? زنده| وزارت خارجه: آمریکا باید توبه کند

 



وزارت خارجه: آمریکا باید توبه کند

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه٬ خبر از آن داد که جمهوری اسلامی نظاره‌گر اقدامات عملی دوملت جدید آمریکا خواهد بود.

او در این رابطه گفت: «آمریکا باید توبه کند و جنگ اقتصادی علیه ما را متوقف کند، تفاوت بین اردوگاه بایدن و ترامپ آشکار است امانظاره گراقدامات عملی هستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین افزود: «لیستی از موارد پاسخگویی رییس جمهور جدید آمریکا پیرامون تعهدات به ایران آماده شده که بایدن باید جبران مافات کند.»

حطیب زاده آمریکا را ناقض برجام دانست و ادامه دادآمریکا در موضع شرط گزاری برای ایران نیست، آنها میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت زدند.»



قیمت دلار وارد کانال ۲۲ هزار تومان شد

در ادامه روند کاهشی قیمت ارز در ایران٬ امروز قیمت دلار آمریکا وارد کانال ۲۲ هزار تومان شد.

نرخ دلار آمریکا امروز یک‌شنبه در مقایسه با روز گذشته با هزار و ۶۰۰ تومان کاهش در صرافی‌های بانکی، ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان اعلام شد.

بر همین اساس قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار تومان اعلام شد، در حالی که روز گذشته ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد.

قیمت سکه و طلا نیز در مقایسه با روزهای گذشته کاهش یافت و تا ظهر امروز قیمت سکه امامی به ۱۲ میلیون و صد هزار تومان رسید، در حالی که هر قطعه سکه دیروز با مبلغ ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد.

برگزاری انتخابات آمریکا، طی روزهای اخیر باعث نوساناتی در بازار ارزهای خارجی و طلا و کاهش قابل توجه قیمت آن‌ها در بازار ایران شده است.

با اعلام قطعی نتیجه انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن، پیش‌بینی می‌شود که ریزش قیمت ارز و طلا در ایران ادامه پیدا کند.



«خورشید» نماینده ایران در اسکار شد

هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار، فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به آکادمی اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرد.

رائد فریدزاده، دبیر و سخنگوی هیئت معرفی فیلم ایرانی به اسکار، خبر از آن داد که از میان ۳ فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و «یلدا» ساخته مسعود بخشی، فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان گزینه نهایی انتخاب شده و با امضای اعضای این هیئت به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی چندی پیش در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و توانست جایزه استعداد نوظهور برای بازیگر نوجوانش (روح‌الله زمانی) را بگیرد.

مراسم اهدای جوایز اسکار به دلیل همه‌گیری کرونا با تأخیری دوماهه نسبت به زمان مرسوم همیشگی در اول اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.



فرمانده سپاه: انتخابات آمریکا نشان داد که ایران بهترین نظام دموکراسی جهان را دارد

حسن حسن‌زاده٬ فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران٬ با اشاره به انتخابات آمریکا مدعی آن شد که «ایران بهترین نظام دموکراسی جهان را در اختیار دارد.»

او در این رابطه گفت: «انتخابات آمریکا نشان داد دموکراسی در این کشور فقط شعار است.»

فرمانده سپاه استان تهران افزود: «کشوری که همیشه داعیه تمدن، حقوق بشر و دموکراسی را داشته است امروز می‌بینیم که خودشان یکدیگر را متهم به فساد می‌کنند و می‌بینیم که مردم هیچ نقشی در انتخابات ندارند.»/خبرگزاری مهر


 ۱۷ مقصر در آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر تهران معرفی شدند

مصطفی واحدی، بازپرس امور جنایی تهران٬ خبر از آن داد که هیئت ۱۱ نفره کارشناسان رسمی دادگستری «درصد قصور اشخاص و نهادهای دخیل در حادثه را در جدولی به مقام قضائی اعلام کرد” که براساس این جدول “۱۷ سازمان، وزارت‌خانه و شخص حقیقی و حقوقی مقصر شناخته شده‌اند.»

خبرگزاری تسنیم به نقل از مصطفی واحدی به ترتیب مقصران را اینچنین معرفی کرده است:‌ «هیئت مؤسسان کلینیک، هیئت مدیره و مدیرعامل کلینیک، مسئول تأسیسات کلینیک، پیمانکار شارژ و تست سیلندرها و پیمانکار تأمین‌کننده اکسیژن، مسئولان فنی کلینیک، مدیر مؤسسه تصویربرداری سینا اطهر، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با محوریت معاونت درمان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونت درمان آن‌، ساختار مدیریت شهری متشکل از شهرداری منطقه یک، شهرداری تهران، آتش‌نشانی و شورای شهر تهران، معاونت امور عمرانی وزارت کشور، معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی، شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی، معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان اورژانس تهران و وزارت کار.»

در جریان انفجار در کلینیک سینا اطهر تهران در ۱۰ تیر ماه امسال ۱۹ نفر کشته و ۹ نفر نیز مجروح شده بودند.



نماینده مجلس: «حجاب» را تبدیل به قانون کنیم

زهره الهیان٬ عضو فراکسیون زنان مجلس٬ گفت: «پیشنهاد ما این است که اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب قابلیت اجرا ندارد آن را تبدیل به قانون کنیم تا امکان نظارت مجلس بر حسن اجرای آن بیشتر شود.»

زهره الهیان در گفتگو با برنا با اشاره به کم کاری دستگاه‌های متولی در امر حجاب گفت: «موضوع عفاف و حجاب مستقیماً به متولیان فرهنگ و سیاستگذاری‌های کلان نظام واگذار شده که متأسفانه در دولت‌های گذشته و کنونی مغفول واقع شده است در حالی که باید در زمینه عفاف و حجاب، بستر انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جدید را آسیب‌شناسی کنیم و این اتفاق باید درون خانواده‌ها رخ دهد اما متاسفانه اینگونه نبوده و موضوع حجاب و عفاف مدنظر قرار نگرفته است.»

این نماینده مجلس ضمن درخواست از کمیسیون فرهنگی گفت: «اعضای کمیسیون فرهنگی باید توجه جدی به مسائل فرهنگی و ساماندهی وضعیت مد و لباس کشور داشته باشند و آن را در اولویت‌ و دستور کار خود قرار دهند چرا که اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم، باید مساله پوشش در جامعه اصلاح شود.»



امارات ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی و ازدواج سفید را لغو کرد

امارات متحده عربی اعلام کرد که پس از بازنگری اساسی در قوانین اسلامی، برخی ممنوعیت‌ها در حوزه آزادی‌های شخصی از جمله مصرف مشروبات الکلی و زندگی مشترک بدون ازدواج را لغو می‌کند.

شبکه خبری «الجزیره» روز شنبه ۱۷ آبان گزارش داد که مقام‌های اماراتی همچنین درصدد هستند تا جرم‌انگاری در مورد «قتل‌های ناموسی» را رسمیت ببخشند.

این اصلاحات قانونی بخشی از تلاش‌ها به منظور بهبود وضعیت قانون‌گذاری و سرمایه‌گذاری در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس عنوان شده است. دولت امارات همچنین بر «تحکیم اصول مدارا» تاکید کرده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »