? زنده| باقری کنی: آلمانی ها هم در ترور قاسم سلیمانی نقش داشتند

 



باقری کنی: آلمانی ها هم در ترور قاسم سلیمانی نقش داشتند

علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی٬ مدعی شد که آلمانی‌ها هم در ترور قاسم سلیمانی نقش داشتند. او مدعی شد: «در ارتباط با پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۸ متهم شناسایی شدند و اقدامات لازم برای تحت تعقیب قراردادن آن‌ها انجام شده است.»

باقری در ادامه گفت: «از کشورهایی که به نوعی دخیل و درگیر در این جنایت ترور بودند، درخواست شده که اطلاعات و مستندات را در اختیار دستگاه قضایی ایران قرار دهند.»

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی افزود: «آخرین کشور آلمان بود؛ اخبار و اطلاعاتی به دست ما رسید که پایگاه آمریکایی‌ها (رامشتاین) در آلمان در تبادل اطلاعات میان پهپادهای آمریکایی که در جنایت ترور شهید سلیمانی درگیر بودند دخیل بوده است.»



عضو حماس: قاسم سلیمانی ۲۲ میلیون دلار به ما داد

محمود الزهار، یکی از اعضای ارشد گروه فلسطینی حماس، به شبکه تلویزیونی العالم گفت در سال ۲۰۰۶ که به تهران سفر کرده بود، کیف‌هایی حاوی ۲۲ میلیون دلار از قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه،‌ دریافت کرد.

ایران اینترنشنال خبر از آن داد که الزهار در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه هفتم دی‌ماه از شبکه تلویزیونی العالم پخش شد گفت اولین و آخرین دیدارش با قاسم سلیمانی در سال ۲۰۰۶ و پس از به عهده گرفتن سمت «وزارت خارجه فلسطین» بود.

او گفت پس از آغاز به کارش، به ایران سفر کرد تا با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

الزهار به تلویزیون العالم، شبکه برون‌مرزی جمهوری اسلامی، گفت: «دیدارم با محمود احمدی‌نژاد مثبت بود. درخواست‌هایی از او داشتیم. احمدی‌نژاد من را به قاسم سلیمانی ارجاع داد. در آن دیدار به سلیمانی گفتم که فلسطین در محاصره است و مشکل اصلی ما حقوق کارمندان و کمک‌هایی است که باید به مردم داده شود.»

این عضو ارشد حماس در ادامه گفت: «سریع تصمیم‌گیری شد. من روز بعد باید سفر می‌کردم. در فرودگاه ۲۲ میلیون دلار در چند کیف دیدم. توافق ما با سلیمانی بیش از این مقدار بود اما چون ۹ نفر بیشتر نبودیم نمی‌توانستیم بیش از این مبلغ حمل کنیم. گنجایش هر کیف ۴۰ کیلوگرم بود.»



سفر شهروندان عراقی به ایران ممنوع شد

دولت عراق برای مقابله با ویروس جدید کرونا رفت و آمد به چند کشور را ممنوع کرد.این ممنوعیت دو هفته‌ای است و از روز پنج‌شنبه این هفته آغاز می‌شود و شامل ایران، بریتانیا، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، ژاپن، بلژیک و هلند می‌شود.



خیرین آمریکایی ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا به ایران اهدا کردند

کریم همتی٬ رییس سازمان هلال احمر کشور٬ از تامین واکسن خارجی فایزر برای کشور خبر داد. به گفته او این تعداد واکسن‌ را خیرین آمریکایی به ایران اهدا کرده‌اند.

کریم همتی امروز در گفتگو با صداوسیما گفت: «قرار است ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر بصورت اهدایی به ایران داده شود.»

او افزود: «به دلیل شرایط خاص نگهداری این واکسن با هماهنگی وزارت بهداشت به زودی مراحل انتقال آن به کشور انجام خواهد شد.»

رییس سازمان هلال احمر کشور گفت: «در زمان رسیدن واکسن نحوه دریافت واکسن در رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و روز گذشته هم برای پیگیری بیشتر این موضوع جلسه در تهران برگزار کردیم.»



فرمانده کل سپاه: فرمول غلبه بر کرونا را پیدا کردیم

حسین سلامی٬‌فرمانده کل سپاه خبر از آن داد که «فرمول‌های غلبه بر کرونا را پیدا کرده‌ایم و طرح شهید سلیمانی نقطه مرکزی این یافته جدید کشور است.»

سلامی صبح امروز در نشست دستاوردهای طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا مدعی شد که تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی»، «ما توانسته‌ایم از ارزش‌های اعتقادی مان به زیبایی کمک بگیریم تا آن را در ساختار و ساز و کار مدیریت یک بحران ملی مثل کرونا مداخله بدهیم و از آن تاثیرات شگفت انگیزی بسازیم.»

بیشتر بخوانید: «فیک‌نیوز» چگونه به بقای جمهوری اسلامی کمک می‌کند؟


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »