? زنده| دستور رهبر جمهوری اسلامی «لایحه بودجه ۱۴۰۰» را تغییر داد

 



بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری عراق به ایران بابت خرید برق تهاتر می‌شود

حمید حسینی٬ عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق٬ در خصوص بدهی این کشور بابت خرید برق، گفت: پرداخت آن به صورت تهاتر انجام شده است و به زودی وارد کشور می‌شود.

او افزود: «ایران بخشی از بدهی عراق بابت خرید برق را کالا خریداری کرده که تا چند روز آینده این محموله وارد خاک کشور خواهد شد.»عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه صادرات غیرنفتی در سال جاری به عراق کاهش داشته است، ادامه داد که برق به این کشور همچنان فروخته می شود و سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمد دارد.



دستور رهبر جمهوری اسلامی «لایحه بودجه ۱۴۰۰» را تغییر داد

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ اعلام کرد که زیر فشارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ارجاع موضوع به دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تغییراتی را اعلام کرد.

حسن روحانی در نامه ابلاغ این موضوع تاکید کرده است که با این اصلاحیه تراز منابع و مصارف در لایحه بودجه با دستور آیت‌الله خامنه‌ای تغییر کرده است.

در نامه حسن روحانی در رابطه با تغییرات اعمال شده به رییس مجلس داده گفته است که مصارف بودجه به میزان ۵۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که قرار است از محل اوراق قرضه تامین شود.

مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان هم از محل صرفه جویی حین اجرا و کاهش تخصیص مصارف پیش بینی شده است.



سخنگوی دولت: اختلال جی‌پی‌اس ارتباطی به گم شدن کوهنوردان ندارد

علی ربیعی، سخنگوی دولت٬ ضمن تایید وجود مساله اختلال جی پی اس در تهران گفت که بین اختلال جی‌پی‌اس پی اس و حادثه رخ داده برای کوهنوردان در شمال تهران «ارتباطی وجود ندارد.»

ربیعی افزود که شخصا «درباره احتمال تأثیر اختلال در عملکرد سیستم جی‌پی‌اس و ارتباط آن با راه‌گم‌کردن کوهنوردان» با رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران صحبت کرده و تاکید شده که هیچ چیزی در این زمینه اثبات نشده است.

این در حالی است که پیشتر برخی گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ارتباط اختلال جی‌پی‌اس تهران و مرگ کوهنوردان مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: بررسی نقش اختلال جی‌پی‌اس در مرگ کوهنوردان



اسیدپاشی روی زن خواستار طلاق پس از خروج از دادگاه

روزنامه ایران گزارش داد یک زن جوان پس از حضور در دادگاهی در تهران برای پیگیری پرونده طلاقش، در مسیر خانه هدف اسیدپاشی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش هفتم دی‌ماه ماموران کلانتری شهرک «ولیعصر» تهران گزارش اسیدپاشی به زنی جوان را ثبت کردند. این زن به اختلاف در روابط زناشویی خود اشاره کرده و گفته است روز حادثه برای پیگیری پرونده طلاق به دادگاه خانواده رفته بود.

او درباره روز حادثه گفت: «از دادگاه که خارج شدم تا به سمت خانه‌مان بروم، در نزدیکی خانه در یکی از محله‌های شهرک ولیعصر ناگهان موتور سواری دو ترک به من نزدیک شد. هر دوی آن‌ها کلاه ایمنی به سر داشتند و مردی که ترک‌نشین بود ظرفی را که در دست داشت به سمت من پاشید.»

این زن جوان پس از حمله اسیدپاشان دچار سوختگی در پا شد و برای درمان به بیمارستان منتقل شد. او خود را «دانشجوی دکترای مدیریت» معرفی کرده که از چهار سال پیش با مردی جوان آشنا شد و با او ازدواج کرد.



برگزاری نشست خبری بدون «تزریق واکسن ایرانی»

در حالی که رسانه‌های رسمی ایران امروز خبر تزریق اولین دوز آزمایشی واکسن ایرانی را منتشر کرده بودند٬ بنابر اخباری که به دست «زیتون» رسیده است تزریقی صورت نگرفته است.

چند تن از داوطلبان تست انسانی واکسن ایرانی به «زیتون» گفتند که روز گذشته با ایشان تماس گرفته و از آن‌ها خواسته‌اند که برای مصاحبه مطبوعاتی آماده باشند٬ این در حالی است تزریقی صورت نگرفته است.



بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار به شکل «هدفمند» در سال ۲۰۲۰ کشته شدند

سازمان گزارشگران بدون مرز ضمن اعلام خبر کشته شدن «هدفمند» بیش از ۵۰ روزنامه نگار در سال ۲۰۲۰ ٬ این سال را برای کنشگران رسانه‌ای٬ سالی خوفناک و مرگبار دانست.

در این گزارش آمده است: «افزون بر ده‌ها روزنامه‌نگار زندانی، ربوده شده، تبعیدی و ناپدید شده، بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار در سال جاری به شکل هدفمند و با برنامه به قتل رسیده‌اند.»



تزریق نخستین تست «واکسن ایرانی کرونا»

نخستین «واکسن ایرانی» کرونا «با موفقیت» به یک زن تزریق شد.

نام این داوطلب، طیبه مخبر، دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، اعلام شده است.

علی عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام هم دومین داوطلب تزریق این واکسن بوده است.

او پس از تزریق واکسن گفت که « این واکسن کاملا ایمن است» «این موضوع ثابت خواهد شد».

ستاد اجرایی فرمان امام از نهادهای اقتصادی زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است و انحصار تولید ماسک در کشور را در دست دارد.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »