? زنده| اجرای حکم شلاق نوکیش مسیحی

 



اجرای حکم شلاق نوکیش مسیحی

حکم ۸۰ ضربه شلاق زمان فدایی، نوکیش مسیحی، به جرم نوشیدن مشروبات الکلی اجرا شد.

این نوکیش مسیحی روز جمعه دوم آبان پس از آن که از مرخصی پنج روزه به زندان بازگشت، توسط ماموران به دادسرای «شهید مقدس» زندان اوین برده شد و ۸۰ ضربه شلاق خورد.

او متهم بود که در جریان شرکت در مراسم مذهبی مسیحیان، مشروب الکلی نوشیده است. حکم ۸۰ ضربه شلاق این زندانی تیرماه سال ۹۶ صادر شده بود.

این نوکیش مسیحی علاوه بر این حکم، به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی» و ترویج «مسیحیت صهیونیستی» به شش سال زندان محکوم شده است.

او همچنین در یک پرونده دیگر با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و شش ماه حبس و دو سال تبعید به نهبندان محکوم شده است./وب‌سایت ماده ۱۸



اکبر طبری: منزل صادق لاریجانی بودم که بازداشت شدم

اکبر طبری، معاون اجرایی سابق دفتر صادق لاریجانی در دوران ریاست قوه قضاییه، در نامه‌ای که از زندان فرستاده است، جزئیات تازه‌ای از نحوه بازداشت خود در تیرماه سال ۹۸ را افشا کرد.

در این نامه‌ که در روزنامه شرق منتشر شد، طبری بدون اشاره به تاریخ دقیق بازداشتش نوشته است که زمانی که در شهر آمل در خانه صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای صرف ناهار میهمان بوده، توسط یک «گروه پنجاه ‌نفره» بازداشت شده است.

او گفته است که در جریان بازداشتش این گروه با نیروهای حفاظت صادق لاریجانی درگیر شده‌اند، ولی اشاره نکرده که این گروه از سوی کدام نهاد برای بازداشت او اعزام شده بودند.

پیش از این گزارش شده بود که اکبر طبری توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

اکبر طبری شهریورماه امسال با حکم دادگاه به اتهام «سردستگی» شبکه رشوه‌گیری و «اخذ رشوه‌های متعدد»، «پولشویی» و برخی دیگر از اتهامات به ۵۸ سال زندان محکوم شد. با توجه به قانون مجازات اسلامی، حکم ۳۱ سال زندان که بیشترین مجازات تعیین شده در یک حکم مرتبط با این پرونده است، اجرایی می‌شود.



جمهوری اسلامی: به اقدامات احتمالی ترامپ پاسخ کوبنده می‌دهیم

علی ربیعی٬ سخنگوی دولت٬ در واکنش به برخی گزارش‌ها درباره «تحرکات احتمالی» دونالد ترامپ در منطقه و به‌ویژه علیه ایران گفت که احتمال وقوع این اقدامات «کم است»، ولی «هر گونه اقدام» با «پاسخ کوبنده روبه‌رو خواهد شد.»

علی ربیعی که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، با اشاره به این که در حال حاضر حکومت ایران «روزهای سختی» را سپری می‌کند، تاکید کرد که «تحولات جهانی در حوزه بین‌الملل به سرعت در حال تغییر سریع است».

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام کنونی و سابق ایالات متحده گزارش داد که دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه، ۲۲ آبان، طی نشستی در کاخ سفید از مشاوران ارشد خود پرسیده که آیا امکانی برای اقدام علیه سایت‌های هسته‌ای مهم ایران در هفته‌های آتی وجود دارد یا نه.



رصد مبتلایان به کرونا از طریق «رصد موبایل»

محمد اسلامی، وزیر راه٬ گفت که با توجه به اعمال محدودیت‌های جدیدی که قرار است از ابتدای آذرماه در ایران به اجرا گذاشته شود «درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن‌ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.»

اسلامی افزود: «وزارت بهداشت بدنبال غربالگری مبتلایان در کشور است و «نکته مهم اینجاست که به صورت سیستمی بتوانند مبتلایان را از طریق موبایل‌هایشان کنترل و مانیتور کنند تا تردد آن‌ها را محدود کنیم.»

به گفته وزیر راه قرار است از مسافرت مبتلایان پس از شناسایی از طریق موبایل‌هایشان «با وسائل حمل و نقل عمومی جلوگیری کنیم یا در ترددهایشان به محل کار محدودیت ایجاد شود و پس از شناسایی آن‌ها، از افراد پیرامون‌شان تست گرفته شده و اجازه گسترش زنجیره انتقال داده نشود.»



کسانی که از رهبری حکم دارند از نامزدی در ۱۴۰۰ منع شده‌اند

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا٬ گفت: «شنیده‌ام کسانی که از رهبری حکم دارند از نامزدی در ۱۴۰۰ منع شده‌اند.»

او افزود: «گفته شده اگر می‌خواهند کاندیدا شوند اول باید استعفا دهند.»

این در حالی است که نام ابراهیم رئیسی٬ که با حکم آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شده است٬ در بین نام نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دیده می‌شود.



نیویورک تایمز: ترامپ هفته گذشته به فکر حمله نظامی به ایران بوده

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام کنونی و سابق ایالات متحده گزارش داد که دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه ۲۲ آبان طی نشستی در کاخ سفید از مشاوران ارشد خود پرسیده که آیا امکانی برای اقدام علیه سایت‌های هسته‌ای مهم ایران در هفته‌های آتی وجود دارد یا نه.

این گزارش می‌گوید که اما مشاوران ارشد آقای ترامپ او را از این تصمیم منصرف کرده‌اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، همه این مشاوران از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهوری، مایک پومپئو وزیر امور خارجه، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع، و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده هشدار دادند که حمله به نیروهای ایران می‌تواند به سادگی منجر به یک نبرد گسترده‌تر در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری آقای ترامپ شود.

جلسه دونالد ترامپ با مشاوران ارشد خود یک روز پس از گزارش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شده است که اعلام کردند ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران افزایش چشم‌گیری یافته است.

نیویورک تایمز می‌نویسد که هدف هر حمله‌ای، خواه موشکی و خواه سایبری، تاسیسات هسته‌ای نطنز خواهد بود که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در آنجا اکنون ۱۲ برابر بیشتر از میزان تعیین‌شده در توافق هسته‌ای است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »