رهبر جمهوری اسلامی و «نفوذ»ش

احسان ابراهیمی

 

برادران من! اگر از هزینه‌های سنگین و عملیات عظیم خود نتیجه نمی‌گیرید شاید صحنه درگیری را اشتباه گرفته‌اید؛ در خیابان با سایه‌ها می‌جنگید حال آن که در میدان وجدان‌های مردم، خاکریزهایتان پی در پی در حال سقوط است. (میرحسین موسوی، بیانیه شماره ۱۶)

وقتی برجام به نتیجه رسید، رهبر جمهوری اسلامی که خود با دور زدن دولت کودتا، مذاکرات با آمریکا را در عمان کلید زده بود، از ترس باختن در داخل، توهم «نفوذ» را کلید زد تا بتواند آثار و نتایج داخلی توافق بین‌المللی را کنترل و خنثی کند. اما ناظران آگاه و رصدکنندگان مدیریت سه دهه‌ای وی می‌دانستند این سناریوی جدید، هم کاربردی داخلی دارد و هم نشانه ضعف وی است. از آن روز که وی نفوذ را کلید زد تا امروز صدها نفر از نخبگان و مردمان عادی و بی‌گناه این مرز و بوم به اسم رمز نفوذ دستگیر و زندانی و شکنجه و گاهی اعدام شده‌اند تا بیلان ظالمان دستگاه‌های امنیتی به بیت رهبری پرتر و سنگین‌تر شود و وی آسوده شود حکومتش را نفوذی و نفوذی‌ها تهدید نمی کند اما غافل از آنکه به قول میرمحصور، صحنه درگیری را اشتباه گرفته‌اند. نفوذ واقعی، جولان دستگاه‌های امنیتی اسراییل و غرب در امنیتی‌ترین مراکز این نظام است و خبر و بی خبر اعدام و دستگیری فلان عضو دون پایه سپاه و پیمانکار بهمان مرکز هسته‌ای به اسم جاسوسی برای موساد، تنها و تنها نشانه استیصال کامل نظام برای حفظ کمترین حد امنیت است. حال آنکه بر همگان روشن است نفوذ موساد و غرب در قلب و مغز این حکومت، فراتر از دون‌پایگان است.

حکومتی که در روز روشن و شب تاریک به خانه بهاییان، دانشجویان، دراویش، محیط زیستی‌ها، اساتید دانشگاه و … می‌ریزد و به اسم همکاری با دولت متخاصم دستگیرشان می‌کند کجا؛ و اینکه نفرات اصلی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای در دل پایتخت ترور مسلحانه می‌شوند کجا؟! آیا این‌ها را می‌توان بدون هماهنگی‌های میدانی انجام داد؟ مگر نگفتند یکی از سپاهیان رفت‌وآمد قاسم سلیمانی را گزارش می‌داده است؟ عملیات‌هایی در این سطح از دقت، جملگی نیازمند تایید و حضور نهایی نیروهای داخلی و ناظر بر صحنه برای زدن سوژه است و بدون تایید نهایی میدانی، هیچ گلوله‌ای شلیک نمی‌شود.

نگارنده معتقد است فرض ناآگاهی دستگاه‌های امنیتی از میزان نفوذ سرویس‌های خارجی در سپاه و بسیج و بیت رهبری و … محال است و بالاترین سطوح «ساس» و «واواک» و همان ها که روز و شب در حال دستگیری مردمان عادی به اسم نفوذند، اصلی‌ترین نفوذی‌ها و کارگزاران موساد و سیا هستند. همان‌ها که «کلوب ترور» را می‌سازند و بیگناهان را با شکنجه جلوی دوربین اعتراف می‌نشانند و با جعل پاسپورت اعدامشان می‌کنند، اصلی‌ترین نفوذی‌هتی موسادند.

حتی دیر نیست و غریب نمی‌نماید که حسین شریعتمداری و حسین طائب و محمود علوی و حسین سلامی و … جملگی جاسوسان اسرائیل بوده‌ از آب درایند  و معلوم شود سال‌ها در این جایگاه‌ها فقط به فکر زدن و کشتن مردم مظلوم ایران و در حال خدمت به کشورهای خارجی بوده‌اند.

این افتضاح‌هاو رسوایی‌های اطلاعاتی و امنیتی که جز سرافکندگی برای رهبر و دستگاه‌های عریض و طویل امینی وابسته به وی نیست، بار دیگر نشان داده و می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی، تنها در برابر مردم مظلوم داخل، توان سرکوب و کنترل دارد و به محض روبرو شدن با دشمنی خارجی، جز زبونی و تحقیر، کارنامه‌ای ندارد. از همین‌روست که سال‌هاست می گوییم بزرگترین دشمن امنیت ملی ایران و ایرانیان، حاکمان فعلی و حکومت جمهوری اسلامی‌‌ست؛ حکومتی که تا بن دندان آلوده به نفوذ و جولان جاسوسان و عوامل کشورهای دیگر است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. مجلسمون اگه مجلس بود الان باید این سیستمهایِ موازیِ امنیتی و اطلاعاتی رو به صُلابه می کشید که چرا تو پایتخت تو روز روشن در شرایط قرنطینه که دوربینها دارند چک می کنند تا ببینند کدوم ماشین خلاف میکنه تا بلافاصله کنتور بندازند و جریمه کنند چجور مثل فیلمهای سینمایی وسط شهر، شخصی که محافظ و ماشین ضدگلوله هم داشته، ترور میشه! اونم به وسیله ی اسرائیل دشمن شماره یک ایران!
    پارسال که سردار سلیمانی رو ترور کردند بهونه آوردند که شواهدی بدست اومده که دولت عراق با آمریکا همکاری کرده و…. که هنوز هم شواهدشون رو، رو نکردند! من نمی دونم تا کی میخوان مثل کبک سرشون رو بکنند تو برف!
    حالا هی نیروهاشون رو بریزند برای سرکوب مردم و برگزار نشدن مراسم، برای امثال شجریان و …
    یه عده مزدور هم میرند شعار میدن انتقام، انتقام تا بی لیاقتی اینا رو پوشش بدند!
    ???

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »