامات وزارت بهداشت وارد فاز اول تست انسانی شده است.

محمود واعظی توضیح نداد که ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی قرار است به کدام گروه‌ها در کشور ۸۵ میلیونی ایران تزریق شود.



اعدام یک «کودک-مجرم» در زندان رشت

محمدحسن رضایی، کودک-مجرمی، که در یک پرونده دعوا گروهی، به اتهام قتل یک شهروند دیگر با چاقو به اعدام محکوم شده بود، صبح روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی‌ماه در زندان مرکزی رشت اعدام شد.

او در هنگام وقوع این دعوا ۱۶ سال داشت و از سال ۸۶ تاکنون در بازداشت سه سر می‌برد.

سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته در بیانیه‌ای با «ناعادلانه» خواندن روند رسیدگی به پرونده آقای رضایی،‌ تاکید کرده بود که این متهم سال ۸۷ در جریان «اعترافات اجباری»، مسئولیت این قتل را بر عهده گرفت ولی در دادگاه اعترافات خود را پس گرفت.

این سازمان تاکید کرده است که اعدام افرادی که زمان وقوع جرم کودک بوده‌اند، نقض جدی قوانین بین‌المللی حقوق بشری است.

افرادی که در زمان وقوع جرم کمتر از ۱۸ سال داشته‌اند و در قوانین بین‌المللی با عنوان «کودک- مجرم» از آنان نام برده می‌شود، در ایران سابقه‌دار است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »