? زنده| آمریکا وزیر اطلاعات ایران را تحرم کرد

 



در حمله اسرائیل به سوریه پنج عضو «سپاه قدس» کشته شده‌اند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن دستکم پنج عضو «نیروی قدس سپاه پاسداران» در حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه خبر داده است. مقامات جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان‌دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داده است که در جریان حمله جنگنده‌های اسرائیل به مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه دست‌کم ده سرباز کشته شده‌اند. طبق این گزارش دست کم‌ پنج تن از کشته‌شدگان ایرانی بوده‌اند.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۲۸ آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی متعلق به نیروی سپاه قدس ایران و ارتش سوریه را در جنوب کشور سوریه بمباران کرده‌اند. به گفته مقامات ارتش اسرائیل جت‌های جنگنده در این حمله هوایی انبارها، مجتمع‌های نظامی، ایستگاه‌های فرماندهی و سامانه‌های موشک‌های زمین به هوا را هدف قرار داده‌اند.



آمریکا وزیر اطلاعات ایران را تحرم کرد

خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه از اعمال تحریم‌های جدید در ارتباط با ایران خبر داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد «سید محمود علوی»، وزیر اطلاعات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

طبق فهرستی که روی وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۹ فرد، از جمله وزیر اطلاعات ایران ۴۹ نهاد و یک کشتی به بهانه‌های مختلف در ارتباط با ایران در فهرست تحریمی موسوم به SDN قرار گرفته‌اند.

وزرات خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که برای توضیح درباره دلایل اعمال این تحریم‌ها منتشر کرده نوشت شرکت‌های مرتبط با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این، با متهم کردن وزیر اطلاعات ایران به نقض «حقوق بشر» گفته که ایشان را به فهرست SDN اضافه کرده است.

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا «سید پرویز فتاح»، رئیس بنیاد مستضعفان نیز از جمله کسانی است که تحریم شده است.



آغاز به کار ۱۴۴ گردان سایبری در تهران

محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در نشستی خبری از فعالیت ۱۴۴ گردان سایبری در تهران خبر داد.

یزدی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت های این مجموعه در فضای مجازی به ویژه در ایام کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در جلسات مختلف گسترش دولت الکترونیک را دنبال کردیم؛ در عین حال لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴ گردان سایبری در فضای مجازی اقدام به انجام کارهای آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت افزایی و بصیرت افزایی و رفع ابهام آفرینی ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده اند. همواره تلاش می‌کنیم با حضور در فضای مجازی کاری کنیم تا با کسانی که می‌خواهند جوانان ما را فریب دهند، مقابله کنیم و با ارائه آموزشهای لازم جوانان را در برابر دروغ آفرینی‌های و تردید آفرینی‌ها به نوعی واکسینه کنیم.



افزایش ۴۰ درصدی قیمت لبنیات

سخنگوی انجمن صنایع لبنی خبر داد که این محصولات در مقایسه با قبل ۴۰ درصد گران شده‌اند.

محمدرضا بنی‌طبا گفت که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید از جمله قیمت شیر خام، قیمت مصوب محصولات لبنی نیز افزایش یافت.

او گفت که این تغییرات قیمت در چند روز آینده و با نامه‌ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ خواهد شد.

قیمت کره تولید داخل نیز در مهرماه ۴۰ درصد افزایش یافته بود. در ماه‌های اخیر قیمت دیگر مواد غذایی نیز افزایش یافته است.

همچنین قیمت محصولات بهداشتی نیز  بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شده است.



رمدسیویر تحت پوشش بیمه قرار گرفت

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که داروی رمدسیویر تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. به گفته او هدف از اینکار جلوگیری از سودجویی برخی افراد بوده است.

رونق تولید رمدسیویر در ایران - ایرنا

در مورد اثرگذاری این نوع از داروها گفته که، این داروها در فاز خاصی اثرگذاری دارند که اگر با پروتکل کمیته علمی دارو تحویز شود نتیجه بخشی بهتر خواهد بود.

رمدسیویر یکی از اولین داروهایی بود که برای معالجه کووید-۱۹ به کار گرفته شد و اخیرا بعد از ابتلا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا برای او تجویز شد


«بسته معیشتی» برای یک سوم مردم ایران

محدودیت تردد بین مراکز استان‌های ایران که قرار بود از روز چهارشنبه تا جمعه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اجرا شود، در بعضی استان‌ها از جمله گیلان و استان مرکزی لغو شده است.

حسن روحانی، هم اعلام کرد که که برای جبران فشار اقتصادی به مردم به دلیل افزایش محدودیت‌ها «بسته کمک معیشتی» برای یک سوم از جمعیت ایران در نظر گرفته شده است.


تنظیم بودجه ۱۴۰۰ با دلار ۱۱ هزار تومانی

 


نائب رئیس اتاق اصناف ایران: تعطیلی دو هفته‌ای بی‌حساب و کتاب است

نائب رئیس اتاق اصناف ایران از تعطیلی دو هفته‌ای اصناف انتقاد کرد و آن بی حسای و کتاب خواند.

جلال‌الدین محمدشکریه در گفت وگوبا خبرگزاری مهر گفته اگر قرار بر تعطیلی اصناف است باید فکری برای نظام بانکی شود و قطعا در این دو هفته چک‌های زیادی از اصناف برگشت خواهد خورد.

او گفته در ستاد ملی کرونا اصناف هیچ نمانیده‌ای ندارند و اگر قرار به تعطیلی اصناف است باید نظر بخش خصوصی و اصناف را بپرسند.

محمدشکریه با انتقاد از وعده‌هایی که دولت داده و عملی نشده می‌گوید معلوم نیست که با تعطیلی اصناف چه کسی باید حقوق کارگران را پرداخت کند.

او گفته کارگران بسیاری از صنوف روزمزد هستند و اگر یک روز کار نکنند از نظر مالی به مشکل می‌خورند اما دولت بدون هدف گذاری در مورد تعطیلی صنوف تصمیم گرفته است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »