? زنده| یک عضو کانون نویسندگان به ۱۱ سال حبس محکوم شد

 



درخواست آزادی مریم اکبری منفرد از سوی همبندی‌های سابق او

جمعی از زندانیان سیاسی سابق٬ طی بیانیه‌ای خواستار آزادی مریم اکبری منفرد شدند.

این نامه به امضای سیم اشرفی، مرضیه امیری، نسیم باقری، ژیلا بنی یعقوب، فاران حسامی، لیلا حسین زاده، آزیتا رفیعزاده، مریم شفیع پور، مهوش شهریاری، ریحانه طبا طبایی، فریبا کمال آبادی، مهدیه گلرو، نرگس محمدی، عسل محمدی، صدیقه مرادی، ندا ناجی، شیوا نظرآهاری و بهاره هدایت رسیده است.

امضا کنندگان این بیانیه تاکید کردند که به عنوان همبندی‌های مریم، قدیمی ترین زندانی سیاسی زن اوین، این شرایط را ناعادلانه و غیرانسانی می‌دانند و خواستار آزادی بی‌قید و شرط مریم اکبری منفرد هستند.

مریم اکبری منفرد در تاریخ دهم دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده و تا امروز بدون حتی یک ساعت مرخصی، با سربلندی در زندان به سر برده است.

یکی از فرزندان مریم در هنگام بازداشت او ۴ ساله بوده و در تمام این سالها فرزندانش از حضور مادر محروم بوده‌اند. مریم تحت حکم ناعادلانه‌ی ۱۵ سال حبس تعزیری قرار دارد؛ طبق قوانین جدید این حکم باید به ۱۰ سال کاهش می‌یافت اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است.



یک عضو کانون نویسندگان به ۱۱ سال حبس محکوم شد

حکم آرش گنجی، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، مبنی بر ۱۱ سال حبس تعزیری روز چهارشنبه، ۱۰ دی‌ماه، به وکیل مدافع او ابلاغ شد.

ناصر زرافشان، وکیل مدافع آرش گنجی، به خبرگزاری هرانا گفت که او به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و از بابت اتهام «عضویت و همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس و در مجموع به ۱۱ سال حبس محکوم شده است.

بر اساس گزارش‌ها این حکم از سوی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر شده است.

به گفته زرافشان، در صورت قطعی شدن این حکم در مرحله تجدیدنظر از حکم صادره با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص این عضو کانون قابل اجرا است.

وکیل آرش گنجی همچنین گفت که مصداق تمامی این اتهام‌ها علیه این عضو کانون نویسندگان ایران ترجمه کتابی درباره‌ تحولات کردستان سوریه با عنوان «کلید کوچک دروازه‌ای بزرگ» عنوان شده است.


سنگ مزار محمدرضا شجریان نصب شد


قاانی مسئولان آمریکایی را به مرگ تهدید کرد

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس امروز در مجلس رییس جمهور، وزیر خارجه و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را تهدید کرد.

نظر صریح سردار قاآنی درباره مذاکره ایران با آمریکا/ گذشت زمانی که آنان بزنند و ما دفاع کنیم - جهان نیوز

قاآنی در جلسه غیرعلنی مجلس  که در روز چهارشنبه ۱۰ دی برگزار شد گفت که آنان باید «سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند؛ چرا که جمهوری اسلامی انتقام قاسم سلیمانی را خواهد گرفت.»

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین گفت: آمریکایی‌ها تاکنون هم سیلی سخت‌افزاری خورده‌اند و هم سیلی نرم‌افزاری.

اسماعیل قاآنی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین وی منصوب شد.


نماینده مجلس: تورم به دلیل بی‌انضباتی دولت است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید بررسی‌ها نشان می‌دهد دولت در سال ۹۸ بی‌انضباطی مالی گسترده‌ای داشته که تاثیرات آن در نرخ تورم امسال مشخص می‌شود.

به گفته او آن چه در گزارش دیوان محاسبات در مجلس قرائت شد نشان می‌دهد دو‌سوم بودجه سال ۹۸ اجرا نشده و انحرافاتی در این بخش وجود دارد. از بخشش ۱۴ میلیارد دلار از بدهی‌های دولت به صندوق توسعه تا خصوصی سازی‌های پر‌حاشیه که آسیب زیادی به اقتصاد ملی زد./فراز


ایران: ۱۵۰ هزار دلار برای هر یک از جانباختگان هواپیمای اوکراینی می‌دهیم


رویترز: تست کرونای یک پرستار در کالیفرنیا یک هفته بعد از تزریق واکسن مثبت است


اجاره خانه سرمایه‌داران در تهران؛ تا ۱۳۰ میلیون تومان

حداقل میزان رهن در مناطق شمالی پایتخت ۷۵ میلیون تومان با اجاره ماهانه ۷/۵ میلیون برای اجاره یک آپارتمان ۱۰۰ متری در تجریش است. بالاترین میزان اجاره هم متعلق به یک واحد ۳۵۰ متری در الهیه با ۲ میلیارد رهن و ماهانه ۱۳۰ میلیون تومان است./خبرآنلاین

سهم لاکچری‌ها در درآمد کشور چقدر است؟ - ارانیکو


پنس درخواست جمهوری‌خواهان برای لغو پیروزی بایدن را رد کرد

وکلای لویی گومرت، نماینده تگزاس و ۱۱ نماینده دیگر جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا در درخواست رسمی که تنظیم کرده‌اند، گفتند معاون رئیس جمهور در حال کناره‌گیری کشورشان درخواست آنها برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را رد کرده است.


 



روحانی: معیار ما برای تایید واکسن وزارت بهداشت است


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »